Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eigen "rig" bouwen voor je dslr

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eigen "rig" bouwen voor je dslr

    Zoals we allemaal weten is uit de hand filmen met een DSLR en toch stabiele beelden maken zo goed als onmogelijk.

    Allerlei merken ( Zacuto, Redrock Micro, Cinevate...) maken van die handig "houders" genaamd "rigs", een gemiddelde rig kost €2000 zonder LCD, Wat nogal duur is voor een student en ook voor een gemiddelde belg.

    Dus kwam ik op het idee zelf één te bouwen ( en op youtube te kijken natuurlijk)

    Nu vraag ik mij af als er mensen zijn die zelf al een hebben gebouwd, die bezig zijn met plannen om één zelf te bouwen , of die zin hebben om te helpen ?

    mijn middelbare opleiding was Mechanische vormgeving, nu ik Interieurvormgeving doe verwacht men van me allerlei media te kunnen gebruiken, fotografie, DTP, 3D, videografie...

    PS: als er mensen zijn die zo'n rig gekocht hebben contacteer me dan aub

    interessante site : http://www.cinema5D.com


    J.
    Canon 5D Mark II & 1D MarkII / 70-200 2.8 IS /50 1,4 / 17-40 4.0 /

  • #2
    Re: Eigen "rig" bouwen voor je dslr

    Hey,

    ik zelf ben film student..
    zelf ben ik van plan om 1 van de 3 film camera canon's binnen dit en enkele maanden te kopen. Ik ben van plan om er een serieus film project mee te draaien..
    hierbij heb ik al naar talloze DIY dingen gekeken ( student hehe)

    Bij deze uit ik mijn interesse dus ook in DIY Rigg die ik zelf van plan ben ook te bouwen (uiteraard )

    Comment


    • #3
      Re: Eigen "rig" bouwen voor je dslr

      Als je nu eens alle uren, die je aan een rig zou gaan werken, gaat werken en dan er gewoon één koopt?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Eigen "rig" bouwen voor je dslr

        hahaha

        ook al zou een eigen rig bouwen niet zo lang duren.. maar omdat dit een lame argument is
        heb ik nog een ander argument:
        Als je het zelf bouwt dan kun je het naar je eigen behoeften "draaien"..

        --> " en vergeet niet, wat je zelf doet, dat doe je meestal beter"

        Comment


        • #5
          Re: Eigen "rig" bouwen voor je dslr

          Ik neem dus aan dat je je camera zelf hebt gebouwd en die het type 350D hebt gegeven..
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Eigen "rig" bouwen voor je dslr

            Als zo'n rig €2000 kost, dan mag je als student al LANG werken om dat te kunnen betalen, iets zelfs maken (of door uwen bompa in zijn tuinhuis) zal veel goedkoper en makkelijker zijn. (ik heb niet gezegd dat 't even goed zou zijn natuurlijk)

            Comment


            • #7
              Re: Eigen "rig" bouwen voor je dslr

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Ik neem dus aan dat je je camera zelf hebt gebouwd en die het type 350D hebt gegeven..
              Wat een mooie, constructieve kritiek zeg!

              Veel succes om met het bouwen van je rigs.

              Er zullen vast DIY zijn?!

              Comment


              • #8
                Re: Eigen "rig" bouwen voor je dslr

                Ik heb er zo één zelf gebouwd. Heeft me in totaal 16 euro gekost.
                Fotografie is nog altijd m'n hoofdding. Maar filmen is ook leuk en zonder deftige stabilisatie lukt het niet echt. En door al die dingen zelf te maken heb ik zo al een 3000 euro gespaard...

                Grt
                Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

                Comment


                • #9
                  Re: Eigen "rig" bouwen voor je dslr

                  Oorspronkelijk geplaatst door W-dytoi Bekijk bericht
                  Ik heb er zo één zelf gebouwd. Heeft me in totaal 16 euro gekost.
                  Fotografie is nog altijd m'n hoofdding. Maar filmen is ook leuk en zonder deftige stabilisatie lukt het niet echt. En door al die dingen zelf te maken heb ik zo al een 3000 euro gespaard...

                  Grt
                  heb je daar toevallig beelden van ?
                  ben wel eens benieuwd .

                  ik denk mijn rig te gaan baseren op de redrock Micro Field bundel eventueel ook onderdelen ga kopen.

                  @Hjanssen:
                  1. ik denk dat ik genoeg werk om mijn studies te bekostigen
                  2. als u niks constructief te zeggen hebt, buiten mensen af te breken, gelieve uw commentaren voor uzelf te houden.

                  J.
                  Canon 5D Mark II & 1D MarkII / 70-200 2.8 IS /50 1,4 / 17-40 4.0 /

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eigen "rig" bouwen voor je dslr

                    voor zelfbouwers van dit soort materiaal is er een zeer goede franse website :


                    (onder steadycams et bricolages)

                    Jean

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eigen "rig" bouwen voor je dslr

                      ik wil ook die rig van je wel eens zien

                      en het is inderdaad peper duur voor wat het is..
                      het is uiteraard wel essentieel,.. Maar als je 800 euro + 400 euro aan lenzen aan je camera geeft en je moet dan als je de winkel prijzen volgt 2000-3000 euro aan metaal en plastic ter ondersteuning betalen vind ik dit een vreemde combinatie..
                      deze prijzen zijn dergelijk hoog omdat deze afstammen van de prosumer/pro camcorders waar deze prijzen -toen- vrij ok waren.. Nu Dslr zo opkomt hebben ze echter hun prijzen voor de dslr sets niet aangepast aan die opkomst.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eigen "rig" bouwen voor je dslr

                        Oorspronkelijk geplaatst door Maël Bekijk bericht
                        ik wil ook die rig van je wel eens zien

                        en het is inderdaad peper duur voor wat het is..
                        het is uiteraard wel essentieel,.. Maar als je 800 euro + 400 euro aan lenzen aan je camera geeft en je moet dan als je de winkel prijzen volgt 2000-3000 euro aan metaal en plastic ter ondersteuning betalen vind ik dit een vreemde combinatie..
                        deze prijzen zijn dergelijk hoog omdat deze afstammen van de prosumer/pro camcorders waar deze prijzen -toen- vrij ok waren.. Nu Dslr zo opkomt hebben ze echter hun prijzen voor de dslr sets niet aangepast aan die opkomst.
                        Hier enkele foto's van m'n rig.
                        Als er vragen over zijn laat je het maar horen




                        Grt
                        Last edited by W-dytoi; 17 maart 2010, 08:44.
                        Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eigen "rig" bouwen voor je dslr

                          Oorspronkelijk geplaatst door W-dytoi Bekijk bericht
                          Hier enkele foto's van m'n rig.
                          Als er vragen over zijn laat je het maar horen

                          Grt
                          knap werk

                          tip voor Alu-buizen te plooien: doe tape aan de onderkant en doe er fijn zand in, aanstampen en dan plooien, dan knikken die buizen niet door
                          Canon 5D Mark II & 1D MarkII / 70-200 2.8 IS /50 1,4 / 17-40 4.0 /

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eigen "rig" bouwen voor je dslr

                            Waarom kijken jullie eigenlijk via 't schermpje ipv de zoeker?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eigen "rig" bouwen voor je dslr

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                              Waarom kijken jullie eigenlijk via 't schermpje ipv de zoeker?
                              Omdat bij filmen de spiegel naar boven staat en dan is je zoeker zwart
                              Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

                              Comment

                              Working...
                              X