Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dia scanner aldi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dia scanner aldi

    Kan er iemand een foto posten van een dia die gescand is met een dergelijk toestel zo als nu in de aldi te koop staat.Ik heb hier ongeveer 1000 dias liggen van 35 jaar geleden .Ik zou die graag digitaliseren maar ik zou graag eerst eens een voorbeeld zien .

    mvg Yves.
    What you see is what you get

  • #2
    Re: Dia scanner aldi

    ik heb er eens mee gewerkt, met zo'n goedkope diascanner, resultaat is naar mijn mening slecht,
    afbeeldingen die eruit kwamen, hadden over de hele breedte of hoogte evenwijdige strepen lopen

    dacht dat die diascanner ook van voornoemde winkel kwam, voorbeelden heb ik echter niet meer,
    het werkt wel een pak sneller dan scannen, meer bepaald omdat het een continu beeld is, en je eigenlijk zelf de dia ervoor schuift,

    maar naar mijn mening, kan je beter wat trager zijn, maar goede kwaliteit scans hebben
    Eos R
    Sigma 24-105 f4-Sigma 35 1.4

    Comment


    • #3
      Re: Dia scanner aldi

      dat is echt rommel, daar zit gewoon een super goedkoop cameraatje in dat een foto neemt van je dia.

      Comment


      • #4
        Re: Dia scanner aldi

        als je effe de "zoeken" knop wil gebruiken en krijgt een massa aan info
        Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

        Comment


        • #5
          Re: Dia scanner aldi


          ingescant met bovengenoemde Zolid negatief/diascanner versie 50692 van week 52/2010.
          het is een kodakchrome dia van 1975.
          zolid scanner 50692 is geupgrated zodat de belichting en de R G B kleur kan afgeregeld
          in 4 stappen elk.
          gescande foto is verscherpt in PS.
          Last edited by dacale; 2 maart 2011, 21:54. Reden: tekst verbetert
          Groeten Leon
          http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
          Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

          Comment


          • #6
            Re: Dia scanner aldi

            Je kunt 't altijd proberen, mocht je niet tevreden zijn mag je normaal gezien dat ding terug brengen binnen de 30 dagen en dan krijg je gewoon je geld terug.
            of nadat alles ingescand is
            Vraag maar eens na in je Aldi filiaal
            Nikon D3100 .:. AF-S 18-105 VR .:. AF-S 35 f1.8 .:. SB-700

            Comment


            • #7
              Re: Dia scanner aldi

              Ik heb enkele duizenden dia's en fotonegatieven ingescand en vond het toch bevredigend.Veel van de foto's waren men een heel simpel toestel genomen in die tijd en de kwaliteit was alles behalve .Zullen door het inscannen zeker niet slechter geworden zijn.Foto's van mijn 7D zijn wel scherper.

              Comment


              • #8
                Re: Dia scanner aldi

                Oorspronkelijk geplaatst door japanwings Bekijk bericht
                Je kunt 't altijd proberen, mocht je niet tevreden zijn mag je normaal gezien dat ding terug brengen binnen de 30 dagen en dan krijg je gewoon je geld terug.
                of nadat alles ingescand is
                Vraag maar eens na in je Aldi filiaal
                ik heb het toestel maar 30 euro betaald (laatste stuks)
                voor dat geld voel ik me niet bekocht.
                maar als ge sterk wilt croppen voldoet het toestel niet en zullen we dieper in de buidel
                moeten tasten.
                En van een slechte opname kunt ge gene goede scan krijgen.
                Groeten Leon
                http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
                Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

                Comment

                Working...
                X