Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Black Rapid Camera Strap

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Black Rapid Camera Strap

    Hallo BD'ers,

    Ben zinnens mij een Black Rapid Camera Strap aan te schaffen, maar had eerst nog effe e vraagske...
    Is er iemand onder jullie die hem reeds heeft, en waar is die dan aangekocht ?
    'k Zocht ergens een leverancier, waar niet teveel transportkosten bijkomen...

    Is er slechts 1 model op de markt, of meerdere...?

    Grtz,
    Prinske.

  • #2
    Re: Black Rapid Camera Strap

    je vind alle informatie bij black rapid op de site en de verzendingskosten vallen reuze mee... 12$.... da's een goeie 8€ dat ga je hier ook betalen!

    ik heb ze via de site van black rapid gekocht...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Black Rapid Camera Strap

      Ik gebruik al meer dan een jaar de BlackRapid en ben er zeer tevreden op. Gisteren de nieuwe 'veilige' musketonhaak ontvangen.

      Er is sinds kort een nieuwe BR, een dubbele voor een camera links en rechts om te hangen. Lijkt op een babytuigje.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Black Rapid Camera Strap

        [QUOTE=hjanssen;2252820]Ik gebruik al meer dan een jaar de BlackRapid en ben er zeer tevreden op. Gisteren de nieuwe 'veilige' musketonhaak ontvangen.

        Die veilige musketonhaak, is dat de ConnectR2 of de FastenR2...?
        Want die zitten nu d'office bij nen RS-4 (volgens de site...).
        Of bedoel je nog iets anders...?

        Grtz,
        Prinske.

        Comment


        • #5
          Re: Black Rapid Camera Strap

          Ik zag deze 'strap' in het shoot magazine, lijkt mij wel een aangename vervanging van mijn riem. Maar in het artikel staat (net als in de voorgaande berichten) dat je deze kan bestellen bij de blackrapid website.

          Maar er staan nu " Dear CUSTOMERS from EUROPE including RUSSIA, NORWAY and SWITZERLAND please follow this link: www.sunbounce.com. BLACK RAPID USA will not ship to above countries.

          Vervolgens ga je naar die website, ik denk dat deze 'dealer' in Duitsland zit, en de prijs is gelijk een stuk duurder. 59 euro ipv de 49 dollar en nog eens 13 euro verzendkosten erbij...72 euro voor een riem vind ik wel weer te veel....

          Hoe hebben jullie deze wel bij blackrapid kunnen bestellen?

          Comment


          • #6
            Re: Black Rapid Camera Strap

            Het schijnt dat al een aantal mensen deze riem van elkaar hebben 'overgenomen'...

            linkje: http://www.ceoblues.com/archive/2008.../theultralight

            En eigenlijk is het ook vrij simpel, een verstelbare riem (bv van een oude fototas) een haak en een oog voor je camerastatief...

            zie ook deze, hoe die gemaakt is...(alleen het oog aan de camera lijkt mij niet ideaal) http://www.youtube.com/watch?v=tswWFE8UeLw

            Dan is die 59 euro toch wel weer aan de dure kant, waarom niet voor 30 euro verkopen en je verkoopt er dubbel zoveel!

            Misschien ga ik em wel zelf maken, je hebt toch geen garantie als je camera op de grond valt, dat hebben ze bij blackrapid al vermeld, eigen risico dat je het goed vast zet...

            Als ik dat oog (fasten v2) alleen kon bestellen dan ben ik er eigenlijk al.

            Wat denken je hierover?

            Comment


            • #7
              Re: Black Rapid Camera Strap

              ls dat oog het probleem is dan zou ik gebruik maken van een snelkoppeling van een statief, ik heb zo'n plaatjes van een Manfroto statief en dat doet net hetzelfde als dat oog dat ze voorstellen. Misschien dat het iets minder soepel draaid, maar dan het je aan de andere kant weer het voordeel dat je gelijk je camera op statief kan zetten na het lossen van de musketonhaak. Voor al die haken en aanverwanten kan je gaan kijken in een outdoor shop zoals AS adventure of een winkel van Yachting. Wat eventueel ook dienstig kan zijn is een Spigot met een uiteinde met 1/4 draad, je heb er ook met een boring in het midden van de spigot, daar kan ook gerust een oog door.

