Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

effe voorstellen + welke flitser?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • effe voorstellen + welke flitser?

    hallo iedereen. zal me rap eerst eens voorstellen

    ik ben samuel uit aalst. 24jaar.

    heb hier al heel veel gelezen op dit forum, maar voor eerlijk te zijn snap ik er niet veel van.

    fotografie interesseert me al al een hele tijd (al krijg ik er kop of staart aan)

    nu heb ik een tijdje geleden een canon 500d gekocht met lens 18-55 is en 55-250 is.
    gisteren heb ik een statief, en wat uv filters besteld.ter bescherming van de lenzen.

    nu voor aan men vraag te komen. ik lees in veel topics over flitser speedlite 580 ex over een andere flitser hoor ik niet veel :-) ook al is het een persoon zoals ik die een vraag stelt over foto's maken komt die speedlite 580 ex weer boven. ben dan eens gaan kijken voor zo een flits en dat kost zo snel 400euro.

    voor een beginner als ik die zelf de waarden nog niet kent van de diafragma en sluiter... raden jullie mij aan direct voor zo een deftige dure flitser te gaan of voor eerst te beginnen met een instapmodel? ik merk als ik mijn foto toestel gebruik dat ik in donkere ruimte zoals een feest veel licht tekort kom met het orgineel flitsje dat er op staat.

    verder heb ik mijn canon gekocht voor te experimenteren. voor met licht effecten enz te spelen,en blijkbaar heb je voor vele effecten dus een deftige flitser nodig

    alvast bedankt voor de hulp die ik hier al gekregen heb enkel door te lezen en die ik nog zal krijgen.

  • #2
    Re: effe voorstellen + welke flitser?

    Welkom!

    Ik heb onlangs een tweedehands Metz Mecablitz 58 gekocht via dit forum voor minder dan de helft van de prijs die jij aangeeft.
    Flitser in prima staat en zeker even goed als die van Canon. Misschien dat je als je uitkijkt ook wel zo'n koopje kan doen!

    Groeten,

    Kevin
    Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

    Comment


    • #3
      Re: effe voorstellen + welke flitser?

      Ik denk dat je je vraag verkeerd hebt gepost in de beginnershoek kan je foto's posten die dan worden beoordeeld, je post je vraag beter in het forum accessoires daar zal je betere info krijgen.
      Groeten Benny
      D7000 en en enkele lenzen.
      Kennis is het vlot dat op de oceaan van onkunde dobbert

      Comment


      • #4
        Re: effe voorstellen + welke flitser?

        Oorspronkelijk geplaatst door longtallbenny Bekijk bericht
        Ik denk dat je je vraag verkeerd hebt gepost in de beginnershoek kan je foto's posten die dan worden beoordeeld, je post je vraag beter in het forum accessoires daar zal je betere info krijgen.
        ga ik eens doen.



        @thadoc: ge zeker ook eens kijken op welke flits jij het hebt. mss krijg ik wel nog meer dit type aangewezen.

        beide bedankt

        Comment


        • #5
          Re: flitser canon 500d

          De 580 EX is het vlaggenschip van canon

          nu is het geen noodzaak om zoveel geld te gaan investeren vind ik

          een degelijke sigma of metz voor canon doet zijn werk ook en zijn stukken goedkoper

          bij metz heb je ook verschillende series waarbij het cijfer voor het richtgetal staat maar dit is relatief
          je hebt de 36, 43 & 58 dacht ik

          bij sigma heb je de dg-600 bvb, kost ongeveer de helft van de 580 en zit min of meer met dezelfde mogelijkheden qua sterkte en draaibare kop

          je kan ook gaan kijken in occassie naar een 430EX (-II) of 580EX (-II) van canon
          Last edited by Laurens; 10 juli 2011, 22:33.
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: effe voorstellen + welke flitser?

            [MOD] Topic verplaatst, zoals gevraagd

            In een ver verleden heb ik ook lang een Metz gebruikt en dat was inderdaad een degelijk toestel. Toch kies ik tegenwoordig voor een merk-eigen flits - bij digitale toestellen vervang je typisch na enkele jaren je camera en dan biedt een flits van hetzelfde merk een betere garantie dat je die nog verder kan gebruiken.
            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

            Comment


            • #7
              Re: effe voorstellen + welke flitser?

              Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
              [MOD] Topic verplaatst, zoals gevraagd

              In een ver verleden heb ik ook lang een Metz gebruikt en dat was inderdaad een degelijk toestel. Toch kies ik tegenwoordig voor een merk-eigen flits - bij digitale toestellen vervang je typisch na enkele jaren je camera en dan biedt een flits van hetzelfde merk een betere garantie dat je die nog verder kan gebruiken.
              is trouwens een dubbelpost, deze topic
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: effe voorstellen + welke flitser?

                [MOD] Dubbelpost ook gefixt
                Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                Comment


                • #9
                  Re: effe voorstellen + welke flitser?

                  Oorspronkelijk geplaatst door samuel86 Bekijk bericht
                  voor een beginner als ik die zelf de waarden nog niet kent van de diafragma en sluiter... raden jullie mij aan direct voor zo een deftige dure flitser te gaan of voor eerst te beginnen met een instapmodel?
                  ik raad je aan om eerst de basis van fotografie eigen te maken... dat heb je ook bij flitsen nodig... want je kan ook best met je interne flitser mooie foto's binnen maken als je weet hoe...

                  dus besteedt dat geld aan een cursus of een workshop, dat zal veel meer opbrengen...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment

                  Working...
                  X