Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Canon] Pola Filter voor 18-135mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Canon] Pola Filter voor 18-135mm

    ik wil mij een polarisatie filter aanschaffen voor mijn reis naar China deze zomer. Ik zal daar veel landschappen trekken en voor zo ver ik lees heeft een polarisatie filter dan toch wel nut.

    Aangezien ik maar de canon 18-135mm lens heb vraag ik mij af of het nuttig is om een dure polarisatie filter aan te schaffen (B+W of Hoya Pro) of evengoed met de goedkopere versie van hoya toe kom.

    Iemand een idee?
    CANON 550D - CANON EF-S 18-135MM F/3.5-5.6 IS - CANON EF 50MM F/1.8 II - CANON EF_S 10-22MM F/3.5-4.5 - TAMRON SP 24-70mm f/2.8 DI VC USD

  • #2
    Re: [Canon] Pola Filter voor 18-135mm

    Hangt er in mijn ogen van af hoe fotofiel je bent en wat je van je spullen verwacht. Ikzelf heb volgende foto's getrokken met een goedkope cpl filter van dealextreme (zie link in signature). Mogelijks is mijn oog nog niet kritisch genoeg, maar ik vind dat die prima z'n werk doet. Als beginner vind ik het leuker om m'n budget te spreiden zodat ik meer kan uitproberen en mogelijks later te investeren in spullen waarvan ik weet dat ik ze ga gebruiken. (al is een CPL filter één van de handigste accessoires)





    Canon 550D + Canon 18-55 IS II + Canon 50 1.8 MKII + Tamron 70-300 VC USD + M42 glas: 50mm + 50mm macro + 35 mm + 135mm + 2xTC
    Op zoek naar fotomateriaal voor een prikje? Zoek hier eens

    Comment


    • #3
      Re: [Canon] Pola Filter voor 18-135mm

      Ik ken de website dealextreme, heb daar het gevoel dat je een beetje 50-50 zit met je producten daar
      CANON 550D - CANON EF-S 18-135MM F/3.5-5.6 IS - CANON EF 50MM F/1.8 II - CANON EF_S 10-22MM F/3.5-4.5 - TAMRON SP 24-70mm f/2.8 DI VC USD

      Comment


      • #4
        Re: [Canon] Pola Filter voor 18-135mm

        Oorspronkelijk geplaatst door frent Bekijk bericht
        Ik ken de website dealextreme, heb daar het gevoel dat je een beetje 50-50 zit met je producten daar
        Klopt zeker, de prijzen zijn daar zeer scherp. Soms is het troep, maar als je de reviews volgt kom je zelden bedrogen uit.
        Canon 550D + Canon 18-55 IS II + Canon 50 1.8 MKII + Tamron 70-300 VC USD + M42 glas: 50mm + 50mm macro + 35 mm + 135mm + 2xTC
        Op zoek naar fotomateriaal voor een prikje? Zoek hier eens

        Comment


        • #5
          Re: [Canon] Pola Filter voor 18-135mm

          Ik heb hier ooit dit geschreven ivm polafilters.

          Ik heb de Hoya CPL HD en heel tevreden over. Laat meer licht door, beschermd door verschillende coatings, sterker glas....
          Staan zelfs filmpjes op Youtube waar ze met dit filter hard op een tafelrand slaan...... maar dat ga ik toch niet proberen hoor

          Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


          En hier kun je er alles over lezen :



          PS Mijn zoon heeft er eens wat foto's mee gemaakt en hij vindt het 'toveren' wat je ermee kunt.... Ik was heel sceptisch over polarisatiefilters, maar heb mijn mening moeten herzien.

          Heb ook een exemplaar van de veel duurdere B+W (is ondertussen terug verpatst, en ik zie/zag geen verschil bij identieke foto's waar ik eerst de dure B+W op schroefde, en nadien de Hoya.....
          Over Heliopan en/of Rodenstock kan ik je helaas niks vertellen.


          En dit geldt nog altijd voor mij. Dus heel duur of goedkoop..... ik zie geen verschil, maar er zullen wellicht ook andere meningen zijn.

          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: [Canon] Pola Filter voor 18-135mm

            Filtermaat 67mm wordt wel op meerdere lenzen gebruikt, neem een Tiffen of Hoya, betaalbaar en goed. Op een UWA is het wel belangrijk wat je neemt (de Tiffen slim is daar ook goed trouwens).

            Comment

            Working...
            X