Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Extender 1.4x III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Extender 1.4x III

    ben aan het overwegen om een extender aan te schaffen vr mijn Canon-EF-70-200mm-f-4.0-L-IS-USM, toestel Canon EOS 7D

    heeft er al iemand wat ervaring met de Canon extender 1.4x III

    wat zijn de voor- en de nadelen bij gebruik hiervan ?
    nog auto focus ?
    kwaliteitsverlies ?
    enz ........

    alvast bedankt vr jullie tijd
    groetjes Ingrid


  • #2
    Re: Canon Extender 1.4x III

    Die combinatie moet probleemloos werken, en de beeldkwaliteit zal niet te ver achteruit gaan.
    De AF werkt ook nog met de 70-200 f4 L IS + 1,4x III, maar zoals met eke teleconverter zal de AF iets minder snel worden.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon Extender 1.4x III

      Is hier getest met de 1.4 extenders II en III

      View the image quality delivered by the Canon EF 70-200mm f/4L IS USM Lens using ISO 12233 Resolution Chart lab test results. Compare the image quality of this lens with other lenses.


      Je kan zien dat type III enkel beter is aan de randen, ik zou er voor deze lens niet zoveel geld aanhangen.

      Ik heb ze geprobeerd met de Kenko 1,4x Teleplus Pro 300 DG (die is ongeveer gelijk aan de Canon II) en de beeldkwaliteit op 280mm is ongeveer gelijk aan een 100-400.
      Een draagbaar alternatief.
      AF valt mee, voordeel is de minimumafstand van 1,2m.

      25% gecropt, 7D ISO 800 280mm 1/320 f:5.6 LR 4.3
      Last edited by palombian; 25 december 2012, 20:44. Reden: Kenko 1,4x Teleplus Pro 300 DG

      Comment


      • #4
        Re: Canon Extender 1.4x III

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Die combinatie moet probleemloos werken, en de beeldkwaliteit zal niet te ver achteruit gaan.
        De AF werkt ook nog met de 70-200 f4 L IS + 1,4x III, maar zoals met eke teleconverter zal de AF iets minder snel worden.
        Bart bedankt vr de info
        werk jij ook met een extender en welke ?
        groetjes Ingrid

        Comment


        • #5
          Re: Canon Extender 1.4x III

          =palombia;3749030]Is hier getest met de 1.4 extenders II en III

          View the image quality delivered by the Canon EF 70-200mm f/4L IS USM Lens using ISO 12233 Resolution Chart lab test results. Compare the image quality of this lens with other lenses.


          Je kan zien dat type III enkel beter is aan de randen, ik zou er voor deze lens niet zoveel geld aanhangen.

          Ik heb ze geprobeerd met de Kenko DG 300 extender (die is ongeveer gelijk aan de Canon II) en de beeldkwaliteit op 280mm is ongeveer gelijk aan een 100-400.
          Een draagbaar alternatief.
          AF valt mee, voordeel is de minimumafstand van 1,2m.

          25% gecropt, 7D ISO 800 280mm 1/320 f:5.6 LR 4.3
          Palombia, bedankt vr de info, op de foto ziet dat er goed uit.

          die link snap ik niet zo goed
          zie alleen maar extender III staan en dan enkel met een Canon EOS 1Ds mark II en III

          die kenko extender is al wat van jaren terug veronderstel ik ?
          vindt deze niet meer terug, ook niet zo makkelijk te vinden Kenko producten.

          Het gaat er eigenlijk om dat ik mijn onderwerp groter op de foto krijg, dan zit ik toch juist met een extender of niet ?
          Last edited by IngridVD; 25 december 2012, 16:47.
          groetjes Ingrid

          Comment


          • #6
            Re: Canon Extender 1.4x III

            Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
            Bart bedankt vr de info
            werk jij ook met een extender en welke ?
            Ik heb een Kenko en een Sigma (allebei 1,4x).
            Het was eigenlijk de bedoeling om de Kenko voor alle lenzen te gebruiken, maar er is een probleem als die Kenko wordt gecombineerd met bepaalde lenzen op de 5D MKIII (dan blokkeert de camera).
            Daarom moet ik de Sigma blijven gebruiken op de Sigma 150mm en op de Canon 300mm f4 L IS.
            Op de 70-200 f2,8 L IS II, 100-400 L IS en de 70-300 L IS werkt de Kenko wel probleemloos op de 5D MKIII.
            Op de 1D MKIII werkt de Kenko in combinatie met elke lens, op de 5D MKIII dus niet...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Canon Extender 1.4x III

