Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact Flash geheugen kaart--- hulp gevraagd!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compact Flash geheugen kaart--- hulp gevraagd!

    Hallo,

    binnen 13 dagen vertrek ik op vakantie, Egypte Hurghada..
    nu ja natuurlijk gaat men Alpha 200 mee..
    nu men vraag is, welke is de betere geheugen kaart (qua merk) en wat is het meest geschikte geheugen? 4gb of 8gb?

    greetz en alvast bedankt
    Last edited by Peusy; 30 mei 2008, 06:22. Reden: Iets vergeten toe te voegen

  • #2
    Re: Compact Flash geheugen kaart--- hulp gevraagd!

    niemand

    Comment


    • #3
      Re: Compact Flash geheugen kaart--- hulp gevraagd!

      4 of 8 maakt niks uit qua kwaliteit. Sandisk is gewoon goed maar ook wel de iets duurdere (maar als je dat op de hele vakantie bekijkt is dat slechts 5 biertjes ...)

      Voordeel van b.v. 2x4 Gb is dat je bij verlies slechts de helft van je foto's kwijt bent.

      Let er wel op dat je camera overweg kan met het gekozen geheugen dus altijd even het boekje doorlezen.

      Prettige vakantie.
      Ik ben er klaar mee.

      Comment


      • #4
        Re: Compact Flash geheugen kaart--- hulp gevraagd!

        Ik koop mijn geheugen kaarten hier http://www.transcend.nl/
        Ik heb zeer goede ervaringen met de kaartjes als met de service, boven de 100€ worden ze gratis toegezonden naar je.
        Ik heb de volgende types in de loop de jaren aangekocht 120X, 133X en de 300X en ze werken nog allemaal
        Het beste is dat je ook 2 kaartjes neemt, alsook een laptop of een image tank zodat je elke dag je kaartjes kan overzetten.

        Ik hoop dat je hier iets aan hebt en ik wens je een goede vakantie toe
        Nikon materiaal

        Comment


        • #5
          Re: Compact Flash geheugen kaart--- hulp gevraagd!

          ten eerste bedankt voor de reacties al...

          momenteel benk al in het bezit vn een Lexar CF 4 GB 133x, dus als ik nog zo eentje koop zou ik toekomen?
          en natuurlijk ga ik men laptop meenemen om de fotos op over te zetten, want er moest idd ma iets gebeuren waardoor de fotos verloren gaan..

          ma is lexar de moeite of toch beter eentje vn sandisk kopen?

          greetz

          Comment


          • #6
            Re: Compact Flash geheugen kaart--- hulp gevraagd!

            Oorspronkelijk geplaatst door Peusy Bekijk bericht
            ten eerste bedankt voor de reacties al...

            momenteel benk al in het bezit vn een Lexar CF 4 GB 133x, dus als ik nog zo eentje koop zou ik toekomen?
            en natuurlijk ga ik men laptop meenemen om de fotos op over te zetten, want er moest idd ma iets gebeuren waardoor de fotos verloren gaan..

            ma is lexar de moeite of toch beter eentje vn sandisk kopen?

            greetz
            Persoonlijk zou ik Sandisk kopen, ik gebuik zelf ExtremeIII, ik ben eens midden een trouwreportage geconfronteerd geweest met een kaartkrasch (Kingston) na zo een 60 tal foto's, error op het toestel, en niets meer kunnen lezen of schrijven, ik kan je zeggen, prettig is anders nadien ben ik uiteindelijk maar een drietal foto's verloren, via speciale software konden de meeste nog gered worden, dus ja het gebeurt, dan heb ik besloten, nooit meer Kingston, maar het kon waarschijnlijk ook met Sandisk natuurlijk.

            Ik gebruik steeds 4 Gb. kaartjes, om de heel simpele reden dat 4 Gb. ook op een DVD past, ofwel kan je een extra backup op DVD maken indien je laptop ook een DVD schrijver heeft, + nog eens op je laptop zelf, deze berg je natuurlijk heel appart op, maar je kan ook bijna overal ter wereld in een of ander internetcafé, computerzaak, fotozaak enz. je kaartjes op DVD laten zetten, met 8 Gb. kaartjes wordt dat alweer moeilijker, je moet de bestanden gaan scheiden enz. en als je dat niet zelf mag doen is het alweer moeilijker.

            Zelf heb ik 8 kaartjes van 4 Gb. daar kan reeds een en ander op, dan nog eens op mijn laptop, en dat is alles, maar zoals gezegd, moest ik geen laptop meenemen, of minder kaartjes hebben, dan backups op DVD.

            Bijzonder is dat je alles helemaal appart steekt, je weet nooit dat een of ander gestolen word, of met je bagage verloren gaat, hopelijk gebeurt het niet, maar liever het zekere voor het onzekere.

