Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 remote

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70 remote

    Ik kwam dit tegen bij ebay: Remote. Misschien een idee voor wie een tv-afstandsbediening iets té vind, maar een beter bereik wil dan het origineel (volgens de advertentie toch)

  • #2
    Re: D70 remote

    ......... of gewoon dit super kleine ding, is origineel Nikon en kost ........ (maar) € 29,00
    NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

    Comment


    • #3
      Re: D70 remote

      Waarom origineel als je een ander voor de helft vd prijs kan kopen

      De info was eigenlijk ter navolging van deze draad

      Comment


      • #4
        Re: D70 remote

        Oorspronkelijk geplaatst door Oliver
        Waarom origineel als je een ander voor de helft vd prijs kan kopen
        Tuurlijk heb je enerzijds gelijk, maar als ik zie dat sommigen met een 'omgebouwde' TVafstandsbediening lopen te zeulen, met daarnaast een niet al te goedkope body met daarbij glas gelijk aan de diamantprijs, denk ik bij mezelf dat die €29,00 er ook niet meer toe doet. Maar ieder het zijne natuurlijk
        NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

        Comment


        • #5
          Re: D70 remote

          Oorspronkelijk geplaatst door Chris 56
          Tuurlijk heb je enerzijds gelijk, maar als ik zie dat sommigen met een 'omgebouwde' TVafstandsbediening lopen te zeulen, met daarnaast een niet al te goedkope body met daarbij glas gelijk aan de diamantprijs, denk ik bij mezelf dat die €29,00 er ook niet meer toe doet. Maar ieder het zijne natuurlijk
          Die afstandsbediening was voor mij ook een beetje té. En mensen maar denken "wat staat die kwiet met een tv-remote naar zijne kodak te zwaaien"

          Comment


          • #6
            Re: D70 remote

            hou je gewoon niet veel bezig met wat andere mensen over je denken

            ong 6 euro en zowat alle tv,video,hifi etc wat je tegenkomt kan je ermee bedienen, das niet mis.

            verder kan je gewone aa of aaa batterijen kwijt in zon afstandsbediening, das nog eens extra zo handig.

            mijn vraag aan jullie is: hoe vaak gebruiken jullie de remote?
            foto als spiegel of als venster?

            Comment


            • #7
              Re: D70 remote

              Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
              hou je gewoon niet veel bezig met wat andere mensen over je denken

              ong 6 euro en zowat alle tv,video,hifi etc wat je tegenkomt kan je ermee bedienen, das niet mis.

              verder kan je gewone aa of aaa batterijen kwijt in zon afstandsbediening, das nog eens extra zo handig.

              mijn vraag aan jullie is: hoe vaak gebruiken jullie de remote?
              Niet Het leek mij gewoon een handig hebbeding. En aangezien het veel kleiner is dan de tv versie, leek het wel een interessante link. Nu hebben al de D70 gebruikers de keuze:
              -origineel: klein & duur (voor ieder uit te maken of het té duur is)
              -sleutelhangerversie: klein & ongeveer de 1/2 van de prijs
              -tv-remote: groot & goedkoopst
              Last edited by Oliver; 21 januari 2005, 09:53.

              Comment


              • #8
                Re: D70 remote

                heb de tv-afstandsbediening al gebruikt om vogelkes te trekken
                maar heb alleen maar lege vogelvoederkotjes momenteel ze zijn wel goe scherp
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                Comment


                • #9
                  Re: D70 remote

                  Oorspronkelijk geplaatst door Chris 56
                  Tuurlijk heb je enerzijds gelijk, maar als ik zie dat sommigen met een 'omgebouwde' TVafstandsbediening lopen te zeulen, met daarnaast een niet al te goedkope body met daarbij glas gelijk aan de diamantprijs, denk ik bij mezelf dat die €29,00 er ook niet meer toe doet. Maar ieder het zijne natuurlijk
                  Blijft de vraag waarom een "Merk als Nikon" het nodig heeft iets op de markt te brengen wat 10 x duurder is en toch maar het zelfde kan.

