Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bescherming apparatuur op zee.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bescherming apparatuur op zee.

    Mischien niet de juiste plaats om dit te posten, maar hoe bescherm ik mijn apparatuur op zee
    Gisterenavond kreeg ik telefoon van onze vrienden, of ik soms zin heb om mee te varen, zij zijn namelijk bij de organizatoren van het Wk P1 Powerboat racing te Zeebrugge op 8 en 9 september, en verzorgen dus ook het binnenslepen van eventuele pechvogels van het belgische team, nu krijg ik dus de kans om mee te varen met één van hun boten, die zich tijdens de race vlakbij bevinden, alleen heb ik nu vragen, van hoe bescherm ik mijn apparatuur tegen het zoute water, kan ik op deze boot makkelijk van lens wisselen enz.
    Practische zaken moet ik nog afspreken met onze vrienden, eenmaal je zo een uitnodiging krijgt komen er allerlei vragen over dat toch wel apparte, voor mij onbekende wereldje.
    In ieder geval, ik wordt van de nodige kleding en toegangsbadges voorzien zodat ik overal kan in en uitlopen zo een kans krijg ik maar een maal denk ik, zoals ik het gisteren verstaan heb laten zij speciaal één man van hun normale bezetting aan land zodat ik erbij kan.
    Natuurlijk willen zij dan wel wat foto's van hun team, dus wil ik mij voordien zo goed mogelijk informeren in verband met welk materiaal ik daar op zee het best gebruik, en hoe ik het bescherm.
    Een golf over mij heen, en ik kan mijn toestel vergeten denk ik.

  • #2
    Re: Bescherming apparatuur op zee.

    Zou je een standaard regenkap aanschaffen en die eventueel nog wat verder afdichten met ducktape, zodat eventuele gaten vanonder ook toe zijn.

    Anders is er nog altijd de truk met de plastiek zak en ducktape.

    Voorts denk ik niet dat je al teveel van lens zult veranderen, als je het toch moet doen doe het dan in de kajuit van de boot of zo.

    Heb geen ervaring maar zijn maar dingen die in me opkomen.
    Ricoh Caplio GX100

    http://www.flickr.com/photos/koenhufkens

    Comment


    • #3
      Re: Bescherming apparatuur op zee.

      Voorts denk ik niet dat je al teveel van lens zult veranderen, als je het toch moet doen doe het dan in de kajuit van de boot of zo.
      Ik vrees dat dit een boot zal zijn zonder kajuit, normaal gezien is dat een open vierzitter met zo een 600 Pk aan boort, natuurlijk zorgen deze mannen op zulke dagen dan ook nog eens voor wat spectakel, en hang je tijdens de verplaatsingen meer boven het water dan er in, dat is nu net wat mij ongerust maakt over mijn apparatuur.

      Comment


      • #4
        Re: Bescherming apparatuur op zee.

        gewoon een onderwaterhuis er omheen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Bescherming apparatuur op zee.

          denk ook dat een onderwaterhuis het beste, is en wat betreft de rest van uw gerief een b+w outdoor case, deze zijn waterdicht en schokbestendig

          Comment


          • #6
            Re: Bescherming apparatuur op zee.

            Onderwaterhuis is ideaal, alhoewel, met teles?
            Maar en aangepaste zak met ductape doet het ook hoor.
            Misschien een verzekering nemen?

            Comment


            • #7
              Re: Bescherming apparatuur op zee.

              Eén ding zeker niet doen... uw cameratas aan de mast hangen. Mijn eerste Olympus is daar zeeziek en onbruikbaar door geworden (25 jaar geleden).

              Ik heb redelijk veel zeilbootvakanties achter de rug, en mijn camera kwam alleen buiten, als het weer het toeliet, en op een plaats op de boot, waar ik wist dat het water er niet ging over komen. Een stel spectakelbeelden zijn m.i. het op spel zetten van mijn apparatuur niet waard.

              Binnen zat bij mij alles in een spatwaterdichte, degelijke cameratas die op zijn beurt nog in een plastiekzak stak.

              Comment

              Working...
              X