Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cameratas voor hiking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cameratas voor hiking

    Hallo!

    Ik bezit op vandaag de Lowpro Flipside Trek BP 350 AW rugzak en ben er heel tevreden van. Die gaat sowieso niet weg.
    Echter ben ik wel aan het overwegen om een nog iets groter model bij te kopen, omwille van de volgende redenen:
    1. Ik zou toch graag 4 lenzen kwijt raken in mijn rugzak, en dat lukt helaas met de 350 niet.
    2. Ik zou ook graag een regenbroek en een jas kunnen wegsteken, evenals een lunchpakket.

    Daar loopt mijn huidige rugzak dus tegen de limieten.
    Nu heb ik al wat zitten rondkijken naar alternatieven, en kwam (momenteel) op de volgende uit:
    1. Lowepro Flipside Trek BP 450 AW rugzak
    2. Lowepro Flipside BP 400 AW III
    3. Lowepro Flipside 500 AW II
    4. Think Tank Backlight 26l Photo Daypack

    Die laatste lijkt me wel een mogelijke kanshebber, maar zijn er mensen met ervaringen met 1 van deze tassen? Voor een dagwandeling te gaan doen?
    Ik ga namelijk binnenkort naar Madeira, dus veel foto's schieten en wandelen.
    Of heeft er iemand andere ervaringen met rugzakken die aan mijn vereisten voldoen?

    Bedankt!

  • #2
    Re: Cameratas voor hiking

    Welke lenzen ?
    Ik heb een Flipside 400 AW II en daar gaat een 400 DOII f:4 in met 2x extender en body gemonteerd. Plus nog een lens tot 15-20cm lang en wat klein spul (batterijen, 1.4 extender, kitlens, M6 backup body, ...) links en rechts.
    Ofwel een body en een aantal lenzen van normale afmetingen.

    Regengerief ga je wel in het zakje achteraan kwijtraken (of een deel bovenop de apparatuur) en je drinkbus en boterhammen gaan in de zijzakjes.

    Zeer tevreden van de tas, stevig en toch licht (sommige tassen wegen 4kg op zich ).

    Comment


    • #3
      Re: Cameratas voor hiking

      Oei ja.

      De gear is:
      - Sony a 7III
      - Tamron 28-200
      - Sigma 14-24
      - Samyang 45
      - Samyang 85

      Comment


      • #4
        Re: Cameratas voor hiking

        Oorspronkelijk geplaatst door MM_MK2 Bekijk bericht
        Oei ja.

        De gear is:
        - Sony a 7III
        - Tamron 28-200
        - Sigma 14-24
        - Samyang 45
        - Samyang 85
        Op de 28-200 na gaan die er rechtop in, als je de zonnekap omdraait natuurlijk. En nog een paar zulke erbij.
        Hoogte is 12-14cm en meer bovenaan in het midden (doormeter zonnekap 400 DOII is 15cm).

        PS: de jouwe 23 x 14 x 26 cm 1.4kg, de mijne 29 x 15 x 42.5 cm 1.5kg

        Achterste compartiment blijkt voor een laptop bedoeld, zou niet weten wat ik daar op een wandeling moet mee doen.
        Misschien om een drone te besturen want die kan er ook in, de tas is "engineered for the modern landscape" (ik heb liever het landschap van vroeger met vogels en vlinders ).
        Last edited by palombian; 18 februari 2023, 16:15. Reden: binnenafmetingen

        Comment


        • #5
          Re: Cameratas voor hiking

          Voor de Lowepro Flipside BP 400 AW III zie ik maar even een prijsverschil van 71 € op internet. 165 € bij Foto de Vakman en 236 € bij Kamera Express....
          Groeten,
          Fabrice,
          Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

          Comment


          • #6
            Re: Cameratas voor hiking

            Ik ga mij niet uitspreken over de modellen, maar ik ben jaren terug overgestapt van LowePro naar Think Tank.
            Mijn ervaring leert dat Think Tank tassen van een veel betere kwaliteit zijn dan LowePro
            Het zit hem ook in de details; de ritsen zijn beter, het materiaal is sterker, handiger opbergvakken en meer ruimte voor dezelfde buitenafmetingen.
            Think Tank tassen zijn wel doorgaans duurder. Maar een goede tas gaat heel veel jaren mee.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: Cameratas voor hiking

              Het is de Backlight 26L geworden, na testing in de winkel!
              Bedankt!

              Comment

              Working...
              X