            Comment


            • #7
              Re: Compact Flash geheugen kaart--- hulp gevraagd!

              Oorspronkelijk geplaatst door Lohad Bekijk bericht
              Ik koop mijn geheugen kaarten hier http://www.transcend.nl/
              Ik heb zeer goede ervaringen met de kaartjes als met de service,
              Als je bij een kaartleverancier ervaring hebt met de service is er toch ook een keer iets fout gegaan met de een kaart? Ik gebruik al jaren Sandisk en heb geen idee over hun service en hoop dat nog jaren zo te houden.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Compact Flash geheugen kaart--- hulp gevraagd!

                Sinds ik een reflex heb werk ik met CF kaarten van Sandisk mb. de extreme 4.
                Nog nooit problemen mee gehad.

                Waar ze het beste qua prijs zijn weet ik niet.Konijn of misschien geheugenkaart.be?

                Comment


                • #9
                  Re: Compact Flash geheugen kaart--- hulp gevraagd!

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Als je bij een kaartleverancier ervaring hebt met de service is er toch ook een keer iets fout gegaan met de een kaart? Ik gebruik al jaren Sandisk en heb geen idee over hun service en hoop dat nog jaren zo te houden.
                  Ook hier meerdere Transcend kaartjes, van verschillende groottes en snelheid.
                  Laatste aankoop 8GB 266x



                  Grts Jan
                  Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

                  Comment


                  • #10
                    Re: Compact Flash geheugen kaart--- hulp gevraagd!

                    hoe duurder je CF kaartjes, hoe mooier je foto's, dat lijkt me toch wel logisch

                    serieus: gewoon tijdig backup nemen van kaartje op hd of dvd
                    Panoramix

                    Comment


                    • #11
                      Re: Compact Flash geheugen kaart--- hulp gevraagd!

                      sinds ik digitaal fotografeer (sinds mijn PS A80 ) heb ik altijd met Sandisk gewerkt. Dat is nu toch al zo'n 5 jaar denk ik en nog nooit problemen gehad met Sandisk geheugen.

                      Ze zijn misschien iets duurder maar ze zijn hun geld waard. Momenteel bij mijn EOS 400D heb ik 1x Sandisk Extreme III 4gb, 1x Sandisk Ultra II 2gb en nog wat kleinere Sandisk standaardkaartjes (512 + 256mb) louter als noodbackup.

                      Ik kan Sandisk dus alleen maar aanraden
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment


                      • #12
                        Re: Compact Flash geheugen kaart--- hulp gevraagd!

                        bij mijn vroegere compactjes heb ik ook altijd sandisk gebruikt..
                        dus bedankt voor de zeer nuttige info..
                        straks een Sandisk CF kaartje vn 4GB bestellen !!

                        Extreme 3 of 4? maakt dat enig verschil?

                        greetz


                        PS : WEET ER MISS IEMAND EEN SITE WAAR IK ZE GOEPKOPER KAN BESTELLEN, zou handig zijn

                        dank u

                        Comment


                        • #13
                          Re: Compact Flash geheugen kaart--- hulp gevraagd!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Peusy Bekijk bericht
                          bij mijn vroegere compactjes heb ik ook altijd sandisk gebruikt..
                          dus bedankt voor de zeer nuttige info..
                          straks een Sandisk CF kaartje vn 4GB bestellen !!

                          Extreme 3 of 4? maakt dat enig verschil?

                          greetz


                          PS : WEET ER MISS IEMAND EEN SITE WAAR IK ZE GOEPKOPER KAN BESTELLEN, zou handig zijn

                          dank u
                          Extreme III is al extreem snel. Het verschil met IV zal je in normale omstandigheden nooit merken. En beter 1 kaartje teveel kopen dan te weinig. Ik heb meer vertrouwen in CF-kaartjes dan in eender welk opslagmedium.
                          Voor prijsvergelijk: http://tweakers.net/pricewatch/cat/300
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Compact Flash geheugen kaart--- hulp gevraagd!

                            extreme III is meer dan snel genoeg voor de Alpha 200.

                            Ik bestel al mijn kaartjes op www.geheugenkaart.be : goede prijs en snelle service
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

                            Comment


                            • #15
                              Re: Compact Flash geheugen kaart--- hulp gevraagd!

                              Extreme 4 zal wel een beetje voordeel geven als je snelle bewegende zaken fotografeerd.Omdat ik regelmatig voetballers portretteer heb ik dan ook voor de 4 gekozen
                              Maar voor landschappen of portretjes is 3 meer dan goed genoeg.

                              Comment

                              Working...
                              X