Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera tas voor 4 objectieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera tas voor 4 objectieven

    ik zou me graag een cameratas willen aanschaffen waar zeker 4 objectieven inkunnen ik heb een oog op 2 tassen de http://www.digicamshop.be/product/14...ralder-38.html en http://www.studio73.be/photo/bags-ca...porter-d550-aw iemand ervaring met 1 van die 2 tassen?

  • #2
    Re: camera tas voor 4 objectieven

    Ik ben op dit moment aan het cameratassen testen. Ik merk dat er een groot verschil is tussen draagcomfort. Ik adviseer je dan ook met klem eerst met een tas rond te lopen, beladen met het door jou gebruikte aantal kilo's, voordat je een tas gaat kopen.

    Ook zie ik een groot verschil tissen de tassen wat betreft stiksel kwaliteit. Dat is moeilijk va een internetplaatje te beoordelen.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: camera tas voor 4 objectieven

      Oorspronkelijk geplaatst door Angres Bekijk bericht
      ik zou me graag een cameratas willen aanschaffen waar zeker 4 objectieven inkunnen
      Preciseer even. Vier lichte lenzen, zoals een 35/1.8, 50/1.8, 85/1.8 of 85/2.8, en een 18-55, of zwaar materiaal ?

      Ik zei het hier onlangs nog: als je wat gewicht wil gaan dragen, gaat er niets boven een rugzak (tenzij misschien iets zoals een Slingshot 302 AW die een heupriem heeft ). Voor zwaar materiaal zou ik geen schoudertas overwegen. Of je moet een modulair systeem à la Street & Field (S&F) overwegen .
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • #4
        Re: camera tas voor 4 objectieven

        ik heb een rugzak en da is toch behoorlijk zwaar hoor doet echt pijn aan me rug na een tijdje, en ook heel onhandig als je spulle moet hebben.
        ik heb een canon 60d, objectieven: 50mm 1.8, 27-105 F4 L is usm, ik ga me een 100-400 L aanschaffen en dan nog een breedhoeklens.

        Comment


        • #5
          Re: camera tas voor 4 objectieven

          Wat voor een rugzak ? Met of zonder heupriem ?

          Eentje met een heupriem (liefst zo'n dikke, "zachte", zoals je bij een trekkingrugzak zou zien) is stukken beter dan een rugzak zonder: het gewicht wordt verplaatst naar je heupen en van daar naar je benen .
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • #6
            Re: camera tas voor 4 objectieven

            Dus Joris, de Slingshot 302 is geen miskoop voor mijn 5D en co?
            Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

            Comment


            • #7
              Re: camera tas voor 4 objectieven

              Misschien kun je hier een keuze mee maken, klik.

              ik heb een rugzak en da is toch behoorlijk zwaar hoor doet echt pijn aan me rug na een tijdje, en ook heel onhandig als je spulle moet hebben.
              Ik ga akkoord dat het onhandig is als je spullen nodig hebt, je moet hem ergens neerzetten om aan je spullen te komen. Een schoudertas lijkt me handiger.

              Ik heb mij onlangs deze gekocht Lowepro Pro Runner 350AW op aanraden van Joris. Nu past mijn 70-200/2.8 erin en binnenkort komt er nog een 70-400g bij, dan is die wel propvol. Ik moet zeggen dat na een tijdje wandelen ik geen pijn aan men rug heb gekregen, zit best wel comfortabel. De slingshot die ik voordien had zat inderdaad niet zo goed omdat die maar 1 schouderbandje had.
              En er is zelfs plaats voor een 15inch laptop .
              Last edited by alex606; 27 november 2011, 22:11.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: camera tas voor 4 objectieven

                Inderdaad . Die Slingshot zou moeten voldoen. Als je er mee rondwandelt, gebruik je de heupriem, net zoals bij de Pro Runner van Alex .
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #9
                  Re: camera tas voor 4 objectieven

                  ik heb de lowepro computrekker aw
                  maar een schoudertas zou niet zo
                  goed zijn dan? want die lijkt me wel stevig die schoudertas.

                  Comment


                  • #10
                    Re: camera tas voor 4 objectieven

                    Naar mijn mening is een schoudertas eerder voor lichte tot middelzware dingen. Een NEX met een paar accessoires zoals een microfoontje, een flash, enz. Of een DSLR met een niet zo zware lens .

                    Als je echter met zwaar(der) materiaal gaat werken en je wil daar lange tijd mee rondlopen, is de beste optie een goede rugzak (ik heb ook een CompuTrekker AW trouwens ...), een modulair systeem (zie hierboven), een toploader, of een heuptas zoals een Inverse AW of een Outback.

