Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon canon pixma pro 9500 mark ii vs epson 2880

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon canon pixma pro 9500 mark ii vs epson 2880

    Ik ben ook op zoek naar een A3 printer en heb reeds veel goeds gelezen over de epson 2880. Ik heb eveneens enkele lovende reviews gelezen over de Canon pixma pro 9500 mark ii. Heeft iemand ervaring met deze printer en zijn er pro of contra's t.o.v. de epson 2880. Ik ben hoofdzakelijk geďnteresseerd in zwart-wit en bijgevolg zijn goede prestaties binnen dit bereik voor mij het meest belangrijk.

    Alain
    Nikon D700 + nikkor 24-70 f/2.8G en nog mooie voornemens voor in de toekomst

  • #2
    Re: Canon canon pixma pro 9500 mark ii vs epson 2880

    Allebei presteren ze optimaal. De Canon heeft als grote voordeel dat er geen inkt verloren gaat bij omschakeling van fotozwart (glanzende media) naar matte zwarte (matte media, canvas etc.), aangezien beide zwarten geďnstalleerd zijn. Bij de Epson zorgt het omwisselen van de zwarten dat de printkop getriggerd wordt om de gehele printkop door te spoelen met een enorme inktverspilling tot gevolg (je verliest met gemak 10 euro aan inkt). Epson had hiervoor beter een oplossing moeten vinden om enkel de zwarte inktkanaal te spoelen zoals bij de Epson Pro 3800/3880 die enkel dit kanaal doorspoelt bij omschakeling van de zwarten. Dit is iets dat je even in het achterhoofd moet houden en dat je bij een grote printopdracht de verschillende mediatypes en je dus niet om en om glanzend en matte media afdrukt.

    Bij de Canon Pro 9500 zijn de Pantone-kleuren rood (eigenlijk oranje) en groen toegevoegd, zodat het kleurbereik in deze tinten wordt versterkt. De Epson R2880 vangt dit engizins op door de vivid versies van magenta en licht magenta toe te passen (wat betreft het ontbreken van oranje), maar moet zijn meerdere erkennen in Canon die veel beter gras en bladeren kan afdrukken vanwege die extra groene inktpatroon. Dit probleem heeft Epson erkend en bij de laatste Epson Pro 4900 heeft een nieuwere inktset ingevoerd met die extra oranje en groene inkten: de HDR K3 inktset voorzien van de zelfde K3 vivid inktset aangevuld met oranje en groen.

    Daar staat dan tegenover dat Canon het moet doen met maar 1 grijspatroon en Epson heeft er een extra fotogrijs (light light black) toegevoegd zodat de lichtere gradaties nog fijner worden afgedrukt, daar waar Canon in die lichtere gradaties moet terugvallen op het mengen van licht magenta/licht cyaan en geel om die leemte op te vullen. Ik spreek dan uiteraard over het neutraal afdrukken van zwart/wit-afbeeldingen.
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

    Comment


    • #3
      Re: Canon canon pixma pro 9500 mark ii vs epson 2880

      Dank je voor de uitleg.
      Zie ik het juist dat de epson een beter resultaat zal geven bij zwart-wit afdrukken of is het verschil verwaarloosbaar t.o.v. de Canon ?
      Ik heb eveneens de epson 3880 bekeken maar vindt dit eigenlijk een te grote printer voor mijn doel. (ik zal niet vlug een A2 afdruk maken) Ik heb gemerkt dat er toch wel enkele andere voordelen zijn zoals grotere inkttanks en het minder ongelukkig doorspoelen van de zw-w leidingen. Eventueel toch deze printer overwegen ?

      Alain
      Nikon D700 + nikkor 24-70 f/2.8G en nog mooie voornemens voor in de toekomst

      Comment


      • #4
        Re: Canon canon pixma pro 9500 mark ii vs epson 2880

        Daar kan ik geen antwoord op geven, aangezien ik zelf enkel een Epson Pro 3800 heb. Ik denk dat je de aanschaf van de Epson Pro 3880 niet zult spijten: het is een geweldige printer en de inkt die er standaard bij zit, kan je behoorlijk lang printen en is, als je veel print, goedkoper dan de Canon Pro 9500 qua total cost of ownership.
        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

        Comment


        • #5
          Re: Canon canon pixma pro 9500 mark ii vs epson 2880

          OK, gezien de vele goede reviews die ik gelezen heb van de Epson 3880 denk ik dat ik toch voor deze printer ga kiezen. Nogmaals dank voor je reactie.

          Alain
          Nikon D700 + nikkor 24-70 f/2.8G en nog mooie voornemens voor in de toekomst

          Comment

          Working...
          X