Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dia copieer apparaat?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dia copieer apparaat?

    Zou dit hier een goed appaart zijn?


    Ik heb een 500 tal dia die ik heel graag op cd wil zetten.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Dia copieer apparaat?

    Misschien de URL vermelden waar je dit beeld gehaald hebt?
    Ken je het merk? Interesseert mij ook. Zo'n 3000 dia's had ik graag gedigitaliseerd.
    Het probleem is wel dat wanneer ja alle dia's gescand hebt, je ook het toestel
    niet meer nodig hebt.
    Dus heel veel geld geven aan een dergelijk toestel wens ik ook niet te doen.
    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

    Comment


    • #3
      Re: Dia copieer apparaat?

      Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
      Misschien de URL vermelden waar je dit beeld gehaald hebt?
      Ken je het merk? Interesseert mij ook. Zo'n 3000 dia's had ik graag gedigitaliseerd.
      Het probleem is wel dat wanneer ja alle dia's gescand hebt, je ook het toestel
      niet meer nodig hebt.
      Dus heel veel geld geven aan een dergelijk toestel wens ik ook niet te doen.
      U vraagt wij draaien, (link) het apparaat kost 70,16 € en juist omdat het zo goedkoop is stelde ik mij daar vragen bij.

      Grtz, RF
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Dia copieer apparaat?

        Als het je mocht interesseren, als je me DVD's bezorgt dan kan ik zorgen voor scans met een 5000ED voor 0,1 € het stuk.
        Kwalitatief zijn die gewoonweg perfect, ontstoffing inbegrepen.

        Ik heb vroeger nog een Epson perfection aangeschaft met dit doel maar ik ben nooit tevreden geweest van de prestaties voor dia en film, en dan zou dit dingetje van Konijnenberg een aanvaardbare kwaliteit leveren

        PaulM

        Comment


        • #5
          Re: Dia copieer apparaat?

          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Als het je mocht interesseren, als je me DVD's bezorgt dan kan ik zorgen voor scans met een 5000ED voor 0,1 € het stuk.
          Kwalitatief zijn die gewoonweg perfect, ontstoffing inbegrepen.

          Ik heb vroeger nog een Epson perfection aangeschaft met dit doel maar ik ben nooit tevreden geweest van de prestaties voor dia en film, en dan zou dit dingetje van Konijnenberg een aanvaardbare kwaliteit leveren

          PaulM
          Ik ga ze eens vanonder het stof halen en dan stuur ik u een pm.
          Hopelijk woon je niet te ver af
          Alvast bedankt bij voorbaat.

          Grtz, RF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Dia copieer apparaat?

            Het hangt er vooral vanaf wat voor soort dia's je wil inscannen en met welk doel. Zijn het enkel vakantiedia's en gezinsdia's die je wil inscannen als herinnering-backup dan zou dit eventueel kunnen voldoen. Wil je kwalitatieve scans dan zou ik je dit willen afraden, koop dan liever een Nikon-scanner.Uiteindelijk is dit geen scanner maar een fototoestelletje van zo'n 3 megapixels met een sterk verminderde contrastweergave.
            Wat je eventueel ook zou kunnen doen is je dia's dupliceren zoals wij dat vroeger in het analoge tijdperk deden met een diacopieervoorzetstuk dat je voor je macrolens monteert. Hierbij fotografeer je je dia's gewoon opnieuw met je macrolens. Zo'n voorzetstuk kan je eventueel zelf ineenknutselen. Ik herinner me een collega uit de fotoclub vroeger die zoiets zelf had gefabriceerd van een PVC-buis die hij van binnen matzwart had geschilderd. Kosten nihil (buiten de macrolens) en zeer goede resultaten.

            Ik ben hetzelfde van plan met mijn archief, maar dan gaat het wel om zo'n 25000 dia's en ben dan ook aan het sparen voor zo'n nikon-geval. Als ik dan een gemiddelde haal van 5 dia's per dag (altijd al een optimist geweest ) dan zal ik er zo'n 14 jaar over doen, lijkt me wel doenbaar

            Vele groeten.

            Comment


            • #7
              Re: Dia copieer apparaat?

              Hier is een revieuw van deze scanner die ook door deze winkel onder de naam Reflecta X2SCAN aangeboden wordt zij het een 30-tal € duurder.

              Lijkt toch niet zo bijster goed te zijn....

              Greetz RichKE
              Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

              Comment


              • #8
                Re: Dia copieer apparaat?

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Ik ga ze eens vanonder het stof halen en dan stuur ik u een pm.
                Hopelijk woon je niet te ver af
                Alvast bedankt bij voorbaat.

                Grtz, RF
                Regio Oostkamp, omgeving Brugge

                PaulM

                Comment


                • #9
                  Re: Dia copieer apparaat?

                  Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
                  Hier is een revieuw van deze scanner die ook door deze winkel onder de naam Reflecta X2SCAN aangeboden wordt zij het een 30-tal € duurder.

                  Lijkt toch niet zo bijster goed te zijn....

                  Greetz RichKE
                  Bedankt RichKE,

                  De resultaten van dit apparaat zijn inderdaad niet fameus en mijn vermoedens zijn bij deze test goed aangetoond. Gezien de prijs van het toestel had ik dit ook wel verwacht.

                  Grtz, RF
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dia copieer apparaat?

                    Foto Degreef te Edegem heeft/had een diascanner in de verhuur die met laders kan werken. Reflecta 5000 dacht ik en voor een zeer redelijke prijs per week.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dia copieer apparaat?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Zou dit hier een goed appaart zijn?
                      Ik heb dit soort apparaat gehad, ik heb het terug naar de winkel gebracht, het resultaat leek werkelijk nergens op.

                      Groeten
                      Flickr

                      Comment

                      Working...
                      X