                  Comment


                  • #10
                    Re: D70 remote

                    Oorspronkelijk geplaatst door Chris 56
                    ......... of gewoon dit super kleine ding, is origineel Nikon en kost ........ (maar) € 29,00
                    Bij Foto Rembrandt in Merksem bij Antwerpen € 20,00 inclusief BTW betaald!
                    Handig hebbeding!

                    Gr,

                    sailor
                    Lid: BD 0249BE
                    D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

                    Comment


                    • #11
                      Re: D70 remote

                      Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik
                      Blijft de vraag waarom een "Merk als Nikon" het nodig heeft iets op de markt te brengen wat 10 x duurder is en toch maar het zelfde kan.
                      ........ omdat er Nikon op staat???
                      NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: D70 remote

                        Euhm...
                        Ik heb zo een origineel van Nikon
                        Laat nu effe aan jullie over of het al dan niet te duur is
                        Mijn probleem is dat ik het gewoon niet aan de praat krijg
                        Heb in mijn handleiding (die van de D70 want bij de remote zat er geen) gelezen dat er een beschermingsfolie van de batterij moet worden gehaald maar ik krijg het ding gewoon NIET open
                        Iemand ???

                        Comment


                        • #13
                          Re: D70 remote

                          gewoon me uwe nagel er achter en schuiven



                          Oorspronkelijk geplaatst door Cathy
                          Euhm...
                          Ik heb zo een origineel van Nikon
                          Laat nu effe aan jullie over of het al dan niet te duur is
                          Mijn probleem is dat ik het gewoon niet aan de praat krijg
                          Heb in mijn handleiding (die van de D70 want bij de remote zat er geen) gelezen dat er een beschermingsfolie van de batterij moet worden gehaald maar ik krijg het ding gewoon NIET open
                          Iemand ???

                          Comment


                          • #14
                            Re: D70 remote

                            Oorspronkelijk geplaatst door Cathy
                            Euhm...
                            Ik heb zo een origineel van Nikon
                            Laat nu effe aan jullie over of het al dan niet te duur is
                            Mijn probleem is dat ik het gewoon niet aan de praat krijg
                            Heb in mijn handleiding (die van de D70 want bij de remote zat er geen) gelezen dat er een beschermingsfolie van de batterij moet worden gehaald maar ik krijg het ding gewoon NIET open
                            Iemand ???
                            Ik dacht dat je die folie die eruit steekt er gewoon kunt tussen uittrekken

                            Gr,

                            sailor
                            Lid: BD 0249BE
                            D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

                            Comment


                            • #15
                              Re: D70 remote

                              Oorspronkelijk geplaatst door Cathy
                              Euhm...
                              Ik heb zo een origineel van Nikon
                              Laat nu effe aan jullie over of het al dan niet te duur is
                              Mijn probleem is dat ik het gewoon niet aan de praat krijg
                              Heb in mijn handleiding (die van de D70 want bij de remote zat er geen) gelezen dat er een beschermingsfolie van de batterij moet worden gehaald maar ik krijg het ding gewoon NIET open
                              Iemand ???

                              Er zit een klein plasticje tussen de batterij en de contactjes. Dit transparante plasticje steekt achteraan (tegenovergestelde kant als knop waarop je duwt) ongeveer een halve centimeter uit de afstandsbediening. Effe trekken en het strookje komt er helemaal uit (ongeveer 2cm lang in totaal)

                              Daarna, moet je natuurlijk je D70 nog even instellen op "remote" bediening, en dat doe je daar achteraan op het toestel het opnameknopje in te drukken (dat met die 3 kadertjes op, knopje vlak naast het knopje "BKT") en tegelijk aan het wieltje rechts te draaien. Op de LCD bovenaan verschijnt achtereenvolgens :
                              * S (in een kadertje, single shot)
                              * 3 kadertje (continues shoot)
                              * een cirkeltje met pijltje (klokje eigenlijk - opname met timer vertraging)
                              * datzelfde klokje + een zwart afstandbedieningkje (idd... afstandbediening met timer)
                              * enkel het zwarte afstandbedieningske (waarbij toestel foto onmiddelijk trekt als je op de afstandbediening duwt)

                              Dus.... toestel instellen op 1 van de 2 laatste..... toestel plaatsen, afstandsbediening indrukken... en klaar!
                              Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

                              Comment

                              Working...
                              X