Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eizo beeldscherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eizo beeldscherm

    Hi,
    ik ben op de markt voor een Eizo beeldscherm. Nu er zijn zoveel verschillende modellen met uiteenlopende eigenschappen en prijzen. Het zal gebruikt worden op een mac die dient voor post processing. Ik wil er maximaal 1400 € aan uitgeven.
    Iemand ervaring met deze schermen en welke raden jullie mij eventueel aan?
    Alvast bedankt!

    Jakke
    Canon en glas
    www.jakke16.be

  • #2
    Re: Eizo beeldscherm

    Ik werk met de Flexscan S2431W 24"
    voor mij nooit meer iets anders dan Eizo, topklasse
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

    Comment


    • #3
      Re: Eizo beeldscherm

      Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
      Ik werk met de Flexscan S2431W 24"
      voor mij nooit meer iets anders dan Eizo, topklasse
      Wat kost zo'n scherm ongeveer, ben enorm geďnteresseerd!
      Frank
      Nikon D800
      www.fotodigiclub.be

      Comment


      • #4
        Re: Eizo beeldscherm

        Oorspronkelijk geplaatst door spoetnik Bekijk bericht
        Wat kost zo'n scherm ongeveer, ben enorm geďnteresseerd!
        http://www.eizoshop.nl/
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

        Comment


        • #5
          Re: Eizo beeldscherm

          Ik ben een paar weken geleden ook ook zoek gegaan naar een Eizo beeldscherm en het zal onderstaande worden: http://www.nativedigital.co.uk/shop/...screen---black

          S2242W : Wide gamut (95% Adobe RGB), 22 inch maar wel 1920 x1200.

          Vanaf week 27 leverbaar in België, 589 Euro excl BTW.

          Succes! Johan

          Comment


          • #6
            Re: Eizo beeldscherm

            Ik zou aanraden zeker eens naar de IPS schermen te kijken.
            Ik heb hier een Eizo S1910; da's een PVA scherm. Waar ik evenwel onnozel van werd, is dat als je uw hoofd een beetje nr boven of beneden doet of een beetje nr achter leunt, de tonen al veranderen. PVA's zijn daar gevoelig voor. Als je een prent dan precies wil tweaken, is dan de vraag altijd : in welke positie zie ik de tonen nu volledig correct.
            Ik kijk er nu vrij recht op, maar da's ergonomisch dan weer niet correct en spontaan doe je uw hoofd toch altijd wat nr beneden.

            IPS-en hebben dat shifting probleem niet en hebben heel goede kleuren. Zij kunnen wel wat minder contrast hebben en minder zwarting, maar tegenwoordig zit dat ook wel allemaal vrij goed.

            Als je voor Eizo wilt gaan: Eizo's in die prijsrange zijn altijd goed maar er zijn ook goedkoper alternatieven.

            Comment

            Working...
            X