              MVG, Jeff
              Last edited by Digipics357; 17 mei 2009, 10:58.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: Black Rapid Camera Strap

                Zelf maken die handel!
                Ik heb zelf even geleden m'n gewone strap +/- 20cm verlengd en aan de gewone oogjes gehangen, en dan kreeg ik min of meer hetzelfde effect, behalve dan dat ik altijd met die elendige straps van bovenop de camera in de knoei zat. dit lijkt me dus een ideale manier om dat opgelost te krijgen.

                Comment


                • #9
                  Re: Black Rapid Camera Strap

                  Ik heb er ook zelf een gefabriceerd uit de strap van m'n lowepro schoudertas. Een uurtje met naald en draad (voor iemand die niet kan naaien) en enkele strips velcro en je hebt hetzelfde systeem. Verder heb ik zelf zo'n fastenR gemaakt van een plaatje aluminium voor op de statiefgondel van m'n 70-200 en een eindje dynemakoord door dat bevestegingspunt vanonder op m'n grip. Nu voel ik m'n camera bijna niet meer hangen.
                  Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

                  Comment


                  • #10
                    Re: Black Rapid Camera Strap

                    Oorspronkelijk geplaatst door rvddoes Bekijk bericht
                    Ik zag deze 'strap' in het shoot magazine, lijkt mij wel een aangename vervanging van mijn riem. Maar in het artikel staat (net als in de voorgaande berichten) dat je deze kan bestellen bij de blackrapid website.

                    Maar er staan nu " Dear CUSTOMERS from EUROPE including RUSSIA, NORWAY and SWITZERLAND please follow this link: www.sunbounce.com. BLACK RAPID USA will not ship to above countries.

                    Vervolgens ga je naar die website, ik denk dat deze 'dealer' in Duitsland zit, en de prijs is gelijk een stuk duurder. 59 euro ipv de 49 dollar en nog eens 13 euro verzendkosten erbij...72 euro voor een riem vind ik wel weer te veel....

                    Hoe hebben jullie deze wel bij blackrapid kunnen bestellen?

                    bij adorama bestellen... of een andere dealer, die maken daar geen probleem van...

                    zelf maken is inderdaad een optie, maar zorg er voor dat hij NIET KAN LOSKOMEN... besparen op 50€ voor een camera van ... XXXX euro met lenzen... die bijvoorbeeld kan vallen... lijkt me een zware gok.. zou zeker geen oogjes van statief koppelingen nemen... en ook de clip waar het aan bevestigd wordt is goed uitgekiend... eerst eens goed nadenken hoe je het doet en als het wel allemaal sterke en veilig genoeg is... en dan eventueel zelfmaken...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Black Rapid Camera Strap

                      De mijne zal niet loskomen en breken evenmin. Als dat oog van blackrapid niet breekt zal mijn zelfgemaakt oog ook niet breken, je moet natuurlijk wel weten waarmee je bezig bent en het juiste gereedschap voorhanden hebben... En voor een "arme" student is 50 euro uitgespaard toch al heel wat
                      Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

                      Comment


                      • #12
                        Re: Black Rapid Camera Strap

                        Ik heb als oog op de camera een manfrotto snelkoppelplaatje, dat er toch al opzat.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Black Rapid Camera Strap

                          bedankt voor jullie reacties!

                          Ik weet inderdaad het risico als de haak of schoefvatitng los komt, bye bye camera. Nou heb ik meestal geen zware lenzen aan mijn body zitten, dat scheelt al. En als ik een haak gebruik van een stevig lowepro tas, die zou berekend moeten zijn op body 3 lenzen flitser etc..

                          Maar goed nadenken voordat je het zelf ´even´ gaat maken is natuurlijk nooit weg...

                          Als ik het voorelkaar heb, laat ik hier even de foto´s zien, misschien heeft iemand anders er ook wat aan.


                          Ik heb even bij www.adorama.com gekeken, maar die vragen maar liefst 39 dollar voor verzenden (en dat is nog het langzaamste optie, $55 en $64 heb je ook nog), plus de 48 dollar voor de riem, is 87 dollar.....dat schiet niet op, en blackrapid rekende (eigenlijk) maar 12 dollar) dat lijkt mij inderdaad een stuk eerlijker!
                          Last edited by rvddoes; 17 mei 2009, 14:13.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Black Rapid Camera Strap

                            Als er iemand geďnteresseerd is maak ik ook rap enkele fotootjes van m'n "creatie"...
                            Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

                            Comment


                            • #15
                              Re: Black Rapid Camera Strap

                              Heb er ook net 2 gemaakt (nu ik toch bezig was ... ;-) )

                              Comment

                              Working...
                              X