Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Canon] vraag over Speedlite 270EX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Canon] vraag over Speedlite 270EX

    DOEL: aangezien fill-flash, direct-flash en bounce-flash voor mij niet altijd de oplossing zijn (wegens mijn weinige ervaring moet ik nog veel proberen tussen flitsen of werken met mijn statiefje + lange sluitertijd) zit ik met het volgende probleem (zowel in P, TV als in AV-mode):

    Hoe kun je van een Speedlite externe flits (de 270EX in mijn geval) die ON-staat en is opgeladen ervoor zorgen dat je hem niet gebruikt?
    Het lijkt mij belachelijk dat ik telkens de hardware-knop moet verplaatsen naar de OFF-stand, daarna moet de flits immers terug opladen.
    Zonder gebruik van externe flits in P-mode wordt er niet geflitst, tenzij specifiek gevraagd via de flits-button. Was dus naďef van mij om te denken dat -bij gebruik externe flitser- de werking kon worden omgedraaid.

    Ter verduidelijking:
    -In weet dat je de flits kunt disabelen in het menu, maar dat is natuurlijk ook niet een vlugge manier.
    Canon EOS 500D met 18-135IS
    Speedlite 270EX - Gorillapod Focus
    Crumpler New Delhi 510 & Singapore Slim

  • #2
    Re: [Canon] vraag over Speedlite 270EX

    Hoi,
    Oorspronkelijk geplaatst door SVR Bekijk bericht
    Hoe kun je van een Speedlite externe flits (de 270EX in mijn geval) die ON-staat en is opgeladen ervoor zorgen dat je hem niet gebruikt
    Niet...
    Flitser uitzetten...
    In het menu extern flitsen uitzetten...
    Flitser verwijderen...
    Gewoon uitzetten vind ik de gemakkelijkste en snelste wijze.

    Een auto met draaiende motor in de versnelling willen zetten zonder dat je de koppeling en/of rem gebruikt terwijl die niet mag gaan bewegen, kan...
    maar 't is wel meer werk...
    opkrikken en wielen verwijderen, aandrijfassen demonteren... enzo...

    vind ik...
    groet.
    Adrie

    Comment


    • #3
      Re: [Canon] vraag over Speedlite 270EX

      Hoi,

      mijn vorige reactie was meer een grapje...
      Bij mij 5D MkII kan ik dat niet, voor zover ik weet...
      Maar bij uw 500D, jawel!!
      In uw voorkeuzeknopje van M,Av,Tv,P zit ook een stand waarbij u de flits uitschakelt.
      Deze zou moeten doen wat u wilt bereiken.

      groet.
      Adrie

      Comment


      • #4
        Re: [Canon] vraag over Speedlite 270EX

        Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
        Hoi,

        In uw voorkeuzeknopje van M,Av,Tv,P zit ook een stand waarbij u de flits uitschakelt.
        Deze zou moeten doen wat u wilt bereiken.
        Klopt volledig, maar daarmee ga je natuurlijk terug naar een volautomatische stand (geen controle over sluitertijd, diafragma, ISO....)

        Ben al tevreden dat ik niet over iets heb gekeken die overduidelijk was!
        Eigenlijk wel verwacht dat de duurdere speedlite-series iets dergelijks hadden.
        De flits op OFF plaatsen zal dus de snelste optie zijn (misschien hebben de duurdere series wel een langere hold na opgeladen te zijn)
        Canon EOS 500D met 18-135IS
        Speedlite 270EX - Gorillapod Focus
        Crumpler New Delhi 510 & Singapore Slim

        Comment


        • #5
          Re: [Canon] vraag over Speedlite 270EX

          Ik heb een 580 en zet die ook gewoon uit als ik niet wil flitsen, en aan als ik wil flitsen.
          Dat is op zich toch erg logisch, ik snap dus niet goed waar je problemen zoekt.
          Want de flits kan gewoon op je body blijven zitten, de snelheid waarmee je het knopje bediend is hoger, dan wanneer je in een menu moet gaan zoeken.
          Prima voor mijn gebruik.

          MVG, Jeff C.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: [Canon] vraag over Speedlite 270EX

            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
            Ik heb een 580 en zet die ook gewoon uit als ik niet wil flitsen, en aan als ik wil flitsen.
            Volledig akkoord, vroeg me gewoon af of er een andere mogelijkheid was.
            Heb al gelezen dat jouw 580 dan niet opnieuw moet laden omdat die een hoge retentie heeft, wat met die 270 wel het geval is (en daar zat nu mijn klein probleempje)
            Canon EOS 500D met 18-135IS
            Speedlite 270EX - Gorillapod Focus
            Crumpler New Delhi 510 & Singapore Slim

            Comment


            • #7
              Re: [Canon] vraag over Speedlite 270EX

              begrijp je probleem, de 270 duurd vrij lang als je hem elke keer aan en uit moet zetten, maar het is altijd nog sneller dan elke keer het menu in te duiken dus vrees dat dit de enige oplossing is.
              Mijn beste Foto moek nog trekke.

              Comment

              Working...
              X