Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een "gorilla-statief" en batterij-grip (Nikon)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • een "gorilla-statief" en batterij-grip (Nikon)

    Verleden weekend heb ik een D700 besteld met twee objectieven. Nu ben ik in het bezit van twee statieven (één groot en log en één iets handiger model, beiden Vanguard). Ik zou me graag zo"n "gorilla-type-statief" aanschaffen. Heeft er iemand zo'n SLR- of SLR-zoom-type en al dan niet met balhoofd. Is de aankoop de moeite waard of gebruik ik beter mijn vanguard-statief ??

    Ik zou ook graag een batterijgrip kopen en nu twijfel ik of ik enkel de MB-D10 nodig heb of dat ik beter van de eerste keer de 'PDK-1 power kit' aankoop ? Wat is er handiger of beter ?

  • #2
    Re: een "gorilla-statief" en batterij-grip (Nikon)

    ik vrees dat een D700 met grip en lens zwaar gaat worden voor een gorillapod.
    Ik heb zelf de zwaarste gorillapod gehad en die zakte zelf onder het gewicht van een D80 met 10-20mm lens door .
    werk je vanop de grond: gebruik een rijst/boonzak zoniet vertrouw op een statief
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: een "gorilla-statief" en batterij-grip (Nikon)

      Ik gebruik zo'n gorilapod met mijne D70s meestal met kitlens 18-70 zonder problemen.
      Denk wel als ik daar zo een toeter van 70-200 opzet dat het nogal logisch zou zijn moest die omvallen.

      De reden van dat ik die gorilapod gekocht heb is om mee te nemen met de rugzak op de GR20 in corsica http://picasaweb.google.nl/De.Busschere.Dave.

      Ben een zeer tevreden gebruiker.

      Grtz,
      www.de-busschere-wolfs.net
      D70s - 50mm AF 1.8 / 18-70mm AF 3.5-4.5DX / 70-300mm AF 4-5.6 / SB-600

      Comment


      • #4
        Re: een "gorilla-statief" en batterij-grip (Nikon)

        Gorilla pod begaf het al onder m'n D200, heb zelfs niet geprobeerd met D300.

        Wat de grip betreft; ben zéér tevreden van de MB-D10, hangt er vanaf wat je ermee van plan bent natuurlijk
        Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

        BD1614BE

        Comment


        • #5
          Re: een "gorilla-statief" en batterij-grip (Nikon)

          Oorspronkelijk geplaatst door Christine-Bucket Bekijk bericht
          Ik zou ook graag een batterijgrip kopen en nu twijfel ik of ik enkel de MB-D10 nodig heb of dat ik beter van de eerste keer de 'PDK-1 power kit' aankoop ? Wat is er handiger of beter ?
          Hangt er vooral vanaf wat je van plan bent te fotograferen. Als je genoeg hebt aan 5 fps ben je gestelt met de MB-D10. Wil je echter tegen 8fps kunnen fotograferen moet je de PDK-1 power kit kopen.
          Ikzelf gebruikt de MB-D10 op men D700. En met de batterij in het toestel + 1 in de grip kan je uuuuurrrreeen verder. Veel langer dan ik eigenlijk verwacht had.

          Comment


          • #6
            Re: een "gorilla-statief" en batterij-grip (Nikon)

            Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
            Wil je echter tegen 8fps kunnen fotograferen moet je de PDK-1 power kit kopen.
            Dat moet helemaal niet, je kan er ook AAAs instoppen met de bijgeleverde houder.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: een "gorilla-statief" en batterij-grip (Nikon)

              Oorspronkelijk geplaatst door Christine-Bucket Bekijk bericht
              Verleden weekend heb ik een D700 besteld met twee objectieven. Nu ben ik in het bezit van twee statieven (één groot en log en één iets handiger model, beiden Vanguard). Ik zou me graag zo"n "gorilla-type-statief" aanschaffen. Heeft er iemand zo'n SLR- of SLR-zoom-type en al dan niet met balhoofd. Is de aankoop de moeite waard of gebruik ik beter mijn vanguard-statief ??
              Lager dan de: Slr-Zoom, of Focus, zou ik zeker niet gaan

              Op de Slr Zoom zit ik Max; met de Giottos kop erbij, op iets meer dan 2kg en deze gaat tot 3 kg Max. belasting.
              De Focus (in Alu) gaat nog verder dan 3 Kg (5), maar kost ook 3x zoveel.
              Op een gewone joby GP, een Dslr zetten is teleurstellend, natuurlijk.
              Deze is daar ook niet voor bedoeld, hé.
              Ik wil mijn Slr-Zoom, voor geen geld meer kwijt en de leden van de fotoclub, ook niet.

              SF
              Last edited by StoneFree; 26 november 2009, 15:29.
              00.00 Gone

              Comment


              • #8
                Re: een "gorilla-statief" en batterij-grip (Nikon)

                Ik heb de fake versie. Kost minder dan 10 EUR incl verzending. De originele kost zeker 50 EUR ofzo ?
                Ik gebruik em wel als flitsstatief.

                Comment


                • #9
                  Re: een "gorilla-statief" en batterij-grip (Nikon)

                  iedereen alvast hartelijk bedankt voor de nuttige tips en snelle reacties !!

                  Comment


                  • #10
                    Re: een "gorilla-statief" en batterij-grip (Nikon)

                    Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                    ik vrees dat een D700 met grip en lens zwaar gaat worden voor een gorillapod.
                    Ik heb zelf de zwaarste gorillapod gehad en die zakte zelf onder het gewicht van een D80 met 10-20mm lens door .
                    werk je vanop de grond: gebruik een rijst/boonzak zoniet vertrouw op een statief
                    da's nogal een gedacht, waar een afgedankt kersenpitkussentje al niet voor kan dienen !!

                    Comment


                    • #11
                      Re: een "gorilla-statief" en batterij-grip (Nikon)

                      Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                      ik vrees dat een D700 met grip en lens zwaar gaat worden voor een gorillapod.
                      Ik heb zelf de zwaarste gorillapod gehad en die zakte zelf onder het gewicht van een D80 met 10-20mm lens door .
                      werk je vanop de grond: gebruik een rijst/boonzak zoniet vertrouw op een statief

                      en een D700 met MB10 én batterij erin (zeker de EN-EL4a) is héél zwaar.
                      erik, Nikon materiaal

                      'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                      Comment

                      Working...
                      X