Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Speedlite 580EX versus SIGMA EF 500 DG SUPER.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Speedlite 580EX versus SIGMA EF 500 DG SUPER.

    Ik zou mij een flits willen aanschaffen, maar ik vraag me af welke van twee (Canon Speedlite 580EX versus SIGMA EF 500 DG SUPER.) het beste is. Ik weet, dergelijke dingen zijn moeilijk te vergelijken misschien. Het is voor op een Canon Eos 20D. De Canon is pakweg €200 duurder. Waar zitten hem de verschillen. Is de Canon de meerprijs waard ?

    Diederik
    Canon Eos 20D + 100-400mm USM / Nikon Coolpix 4500

    Only when the last tree has been cut down,
    Only when the last river has been poisened,
    Only when the last fish has been caught,
    Then only will you see that money cannot be eaten.

  • #2
    Re: Canon Speedlite 580EX versus SIGMA EF 500 DG SUPER.

    Hallo,

    ik zit met min of meer dezelfde afwegingen, maar dan tussen de 430EX en de sigma 500 super, die ongeveer in dezelfde prijsklasse liggen.
    Tot hier toe heb ik geen functionaliteiten gevonden die de canon heeft en die je niet op de sigma zou vinden. Zal je topic volgen, in de hoop ook eens de knoop door te hakken
    Jouw geval is nog anders natuurlijk, omdat je canon een groter richtgetal heeft en dus sowieso iets meer aankan...
    Deze al gezien ?

    Als iemand een reden kent om niet voor sigma te gaan, laat maar weten hé.

    Groeten,

    Herzie

    Comment


    • #3
      Re: Canon Speedlite 580EX versus SIGMA EF 500 DG SUPER.

      ijzersterk die 580ex!!! van sigma al andere verhalen gehoord... (andere fora etc...)
      -=- Light is the key...

      Comment


      • #4
        Re: Canon Speedlite 580EX versus SIGMA EF 500 DG SUPER.

        Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
        ijzersterk die 580ex!!! van sigma al andere verhalen gehoord... (andere fora etc...)
        Van die sigma weet ik niets, maar die 580EX en 100% compatibel met je toestel
        Nieuwe website

        Comment


        • #5
          Re: Canon Speedlite 580EX versus SIGMA EF 500 DG SUPER.

          Als het mogelijk is haal de 580 EX echt een steengoede flits en dan vergelijk ik het nog met de 550 EX want ik heb beiden in huis. En de 580 wint het met glans.

          MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Canon Speedlite 580EX versus SIGMA EF 500 DG SUPER.

            Budgettip: koop een 420EZ voor een paar tientjes.
            Geen E-TTL maar alles is handmatig te regelen.
            Het is even een middagje oefenen om je flitser te leren kennen maar het is echt niet zo moeilijk, ik vind het zelfs veel makkelijker omdat je alles zelf onder controle hebt.
            Maar ik werk toch 90% manual.

            Als je het niks vind kan je hem met een bijpassend slaveblokje altijd nog als slave gebruiken.
            Canon 30D|Zenitar 16 f/2.8|Canon 35 f/2|85 f/1.8|MP-E 65|100 f/2.8 macro
            EdwinBont.nl Verkoop: FotoNatura (Showcase » Portfolio's » Nationaal » Edwin Bont)

            Comment


            • #7
              Re: Canon Speedlite 580EX versus SIGMA EF 500 DG SUPER.

              Vergeet die Sigma. Mijn schoonbroer heeft die gekocht en was er niet goed van. Slecht werkende schakelaar en de flash syncroniseerde (?) een volle seconde te laat als slave op mij 550EX als master. Ziet er ook niet echt solide uit.
              Ik heb een 580EX gekocht als 2de flits.

              Een andere optie is natuurlijk een Metz die het grote voordeel heeft van een eigen thyristor te hebben die eerlijk gezegd veel betrouwbaarder is dan Canon's ETTL. Ikzelf heb een oude Metz CT-45 staafflitser.

              Een oude Canon EZ flits zou ik echter zeker niet kopen, die kan je enkel volledig manueel gebruiken (heeft geen thyristor) - als slave kun je die trouwens niet gebruiken want hij zou afgaan door de ETTL pre-flash. Ik spreek ook uit ervaring, ik heb een 300EZ, een ML-3 ringflits en ik had vroeger een 430EZ maar die heb ik gelukkig kunnen verkopen.
              Last edited by hvr_oosterzele; 6 maart 2006, 15:26.

              Comment


              • #8
                Re: Canon Speedlite 580EX versus SIGMA EF 500 DG SUPER.

