Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draagriem D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Draagriem D90

    Bij mijn D90 is de standaard draagriem van Nikon geleverd.
    Nu, als je zo een uurke of twee rondloopt met uwe DSLR aan de nek begint die riem toch een beetje te knellen.
    Ik vermoed dat dit komt doordat die niet zo breed is.
    Onze leraar avondschool heeft een D2X en daarbij zit een duidelijk bredere halsriem die volgens mij veel confortabeler moet zijn. De typenaam D2x staat ook op de riem vermeld.
    Nu is mijn vraag of je dergelijke riem (breder exemplaar) ook voor een D90 kan kopen. Of in het algemeen van Nikon? Ik heb reeds enkele webshops gezien waar riemen te koop zijn, maar dan meestal gewoon neutraal zwart, en niet echt breder dan die van mij.
    Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

  • #2
    Re: Draagriem D90

    Koop je een draagriem van Op/Tech.
    Is in soepele neopreenschuim met anti-slip.
    Zéér comfortabel.
    Vanaf 19 euro.

    Comment


    • #3
      Re: Draagriem D90

      Persoonlijk al goede ervaring met deze shop: http://www.fotoshopaalten.nl/micnova...em-p-1985.html
      Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

      BD1614BE

      Comment


      • #4
        Re: Draagriem D90

        Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
        Koop je een draagriem van Op/Tech.
        Is in soepele neopreenschuim met anti-slip.
        Zéér comfortabel.
        Vanaf 19 euro.
        Mee eens. De Op/Tech draagriemen zijn echt perfect. Het materiaal van de Op/Tech is iets elastisch en veert daardoor net een klein beetje mee als de camera om je nek of schouder hangt en vooral daardoor draagt deze véél comfortabeler dan de standaard bijgeleverde straps van camerafabrikanten
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: Draagriem D90

          The best camera strap since 2008. Quick sling access & secure connection directly to the bottom of your camera. Feel the comfort & functionality
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Draagriem D90

            @ hjanssen,

            Effe gaan piepen op die site, WOW, leuke speeltje lijkt me, al ervaring mee ?

            Ben regelmatig met 2 body's op loop en dat zit niet altijd even handig
            Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

            BD1614BE

            Comment


            • #7
              Re: Draagriem D90

              Ik gebruik al 3 of 4 jaar een blackrapid tot volle tevredenheid. De laatste tijd hangt hier een D700 + grip + 70-200 aan en dan heb ik nergens last van.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Draagriem D90

                't is niet dat ik last heb, in de zin van pijn of zo met de standaardriem maar ik loop al eens te vloeken als beide riemen mekaar hinderen

                Vandaar dat ik het type waar men afzonderlijk twee camera's kan aan bevestigen wel interessant vond.
                Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

                BD1614BE

                Comment


                • #9
                  Re: Draagriem D90

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Lijkt me idd een heel handige manier om camera te dragen, alleen een 'pain' als je ook af en toe statief wil gebruiken ...
                  Nikon D7100 + wat glas van 11 tot 300 mm ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Draagriem D90

                    Oorspronkelijk geplaatst door vhimste Bekijk bericht
                    Lijkt me idd een heel handige manier om camera te dragen, alleen een 'pain' als je ook af en toe statief wil gebruiken ...
                    Nee, hoor ik heb ipv de standaardschroef een Manfrotto snelkoppelplaatje als aanhechting, dus musketonhaak los en zo op het statief. Bijkomend voordeel zo'n plaatje pakt lekkerder in de portretstand.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Draagriem D90

                      ik gebruik voor mn 7D een sunsniper draagriem ... lijlt me iets steviger dan de blackrapid en zaaalig om te gebruiken ...

                      Willkommen auf SUN-SNIPER Germany
                      Zonder moeite bereik je enkel wat de moeite niet waard is ...
                      www.allaerts.be Canon EOS 7D MK II, 5D MK III met Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM en Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM II; Sigma Fishey; Canon 50 mm 1.8; Finepix S 9600

                      Comment


                      • #12
                        Re: Draagriem D90

                        Ik gebruik ook een sun-sniper strap (gewicht op de schouder i.p.v. op de nek, vind ik een stuk comfortabeler).
                        about.me/stijnv

                        Comment


                        • #13
                          Re: Draagriem D90

                          ik heb nog zo'n BD-strap collector-item kunnen kopen en ben er super tevreden over
                          Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Draagriem D90

                            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Nee, hoor ik heb ipv de standaardschroef een Manfrotto snelkoppelplaatje als aanhechting, dus musketonhaak los en zo op het statief. Bijkomend voordeel zo'n plaatje pakt lekkerder in de portretstand.
                            Ik heb een arca-style koppelplaatje voor mijn statief en heb dat eens bekeken. Er is heel weinig plaats voor een schroef waar ook nog een oogje voor de musketon bijmoet. dus ik vrees er een beetje voor. Zal de specs eens moeten vinden van de dikte van de schroef + opzij geklapte haak.
                            Nikon D7100 + wat glas van 11 tot 300 mm ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Draagriem D90

                              Ik gebruik tot grote tevredenheid de BelgiumDigital-Strap , maar die blijkt niet meer leverbaar te zijn. Is wel identiek aan de Op/Tech-strap die hierboven reeds aangehaald werd.

                              Gr's, Wim
                              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                              Comment

                              Working...
                              X