Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijgrip Nikon D60

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterijgrip Nikon D60

    Als beginners hebben we ons zopas een Nikon D60 aangeschaft. Er zit één batterij in het toestel, en om geen ontgoochelingen op te lopen tijdens het fotograferen door een lege batterij wensen we een tweede aan te schaffen. Maar er bestaat ook zoiets als een batterijgrip. Is dit beter? Wat voor groot nut heeft dit? Ik denk niet dat de foto's beter zullen zijn.

    Mvg, Whitebull

  • #2
    Re: Batterijgrip Nikon D60

    Het grootste nut van een grip op een D60 is het lijken op een duurdere camera. Een geladen accu in je broekzak is net zo effectief.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Batterijgrip Nikon D60

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Het grootste nut van een grip op een D60 is het lijken op een duurdere camera. Een geladen accu in je broekzak is net zo effectief.
      Grote handen en een D60....het grootste nut van een grip
      Wat betreft de accu's; die kun je net zogoed los bij je steken...net zo effectief.
      Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Batterijgrip Nikon D60

        Bedankt voor de info, gezien ons budget is het beter een tweede batterij te kopen en deze te bewaren in ...de broekzak...fototas

        Thx
        Whitebull

        Comment


        • #5
          Re: Batterijgrip Nikon D60

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Het grootste nut van een grip op een D60 is het lijken op een duurdere camera. Een geladen accu in je broekzak is net zo effectief.
          LOL....dat is wel heel erg kort door de bocht. Ik kan de extra ontspanknop van de grip niet meer missen voor foto´s in portretstand. Dat is toch heel wat handiger vasthouden. Voor de batterijen maakt het niet uit, kun je inderdaad net zo goed 2 losse batterijen hebben. Maar de grip heeft ergonomisch gezien wel vele voordelen.

          Comment


          • #6
            Re: Batterijgrip Nikon D60

            Oorspronkelijk geplaatst door whitebull Bekijk bericht
            Bedankt voor de info, gezien ons budget is het beter een tweede batterij te kopen en deze te bewaren in ...de broekzak...fototas

            Thx
            Whitebull
            Zeker weten Succes.

            Comment


            • #7
              Re: Batterijgrip Nikon D60

              Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
              LOL....dat is wel heel erg kort door de bocht. Ik kan de extra ontspanknop van de grip niet meer missen voor foto´s in portretstand. Dat is toch heel wat handiger vasthouden. Voor de batterijen maakt het niet uit, kun je inderdaad net zo goed 2 losse batterijen hebben. Maar de grip heeft ergonomisch gezien wel vele voordelen.
              ik dacht dat je bij een D60 geen grip kon kopen van nikon zelf
              wel van andere merken, en voor zover ik weet ondersteunen die geen extra ontspankop in portretstand
              of je moet dat via omwegen gaan doen zoals infrarood afstandbediening of extra kabeltje ...

              Comment


              • #8
                Re: Batterijgrip Nikon D60

                Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                LOL....dat is wel heel erg kort door de bocht. Ik kan de extra ontspanknop van de grip niet meer missen voor foto´s in portretstand. Dat is toch heel wat handiger vasthouden.
                En die extraknop zit die, zonder extra handelingen te begruiken, op een grip voor de D60? Wat heb je aan een onspanknop, zonder wieltjes?
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Batterijgrip Nikon D60

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  En die extraknop zit die, zonder extra handelingen te begruiken, op een grip voor de D60? Wat heb je aan een onspanknop, zonder wieltjes?
                  ontspanknop is dan nog via IR, dus moet je de camera verzetten omdat je met remote werkt.
                  en telkens terug zetten.

                  grip op d60 enkel handig wegens iets grotere camera (betere grip als je grote handen hebt)
                  en 2 batterijen (maar 1 bat gaat toch vlug meer dan 500 foto's mee)
                  nikon stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: Batterijgrip Nikon D60

                    kijk hier eens naar dit filmpje ,

                    Comment


                    • #11
                      Re: Batterijgrip Nikon D60

                      Ze vermelden wel de ontspanknop, maar niet hoe die werkt. Ik heb alleen maar 3 accucontanten op de grip gezien, dus hoe weet de camera dat je afdrukt?
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Batterijgrip Nikon D60

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Ze vermelden wel de ontspanknop, maar niet hoe die werkt. Ik heb alleen maar 3 accucontanten op de grip gezien, dus hoe weet de camera dat je afdrukt?
                        Nog eens, die trips hebben gewoon een IR afstandsbediening zitten!
                        Zeker voor D40/50/60/3000/3100/5000.
                        Als Nikon zelf geen grip heeft mag je zeker zijn dat het met IR is! Zo simpel
                        nikon stuff

                        Comment

                        Working...
                        X