                Ik heb de sigma flits gehad, zeer tevreden van, heb ze nu bij mijn 30D die komende is opnieuw besteld, lees er ook de testen van de sigma eens op na, je zal het je zeker niet beklagen...
                Wat sommigen hier ook mogen beweren, het is een prima toestel, dit zullen velen op dit forum je kunnen beamen.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon Speedlite 580EX versus SIGMA EF 500 DG SUPER.

                  Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                  Een oude Canon EZ flits zou ik echter zeker niet kopen, die kan je enkel volledig manueel gebruiken (heeft geen thyristor) - als slave kun je die trouwens niet gebruiken want hij zou afgaan door de ETTL pre-flash. Ik spreek ook uit ervaring, ik heb een 300EZ, een ML-3 ringflits en ik had vroeger een 430EZ maar die heb ik gelukkig kunnen verkopen.
                  Tenzij je op je camera een flitser hebt die geen preflash geeft, zoals een andere 420EZ op manual.
                  Geen idee of een 550EX/580EX ook nog een preflash geeft als je hem op manual zet.
                  Canon 30D|Zenitar 16 f/2.8|Canon 35 f/2|85 f/1.8|MP-E 65|100 f/2.8 macro
                  EdwinBont.nl Verkoop: FotoNatura (Showcase » Portfolio's » Nationaal » Edwin Bont)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon Speedlite 580EX versus SIGMA EF 500 DG SUPER.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Eddysign
                    Tenzij je op je camera een flitser hebt die geen preflash geeft, zoals een andere 420EZ op manual.
                    Geen idee of een 550EX/580EX ook nog een preflash geeft als je hem op manual zet.
                    Maar dan heb je geen enkele automatische flits functie. Enkel het vermogen is te regelen en dan moet je steeds dmv ofwel trial & error ofwel met een flitsmeter werken. Lijkt mij alles behalve handig en beperkt tot studiowerk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon Speedlite 580EX versus SIGMA EF 500 DG SUPER.

                      Ik heb meestal maar één shot nodig om het te bepalen, door ervaring zit ik er meestal heel dicht bij.
                      Bovendien vind ik alle automatische belichtingen nogal onvoorspelbaar.
                      Canon 30D|Zenitar 16 f/2.8|Canon 35 f/2|85 f/1.8|MP-E 65|100 f/2.8 macro
                      EdwinBont.nl Verkoop: FotoNatura (Showcase » Portfolio's » Nationaal » Edwin Bont)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon Speedlite 580EX versus SIGMA EF 500 DG SUPER.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Eddysign
                        Ik heb meestal maar één shot nodig om het te bepalen, door ervaring zit ik er meestal heel dicht bij.
                        Bovendien vind ik alle automatische belichtingen nogal onvoorspelbaar.
                        Gezien bij de meesten en waarschijnlijk ook bij de vraagsteller dit "flitsgevoel" ontbreekt blijf ik dan ook bij mijn advies om géén EZ flits aan te schaffen en je zodoende veel frustratie te besparen . Is een beetje als fotograferen zonder lichtmeting maar puur op ervaring.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon Speedlite 580EX versus SIGMA EF 500 DG SUPER.

                          Ik heb zelf de Sigma EF 500 DG ST gehad, die heeft minder mogelijkheden dan de DG Super.
                          Nu gebruik ik de Canon 580EX, en die voelt al direkt veel steviger aan dan de Sigma (de Canon is ook heel wat zwaarder).

                          Met de "Super" heb je wel ongeveer dezelfde pogelijkheden als met de 580EX, maar de 580EX herlaadt veel sneller waardoor je veel sneller na elkaar kan flitsen.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon Speedlite 580EX versus SIGMA EF 500 DG SUPER.

                            Zowel de 430 als de 580 geeft veel meer informatie door naar je camera.

                            Die 580 is anders
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon Speedlite 580EX versus SIGMA EF 500 DG SUPER.

                              Ik ben heel tevreden met de Sigma maar ik kan niet vergelijken met de Canon.
                              De Sigma is al stevig gebruikt geweest en doet telkens wat ik er van verwacht.

                              Een oordeel van de Sigma is dat die een optische slave functie heeft. Ik gebruik hem regelmatig op een apart statiefje met paraplu. De Sigma flitst dan mee met de de interne flits van mijn camera. Om dit met een Canon flits te doen, moet je al meteen een transmitter gaan kopen die bijna evenveel kost als de Sigma flits.

                              Maar ik twijfel er niet aan dat de 580EX ook een machtige flits is hoor.
                              Bert Stephani

                              http://www.bertstephani.com

                              Comment

                              Working...
                              X