              Ingrid,

              ik dacht dat ik de juiste settings had doorgestuurd, maar je kan links en rechts de selecties aanpassen

              de Kenko extender is deze:



              hij is ondertussen ook duurder geworden, ik heb hem indertijd voor 100 EUR nieuw op ebay gekocht
              voordeel is dat hij geen uitstekend deel heeft en op alle lenzen past
              je kan uitkijken naar een tweedehands canon type I of II of deze Kenko, er liggen er nog veel in de kast
              kwalitatief ontlopen ze mekaar niet veel, het hangt vooral af van de lens
              spijtig dat Canon de oude types niet meer verkoopt

              deze site beweert dat de Kenko 1.4x MC4 DGX even goed of beter is (zie hun testen)



              alhoewel lees de kleine lettertjes over sommige cameras
              dit is een converter van een ouder ontwerp en minder glaselementen (4 ipv 5), maar volgens één van de gebruikersberichten zou hij perfect werken op een 7D met 70-200 f:4 IS met "correcte overdracht van brandpunt en diafragma"
              een ander bericht spreekt over autofocus met een 100-400 f:5.6, wat wel degelijk bewijst dat dit een "non-reporting" converter is, want op f:8 focussen alleen 1D's nog
              m.i. is een "correcte overdracht" van 200mm f:4 280mm f:5.6 (zie exif voorgaande foto)

              gezien de lage prijs toch een gok waard
              Last edited by palombian; 25 december 2012, 20:42.

              Comment


              • #8
                Re: Canon Extender 1.4x III

                Oorspronkelijk geplaatst door palombia Bekijk bericht
                deze site beweert dat de Kenko 1.4x MC4 DGX even goed of beter is (zie hun testen)



                alhoewel lees de kleine lettertjes over sommige cameras
                dit is een converter van een ouder ontwerp en minder glaselementen (4 ipv 5), maar volgens één van de gebruikersberichten zou hij perfect werken op een 7D met 70-200 f:4 IS met "correcte overdracht van brandpunt en diafragma"
                een ander bericht spreekt over autofocus met een 100-400 f:5.6, wat wel degelijk bewijst dat dit een "non-reporting" converter is, want op f:8 focussen alleen 1D's nog
                m.i. is een "correcte overdracht" van 200mm f:4 280mm f:5.6 (zie exif voorgaande foto)

                gezien de lage prijs toch een gok waard
                Ik heb die Kenko ook daar gekocht.
                De AF van de 100-400 L IS blijft inderdaad werken als ik die op de 5D MKIII gebruik in combinatie met de Kenko teleconverter.
                Bij de 1D MKIII zou normaalgezien alleen het middenste AF-punt nog moeten werken met die combinatie, maar als ik de Kenko gebruik, dan kan ik alle AF punten gebruiken (met de Sigma 1,4x gaat dat niet).

                Ik heb de Kenko ook al gebruikt op de 5D MKIII met de 70-300 L IS, en dan blijft de AF gewoon werken (zelfs nog redelijk snel).

                Er is dus wel een probleem met de Kenko op de 5D MKIII in combinatie met sommige lenzen, en daarover heb ik al uitleg gevraagd bij Traumflieger.
                Ze hebben dat doorgestuurd naar Kenko, en zouden een antwoord geven zodra ze er zelf iets meer over weten (maar dat is nu al een aantal maanden geleden, ik twijfel er aan of er ooit nog een antwoord komt...).
                Waarschijnlijk zal de 1Dx dezelfde problemen hebben als je er die Kenko op wil gebruiken, want het AF systeem komt grotendeels overeen met dat van de 5D MKIII.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Canon Extender 1.4x III

                  Dat is omdat het een 'DGX' versie is, deze geeft de juiste info aan de camera door, maar laat het AF system toch nog focussen boven f/5.6.
                  70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon Extender 1.4x III

                    ok, das een hele uitleg, bedankt
                    dat bij het gebruik zo'n verschil kan geven ivm objecten,toestellen. op de sites lijkt het allemaal zonder problemen te marcheren.
                    vr de aankoop denk ik toch eens langs een winkel te gaan, zou eigenlijk het resultaat eens willen zien vóór ik de aankoop doe.
                    groetjes Ingrid

                    Comment

                    Working...
                    X