Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Pixma kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Pixma kopen

    Dag allen,

    Ik overweeg de aankoop van een nieuwe printer, die behalve huis tuin en keukenprints, ook af en toe een goeie foto moet aankunnen.

    Ik bezit zelf een Canon Powershot G5, vandaar mijn keuze voor Canon.

    Maar er is een Pixma 4000, 5000, 6000 en 8500.
    Ik ben geneigd voor de 4000 te kiezen, ik las goeie kritieken en de prijs valt mee.
    Zijn er hier die voor andere, duurdere types zouden gaan ?
    Ik wil hem waarschijnlijn bij topfoto kopen (hoewel : 18 euro verzendkosten...)

    Reacties van kenners ?

    bedankt


    Printers, die horen thuis in het Accessoires-forum.

    seppuku (mod)
    Last edited by seppuku; 2 februari 2005, 22:34.
    Canon Powershot G5 *** http://www.rolandrobert.be

  • #2
    Re: Canon Pixma kopen

    ik heb zelf net de 5000 gekocht , bij grobet in antwerpen
    199 euro , fantastische printer met prachtige resultaten.
    de 5000 heeft de laatste nieuwe technologie van canon , de innktdruppeltjes zijnmaar 1 picoliter ,tegenover 2 picoliter bij de 4000 , voor de rest niet zoveel verschillen

    Comment


    • #3
      Re: Canon Pixma kopen

      De pixma5000 is inderdaad fantastisch!
      MVG Hugoke

      Comment


      • #4
        Re: Canon Pixma kopen

        zelf een IP4000 en heel tevreden over....meer of voldoende
        Veschil tss een afdruk van het labo en printer is praktisch niet te zien (zellf eens een test op het werk gesteld met vraag welk van beide zij goed vinden en de meeste vinden de print van de IP4000 beter dan deze van het labo - iedereen stond wel versteld toen ik vertelde dat het een afdruk was gemaakt met een printer).
        Verschil tussen 1 picoliter of 2 picoliter is niet direkt zichtbaar maar theoretisch is de 5000 beter maar in sommige reviews is het net omgekeerd.
        daVinci
        www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

        Comment


        • #5
          Re: Canon Pixma kopen

          Wat is het verschil tussen een Pixma 2000 en 4000 ? De 4000 is 2x zo duur, maar ligt dat alleen aan de snelheid? Die is voor mij niet belangrijk, het gaat mij om een paar vergrotingen per keer (max 10 20x30 per maand).
          Zwart-wit hoeft ook niet te kunnen (heb ik een laserprinter voor).

          De 2000 kost 68 euro, dat is nog eens een deftige prijs voor een goede fotoprinter...
          www.lowspark.nl

          Comment


          • #6
            Re: Canon Pixma kopen

            De ip2000 heeft slechts 1 soort zwarte inkt ipv. Ik geloof dat dat pigmentinkt is terwijl de kleuren dye-inkt hebben. Daarom gebruikt de printer de zwarte inkt niet bij het afdrukken van foto's, maar mengt hij zijn kleureninkten om de kleur zwart te bekomen. Dat geeft minder goede resultaten. De ip4000 heeft twee zwarte inkten, eentje pigment (voor teksten) en eentje dye (voor op foto's), met als resultaat mooiere contrasten in foto's. Verder gebruikt de ip2000 geen afzonderlijke kleurencartridges (dacht ik toch), en dat is minder economisch.

            Als je 't mij vraagt moet je zeker de iP4000 nemen als je goede foto-afdrukken wilt. Als je een kleurenprinter wilt puur voor foto's, overweeg dan ook de Epson R200 (119 euro).

            Comment


            • #7
              Re: Canon Pixma kopen

              Iedereen bedankt, 't zal de 4000 worden
              Canon Powershot G5 *** http://www.rolandrobert.be

              Comment


              • #8
                Re: Canon Pixma kopen

                Ik zelf ga zaterdag de Pixma ip8500 http://nl.canon.be/For_Home/Product_...PageID=26389#1 halen bij Top-Foto voor € 306 exlusief BTW! http://www.topfoto-online.de/index.p...m=CANPIXIP8500
                En voor de inktpatronen ga je bij http://www.mvcd.com/prijscan4.htm
                Schijnt fantastische printer te zijn!!!

                Gr,

                sailor
                Last edited by sailor; 15 januari 2005, 12:13.
                Lid: BD 0249BE
                D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

                Comment


                • #9
                  Re: Canon Pixma kopen

                  Ik heb me reeds meer dan 2 maand geleden een pixma 8500 besteld.
                  pffffff, is nog nie leverbaar in die winkel. Heb er al voor gebeld met Canon zelf. De vraag is veel groter dan het aanbod en ze kunnen intijds niet leveren.
                  Groeten, Gino
                  http://www.e-designstudio.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon Pixma kopen

                    Oorspronkelijk geplaatst door E-DesignStudio
                    Ik heb me reeds meer dan 2 maand geleden een pixma 8500 besteld.
                    pffffff, is nog nie leverbaar in die winkel. Heb er al voor gebeld met Canon zelf. De vraag is veel groter dan het aanbod en ze kunnen intijds niet leveren.
                    Antwoord Ingo Top-Foto:
                    Hallo!

