Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bouw zelf je Image tank

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bouw zelf je Image tank

    hoi,
    weet iemand van jullie of mogelijk is om zelf een image tank te maken?
    ik beschik reeds over een 2.5 " disk (uit een oude portable) usb verbinding is ook ook geen probleem via een extern cabinet maar ik denk dat er nog meer nodig is ?
    is iemand met ervaring in dit soort dingen ?
    alvast bedankt

  • #2
    Re: bouw zelf je Image tank

    Een CompactDrive verkopen ze ook zonder harddisk, dus daar kan je de jouwe infloepen. Ik ben heel tevreden van mijn PD70x: rap en zuinig
    Kris

    Comment


    • #3
      Re: bouw zelf je Image tank

      Meestal is het ook zo dat die "oude" disken veel stroom vreten en je dan niet tevreden bent over je bepaalde PSD (pds70x, xdrive, oa...)
      -=- Light is the key...

      Comment


      • #4
        Re: bouw zelf je Image tank

        Die oudere zijn langzamer waardoor ze juist minder stroom vragen, maar er wel langer over doen.
        Let goed op of die echt past.
        Volgens mij kun je de meeste image tanks zonder HD kopen.
        Succes
        Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

        Comment


        • #5
          Re: bouw zelf je Image tank

          Oorspronkelijk geplaatst door Jofeltje
          Die oudere zijn langzamer waardoor ze juist minder stroom vragen, maar er wel langer over doen.
          Niet waar... Test het maar eens uit of haal de specs van je 2.5"hdd er maar eens bij kwa verbruik seek/transfer/burst/spin etc...

          De recente HDD's kunnen beter tegen schokken, trillingen etc... en verbruiken minder...

          Ja en als je nu een 2.5" hdd koopt van 7200rpm, zal deze natuurlijk meer verbruiken... maar ik heb het over hdd's met zelfde toerental! (meestal oudere 4200rpm.... recentere 5400 en de laatste 7200rpm) -> 2.5"
          -=- Light is the key...

          Comment


          • #6
            Re: bouw zelf je Image tank

            Oorspronkelijk geplaatst door Dusty
            hoi,
            weet iemand van jullie of mogelijk is om zelf een image tank te maken?
            ik beschik reeds over een 2.5 " disk (uit een oude portable) usb verbinding is ook ook geen probleem via een extern cabinet maar ik denk dat er nog meer nodig is ?
            is iemand met ervaring in dit soort dingen ?
            alvast bedankt
            Zo simpel is dat ook niet. Die spullen moeten autonoom werken. Ze moeten dus een processor en een vorm van een OS hebben. Je zou wel, als je een pc of notebook hebt, ervoor kunnen zorgen dat die de besturing op zich neemt, anders denk ik niet dat je voor de prijs waarvoor ze aangeboden worden, zelf iets kan maken(dat goedkoper zal zijn).

            Hubert
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: bouw zelf je Image tank

              Oorspronkelijk geplaatst door Dusty
              is iemand met ervaring in dit soort dingen ?
              Het maken van dit soort dingen is (onderdeel van) mijn werk. Begin er maar niet aan; gewoon kopen zo'n ding. Je krijgt het zelf echt niet goedkoper, je krijgt het ws. bij lang na niet zo energiezuinig en de betrouwbaarheid zal afhangen van je kennis en kunde op het vlak van engineering.

              Comment


              • #8
                Re: bouw zelf je Image tank

                hoi,
                bedankt allemaal voor de reacties, ik zal kiezen voor eenvoudige
                conceptronic Photobox 40 GB HD.
                frank

                Comment

                Working...
                X