Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

draadloos flitsen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • draadloos flitsen

    Ik ben in het bezit van de speedlite Canon 580EXII. Daarnaast heb ik nog nog een flitser, de canon speedlite 300EZ. kan ik deze gebruiken om draadloos te gebruiken? en zo ja wat heb ik hiebij dan nodig?
    alvast bedankt voor het lezen van dit bericht.

  • #2
    Re: draadloos flitsen

    Je kan deze flitsen idd wireless gaan triggeren.

    Wat je nodig hebt is een draadloos triggersysteem (Skyport, Pocket Wizard of een van de E-bay triggers) met 1 transmitter en 2 recievers.
    Die recievers verbind je via de sync uitgang aan een hotshoe waar je uw flits opschuift.
    De transmitter zet je op de flitsschoen van je body.

    Voila!
    CANON Inc. Made In Japan

    Comment


    • #3
      Re: draadloos flitsen

      Wat te kiezen uit deze drie, ik wil hiemee beginnen dus nog niet het meeste er aan uitgeven. Of is goedkoop, duurkoop. Wie kan wat adviezen en of uitleg geven hierover?
      Last edited by DaddyCool; 10 april 2008, 08:16.

      Comment


      • #4
        Re: draadloos flitsen

        De meesten beginnen met de eBay Cactus trigger set, maar die is niet betrouwbaar ... bereik is redelijk kort (relatief natuurlijk) en bij het lezen van reviews zijn er nogal problemen met mis-firing, uiteindelijk kijken de meesten dan later ook naar een duurdere oplossing, en is dit dus geld weggesmeten vind ik.

        Ik ben gelijk voor de Skyports gegaan, is natuurlijk duurder, maar een bereik van 200m en betrouwbaarheid vond ik belangrijker. Als ik een foto neem gaan de flitsers ook af ... altijd (als ze niet in slaap gevallen zijn dus niet vergeten de Cn juist te zetten). Wel de Universal receivers gebruiken, de standaard modellen zijn specificiek voor Elinchrome strobes.

        PocketWizards zijn de beste, maar veel te duur , dus ik denk dat de Skyports een mooi, relatief betaalbaar alternatief is, voor een zender met twee ontvangers heb ik 260 Euro betaald trouwens terwijl één PW al 200 Euro kost, je hebt er drie nodig ... reken dus maar uit .

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: draadloos flitsen

          Foto-Rubens, Studio 73 geven speciale prijzen voor Pocket Wizards als je er meer als één koopt

          Ik heb de PW's en ben zeer tevreden. Zoals Lambocars reeds zei, ik kan erop betrouwen dat ze afgaan als ik een foto neem!
          Huur mijn fotostudio
          Jan Cornelis Photography

          Comment


          • #6
            Re: draadloos flitsen

            Binnenkort is er ook een nieuwe oplossing: "Radiopoppers". Nu wel alleen nog verkrijgbaar in de US...

            Link

            R

            Comment


            • #7
              Re: draadloos flitsen

              Bij Ft Knnbrg hebben ze ook de JINBEI triggers, verschillende mensen die ik ken gebruiken deze met alle tevredenheid.

              €33 voor een zender en een ontvanger, je hebt van deze 2 setjes van doen.
              CANON Inc. Made In Japan

              Comment

              Working...
              X