                    Deze zijn niet op voorraad, maar leverbaar binnen 2-3 dagen.


                    Mit freundlichen Grüßen,
                    Met vriendelijke Groeten,
                    Best regards,

                    Ingo Albert
                    top-foto.de - topfoto-online.de - fotal.de

                    Kaiserplatz 17
                    52349 Düren

                    Telefon: +49 2421 408228
                    Telefax:+49 2421 201718
                    mail@top-foto.de
                    Gisteren ontvangen!

                    Gr,

                    sailor
                    Lid: BD 0249BE
                    D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon Pixma kopen

                      Oorspronkelijk geplaatst door E-DesignStudio
                      Ik heb me reeds meer dan 2 maand geleden een pixma 8500 besteld.
                      pffffff, is nog nie leverbaar in die winkel. Heb er al voor gebeld met Canon zelf. De vraag is veel groter dan het aanbod en ze kunnen intijds niet leveren.

                      Liggen sinds eind november continu op voorraad bij Canon Europe n.v. Het kan zijn dat enkele verdelers speculeren op een prijsdaling en ze al voor een goedkope prijs hebben verkocht en zo orders verzamelen. Resultaat is dan dat men tegen de klant moet zeggen is niet op voorraad bij Canon ( Want de verreken prijs is nog niet gedaald). Zelfde grap wordt uitgehaald bij de Canon EOS 20D.
                      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon Pixma kopen

                        Tja zeg, ik dacht dus maar voor de 4000 te gaan, maar nu sluipt de twijfel weer binnen. Ik de 8500 dan zo'n fantastisch toestel dat het dat prijsverschil rechtvaardigd ? Er zijn nu blijkbaar forumbezoekers die al ervaring hebben met die 8500... En ?
                        Verder : Hoe zit dat nu met die "Vorkasse" bij topfoto ? Is dit gewoon betalen bij levering ? Of betalen met Visa ?
                        Canon Powershot G5 *** http://www.rolandrobert.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon Pixma kopen

                          Heb sinds zaterdag de pixma i5000 en ben heel heel tevreden met de resultaten.

                          Mijn vorige was nog een voorhistorische hp 930color totaal niet te vergelijken.
                          Groetjes
                          http://www.vehe.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon Pixma kopen

                            Oorspronkelijk geplaatst door bruce springsteen
                            Tja zeg, ik dacht dus maar voor de 4000 te gaan, maar nu sluipt de twijfel weer binnen. Ik de 8500 dan zo'n fantastisch toestel dat het dat prijsverschil rechtvaardigd ? Er zijn nu blijkbaar forumbezoekers die al ervaring hebben met die 8500... En ?
                            Verder : Hoe zit dat nu met die "Vorkasse" bij topfoto ? Is dit gewoon betalen bij levering ? Of betalen met Visa ?
                            Je kan het daar ook in het Nederlands lezen!
                            Geachte klant!

                            Wij verheugen ons op uw bezoek aan onze Homepage.

                            Wij bieden u hier de belangrijkste informatie voor uw aankopen bij ons, en de leveringsvoorwaarden naar Belgie.

                            Onze prijzen zijn inklusief 16 % BTW.


                            Wij leveren direkt naar Belgie tegen vooruit-betaling. Voor het geval dat U in het bezit bent van een BTW-nummer, dan kunt u zonder BTW inkopen.

                            De kalkulatie van de porto- en verzekeringskosten wordt automatisch gedaan:


                            Voor zover ik weet kun je niet met VISA betalen; bij afhaling cash of met Maestro, bij verzending vooraf storten maar daar komen dan nog bankkosten bij! Als je zeker wil zijn stuur een mailtje naar Ingo, hij spreekt perfect Nederlands!

                            Gr,

                            sailor
                            Last edited by sailor; 4 februari 2005, 21:16.
                            Lid: BD 0249BE
                            D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon Pixma kopen

                              Ik zit hier ook al met hetzelfde probleem, ben ook van plan om een nieuwe printer te kopen, had eerst de 4000 in gedachte, maar ben ook al aan de 5000 of zelfs de 8500 aan het denken, ik weet het ook nog niet goed
                              Nikon D300 ♣ Nikkor 18-70mm f3.5-4.5 ED DX ♣ Nikkor 50mm f1.8 D ♣ Nikkor 70-200mm f2.8 VR ♣ Sigma 150mm f2.8 EX DG HSM APO Macro ♣ SB-600 ♣ Kenko AF ext. tubes 12,20,36mm
                              www.bartvo.be

                              Comment

                              Working...
                              X