Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Epson 4880 voor gelegenheidsdrukwerk ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Epson 4880 voor gelegenheidsdrukwerk ??

    Ik zou graag een printer kopen die een redelijk formaat aankan, die op dikkere dragers (karton) kan printen en die bovendien een alternatief zou kunnen voor het maken van bijvoorbeeld kleine drukwerkjes: geboortekaartjes, uitnodigingen (R/V)…
    Is de Epson 4880 een goede keuze kunnen zijn of zijn er hiervoor interessantere printers?

    Ter info: ik heb een Eye-One Photo en Proof om zelf profielen te maken.

    Bedankt voor jullie reactie's.
    Nikon D800 en wat lenzen…

  • #2
    Re: Epson 4880 voor gelegenheidsdrukwerk ??

    Volgens mij wel, al is de 3800 handiger voor vellen. Bij de 4880 ligt de nadruk op de rol.
    Als ik me niet vergis, is het minimumformaat voor de 4880 A4, terwijl de 3800 al begint bij 10x15 cm. Handig voor kaartjes, dus.
    Nikon, Apple & Epson

    Comment


    • #3
      Re: Epson 4880 voor gelegenheidsdrukwerk ??

      Bedankt voor uw reactie.

      Is het mogelijk om met deze printers op verschillende dragers te printen, zoals bijvoorbeeld op zwaardere (gewone) papiersoorten? Ik denk vooral om prints te maken als alternatief voor het gewone drukwerk met een kleine oplage.
      Ik denk dat het mogelijk moet zijn om per papiersoort een ander printprofiel aan te maken. Misschien deed iemand reeds testen om te printen op andere ondergronden? Ik denk dat het ook belangrijk is om een printer aan te kopen met een lage kost per afdruk. Het is niet echt nodig dat de printer papier kan verwerken van 10x15 cm.
      De prints kunnen achteraf ook gesneden worden hé.
      Nikon D800 en wat lenzen…

      Comment


      • #4
        Re: Epson 4880 voor gelegenheidsdrukwerk ??

        Zowel de 4880 als de 3800 kunnen karton aan, via een speciale invoerlade helemaal achteraan.
        Nikon, Apple & Epson

        Comment


        • #5
          Re: Epson 4880 voor gelegenheidsdrukwerk ??

          Enig idee wat de kostprijs van de inkt is voor een gemiddelde A4?
          Ik werk momenteel met een Canon S9000 en die is niet goedkoop te noemen qua inktverbruik.
          Nikon D800 en wat lenzen…

          Comment


          • #6
            Re: Epson 4880 voor gelegenheidsdrukwerk ??

            Als ik mij goed herinner: een A4 uit een A3+-toestel kost ong. 10 euro per vierkante meter. Bij een A2 zou dit 3 tot 4 euro zijn. Flink goedkoper dus (door de grotere en in verhouding veel goedkopere inkttanks).
            Nikon, Apple & Epson

            Comment

            Working...
            X