Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

draadloze afstandsbediening 40D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • draadloze afstandsbediening 40D

    Voor mijn 400D had ik de RC-1 draadloze afstandsbediening van Canon. Nu zoek ik ook iets dergelijks voor op een 40D, maar de LC-5 is mij toch te duur. Hier en daar lees je wel wat over alternatieve merken, maar heeft iemand hier al ervaring mee? En waar koop je die dingen best? Alvast bedankt
    The future belongs to those who believe in the power of their dreams

  • #2
    Re: draadloze afstandsbediening 40D

    Hi,
    Ik heb een jaartje geleden een IR afstandsbediening voor 350D gekocht via GadgetInfinity. Die hebben een webwinkel en een e-bay shop. Het is een merkloos product uit hongkong oid, maar het werkt prima. Wel is dit met infraRood dus je moet een beetje richten (is niet heel kritisch). De remote instelbaart voor Canon of Nikon en evt met 2sec delay.

    groetjes
    Patrick

    Comment


    • #3
      Re: draadloze afstandsbediening 40D

      Hallo Naehatje,
      ja, jammer dat alleen op de "lowbudget" Canon's spiegelreflexen een infraroodoog zit.
      (Op de nieuwe 5DII zit ie ook, dacht ik...)
      Maar in het verre Oosten zitten slimmerikken die goed aan ons denken.
      De volgende link naar een e-bay winkel heeft enkele modellen.

      Deze heeft een model "wireless C3" voor iets meer dan €20,-
      en een model "Cleon Phottix" voor rond de €25,-
      De laatste heeft enkele instellingen meer én de IR ontvanger kun je gemakkelijk op je hot-shoe van de camera schuiven.

      De Cleon Phottix heb ik een paar weken geleden ontvangen en werkt goed en gemakkelijk.
      De levertijd was bij mij bijna 2 weken (vanaf aankoop), dus ook goed.

      Groet
      Adrie

      Comment


      • #4
        Re: draadloze afstandsbediening 40D

        Hey,


        Ik gebruik op mijn 40D de Wireless shutter Micnova MQ-WC1. Ik heb deze gekocht bij fotokonijnenberg voor 38 eurokes en deze werkt perfext.

        groeten,

        Rudy

        www.vogelsvanbelgie.be
        Mvg,
        Rudy
        www.vogelsvanbelgie.be

        Comment


        • #5
          Re: draadloze afstandsbediening 40D

          Hoi,

          de Wireless shutter Micnova MQ-WC1 zie ik nu voor een slordige €49,- op hun site staan..
          en lijkt verdacht veel op de "remote C3" van hk-supplies, voor een goede €20,-
          Ik vind het dan toch supergemakkelijk dat je je deur niet uit hoeft voor zo'n ding.
          Gewoon, klikkerdeklik, online bestellen en betalen, een tot enkele weken verder valt die op je deurmat...

          Groet
          Adrie

          Comment


          • #6
            Re: draadloze afstandsbediening 40D

            Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
            Hoi,

            de Wireless shutter Micnova MQ-WC1 zie ik nu voor een slordige €49,- op hun site staan..
            en lijkt verdacht veel op de "remote C3" van hk-supplies, voor een goede €20,-
            Ik vind het dan toch supergemakkelijk dat je je deur niet uit hoeft voor zo'n ding.
            Gewoon, klikkerdeklik, online bestellen en betalen, een tot enkele weken verder valt die op je deurmat...

            Groet
            Adrie
            inderdaad, adrie, en ik kan je alleen maar gelijk geven, ook ik heb enkel goede ervaringen met deze "powerseller" in Hongkong. Ik heb er trouwens ook een draadloze afstansbediening (Phottix® Cleon C6) gekocht voor mijn Rebel XT (350D) en die heeft deze nacht bij deze extreme vriestemperaturen uitstekend zijn werk gedaan en dat op +/- 80m, kijk ook hier maar eens

            RichKE
            Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

            Comment


            • #7
              Re: draadloze afstandsbediening 40D

              Bedankt allemaal voor de goede tips
              Ik heb ook zo'n Phottix cleon besteld en hoop dat hij vlug toekomt!
              The future belongs to those who believe in the power of their dreams

              Comment


              • #8
                Re: draadloze afstandsbediening 40D

                Oorspronkelijk geplaatst door Naehatje Bekijk bericht
                Bedankt allemaal voor de goede tips
                Ik heb ook zo'n Phottix cleon besteld en hoop dat hij vlug toekomt!

                Hou ons op de hoogte, hé,

                RichKE
                Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

                Comment


                • #9
                  Re: draadloze afstandsbediening 40D

                  De afstandsbediening is heelhuids toegekomen! 'k Heb er natuurlijk niet aan kunnen weerstaan om er al even mee te spelen, en alles blijkt toch heel goed te werken. Ik ben ook blij over de vele mogelijkheden die deze Phottix biedt.
                  Ik betwijfel sterk dat hij tot op 100 m zal werken, maar dat deed de RC-1 ook niet en dat heb ik ook niet nodig.
                  Ik vind dit echt een goed alternatief en veel goedkoper dan de canon LC-5!
                  The future belongs to those who believe in the power of their dreams

                  Comment


                  • #10
                    Re: draadloze afstandsbediening 40D

                    Hoi,
                    veel plezier en nut van de afstandbediening.
                    Of ie geen 100 mtr haalt, weet ik niet...
                    Maar... ik zag een vraag op een Amerikaans forum en toen ben ik wat aan het proberen gegaan.
                    Nou, de afstandbediening had geen problemen met deuren... muren... en zelfs plafonds/vloeren...
                    Dus ik denk wel dat ie goed genoeg voor me is .
                    Groet
                    Adrie
                    Last edited by adrie; 14 januari 2009, 18:35.

                    Comment


                    • #11
                      Re: draadloze afstandsbediening 40D

                      Vandaag stak er ook zo'n Phottix Mega Cleon wireless remote in de brievenbus.
                      Had hem besteld bij HK-supplies en een weekje later is hij aangekomen.

                      Leuk speelgoed voor die prijs.
                      Mvg Tim

                      Comment


                      • #12
                        Re: draadloze afstandsbediening 40D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                        Vandaag stak er ook zo'n Phottix Mega Cleon wireless remote in de brievenbus.
                        Had hem besteld bij HK-supplies en een weekje later is hij aangekomen.

                        Leuk speelgoed voor die prijs.
                        Inderdaad, ik ben er ook nog altijd zeer tevreden van!
                        Het ding werkt ook effectief door ramen en deuren (niet dat je dat ooit echt nodig hebt natuurlijk ).
                        Ook qua afstanden doet hij het niet slecht hoor!
                        The future belongs to those who believe in the power of their dreams

                        Comment

                        Working...
                        X