                    Allemaal dingen waarbij je een heupriem gebruikt, dus.
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                    Comment


                    • #11
                      Re: camera tas voor 4 objectieven

                      Ik heb een postbodetas van Crumpler, die vol kan blijven lade en die zelf ook al zwaar is, en daar loop ik de hele dag mee rond met als tegenwicht een D700 + grip + zware lens met een blackrapid over de andere schouder en dat werkt beter dan rond je nek voor de balans.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: camera tas voor 4 objectieven

                        zoveel mensen, zoveel meningen.
                        je moet ze zelf testen en kijken wat je het best bevalt. ... try and error ....
                        de ideale tas waarin je al je materiaal past en dus heel wat gewicht op een comfortabele manier kan worden vervoerd, ben ik nog niet tegengekomen.

                        een slingshot ( Lowepro ) vond ik niet handig vooral omdat het gewicht ligt op één schouder en je die bovendien altijd op dezelfde schouder moet dragen.
                        ik heb nu twee schoudertassen ( Lowepro stealth reporter D400 AW en een kleine Tenba ) die ik gebruik in functie van hetgeen ik wil doen.

                        als die stealth reporter vol zit en een hele dag wordt gedragen is dit evenwel op den duur niet confortabel meer, maar je camera met objectief aan een black-rapid bevestigen en de rest in de tas is dan weer doenbaar.

                        mogelijks is een type rugzak dan wel een betere oplossing, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

                        goed nadenken over wat je op een bepaald moment wil meenemen en het overbodige thuislaten kan ook wel helpen.....

                        Comment


                        • #13
                          Re: camera tas voor 4 objectieven

                          Oorspronkelijk geplaatst door delta-d Bekijk bericht
                          zoveel mensen, zoveel meningen.
                          je moet ze zelf testen en kijken wat je het best bevalt. ... try and error ....
                          de ideale tas waarin je al je materiaal past en dus heel wat gewicht op een comfortabele manier kan worden vervoerd, ben ik nog niet tegengekomen.

                          een slingshot ( Lowepro ) vond ik niet handig vooral omdat het gewicht ligt op één schouder en je die bovendien altijd op dezelfde schouder moet dragen.
                          ik heb nu twee schoudertassen ( Lowepro stealth reporter D400 AW en een kleine Tenba ) die ik gebruik in functie van hetgeen ik wil doen.

                          als die stealth reporter vol zit en een hele dag wordt gedragen is dit evenwel op den duur niet confortabel meer, maar je camera met objectief aan een black-rapid bevestigen en de rest in de tas is dan weer doenbaar.

                          mogelijks is een type rugzak dan wel een betere oplossing, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

                          goed nadenken over wat je op een bepaald moment wil meenemen en het overbodige thuislaten kan ook wel helpen.....
                          Na de gebruikelijke zere schouder van een Slingshot heb ik nu een Tenba mini rugzak.
                          Stukken beter draagbaar, steviger en handiger.
                          Even op de weegschaal gezet: 5 kg
                          Huidige inhoud 7D + 17-55 + 100-400 + 10-22 + 60 macro + reserve accu, kaartjes ed
                          Dat is al veel te veel, maar daar loop ik zonder probleem een dag mee rond.
                          Nog plaats over in de tas (voor 1-2 normale lenzen + tweede body) en bovenop (voor statief).

                          Comment


                          • #14
                            Re: camera tas voor 4 objectieven

                            Die slingshots waar jullie een zere schouder van kregen, zijn dat er ook met zo'n heupriem? Of verhelpt die het probleem van de zere schouder?

                            Ik weet uit ervaring dat ik een rugzak vervelend vind, omdat ik dan altijd alles af moet doen om iets te nemen en mijn schoudertas is gewoon te zwaar om continu te dragen en dat ding hangt ook steeds in mijn weg.
                            De twee tassen die ik nu had voor mijn 400D zijn van crumpler.

                            Vandaar dat ik de slingshots 302 en 350 zeer interessant vind. Ik weet alleen niet wat ik nu het handigst vind: de statiefhouder van de 302 of de laptopspace van de 350.
                            Als er ene was die beide had, dan kocht ik die.
                            Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                            Comment


                            • #15
                              Re: camera tas voor 4 objectieven

                              Alleen de Slingshot 302 en 350 AW hebben een heupriem . Bij de andere moet je er zoveel materiaal niet insteken ...

                              Of je de Slingshot 350 AW nog ergens kan vinden weet ik niet. Die behoorde eigenlijk tot dezelfde generatie van de oude Slingshots (100/200/300 AW), vandaar...
                              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                              Comment

                              Working...
                              X