Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterij LPE6n

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterij LPE6n

    Hallo,

    Zoals ik mss al eerder heb gezegd heb ik de canon eos 5D IV met een batterijtype LP-E6.
    Nu is de vraag, zouden die batterijen ook passen in de canon R6, want dat zouden de types LP-E6N zijn als ik het goed voor heb.

    Iemand die dit weet?

    Groetjes en bedankt

  • #2
    Re: Batterij LPE6n

    Dat gaat, enkel zal de maximale frame rate gehalveerd zijn en kan je ze niet in de camera opladen.

    Comment


    • #3
      Re: Batterij LPE6n

      In de basis zijn die uitwisselbaar tot op zekere hoogte.
      Je kan best controleren of de batterij compatibel is met je toestel op de website van de verkoper.
      Zeker voor wat betreft de namaak "huismerken".
      Ze werken niet met elke firmware update.

      Comment


      • #4
        Re: Batterij LPE6n

        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Dat gaat, enkel zal de maximale frame rate gehalveerd zijn en kan je ze niet in de camera opladen.
        Dat doe ik nooit, altijd via de adaptor die meegeleverd is :-)

        Comment


        • #5
          Re: Batterij LPE6n

          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          In de basis zijn die uitwisselbaar tot op zekere hoogte.
          Je kan best controleren of de batterij compatibel is met je toestel op de website van de verkoper.
          Zeker voor wat betreft de namaak "huismerken".
          Ze werken niet met elke firmware update.
          Ik heb twee batterijen van de 'witte' producten, maar voor de rest heb ik drie officiële canon LP-E6 batterijen :-)

          Comment


          • #6
            Re: Batterij LPE6n

            Oorspronkelijk geplaatst door Marjannie24 Bekijk bericht
            Ik heb twee batterijen van de 'witte' producten, maar voor de rest heb ik drie officiële canon LP-E6 batterijen :-)
            Zo doe ik dat ook. Ik ben een erg gierige mens
            Ik koop dat soort dingen altijd in namaak.
            Spaart me een fortuin uit.
            Je moet er wel wat geluk mee hebben als ik eerlijk ben.
            Beste werkt als een toestel nieuw is nog. Dan is de namaak meestal ook erg goed van kwaliteit.
            Maar na een tijdje gaan ze allemaal stuk. Ook de origineel.

            Meestal is het zo dat ik een toestel koop en dan gelijk een reeks namaak erbij koop.
            Ik zet de datum er op en we zien wel.
            Het is mij opgevallen dat de namaak het even lang kan volhouden als de origineel.
            De origineel hebben soms wel iets meer capaciteit.

            Tot zover mijn bevindingen.

            Maar het is opletten met dingen die niet helemaal ervoor ontworpen zijn.
            Niet alle nieuwe LP_E6N passen in de oude toestellen. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de chip die er in zit.
            De toestellen zijn er niet op ontworpen. Het kan problemen opleveren.

            Dus ga ik veiligheidshalve geen ander type in mijn oudere toestellen plaatsen.

            Comment


            • #7
              Re: Batterij LPE6n

              De oudere accu's passen (de vorm en afmetingen zijn gelijk), en de camera zal er mee werken, maar er zijn beperkingen (minder foto's per seconde en je kan ze niet laden in de camera zelf).
              Met de meest recente camerabody's heb ik geen ervaring, maar als ik in de 7DII bijvoorbeeld een oude "namaak" accu steek, dan komt er een melding op het scherm: "Communicatie met Canon LP-E6/LP-E6N accu is onregelmatig. Doorgaan met deze accu?"
              En dan kan je kiezen tussen "Annuleer" of "OK", als je voor OK kiest dan werkt de 7DII ook, maar met wat minder foto's per seconde, je zal dat dus niet altijd merken, tenzij je actiefoto's aan het maken bent.
              Maar omdat die ene accu van het begin al een veel lagere capaciteit heeft (ze kostte ook maar een paar Euro's) heb ik die nooit veel gebruikt.
              De andere "namaak" accu's werken tot nu toe allemaal probleemloos, de capaciteit zal ondertussen ook al wel wat lager zijn, maar dat geldt ook voor originele accu's die ouder worden.

              Mijn reserve accu voor de 1Dx is een accu die k ooit voor de 1D MKIII heb gekocht, hoe oud die nu is, dat weet ik niet meer (die accu zal nu zo'n 14 jaar oud zijn), die accu werkt nog steeds prima, maar met wat minder foto's per seconde in de 1Dx.
              Als ik die accu niet gebruik, dan wordt die wel bewaard in de koelkast (bovenaan in de deur, dat vak gebruik ik nooit voor voeding omdat daar de temperatuur het hoogst is, maar het is de ideale temperatuur om bijvoorbeeld lithium-ion cellen héél lang goed te houden). De accu van de 1Dx (10 jaar oud ondertussen) werkt ook nog altijd prima, om die zo lang mogelijk heel te houden wordt die alleen maar tot 100% geladen net voor ik ze nodig heb, en zorg ik ervoor dat de lading tijdens "opslag" ergens tussen de 20 en 80% blijft, dat werkt blijkbaar heel goed (dat zijn heel dure accu's die ik zo lang mogelijk heel wil houden).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Batterij LPE6n

                Gesukkeld en dubbel verzonden. Sorry.
                Last edited by OpaJM; 29 juli 2022, 15:19.

                Comment


                • #9
                  Re: Batterij LPE6n

                  Ook hier. Sorry. BD reageerde zo traag!
                  Last edited by OpaJM; 29 juli 2022, 15:20.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Batterij LPE6n

                    Ook ik gebruik naast de originele batterij van mijn R6 nog de oude vervangbatterij van mijn 6D, ook de namaak van Phottix.
                    @ Marjannie: Indien je wil overschakelen naar een R6 zou ik niet veel meer investeren in EF-lenzen. De nieuwe RF-lenzen zijn wel duurder dan de EF, maar ze vallen zo erg mee qua gewicht en kwaliteit.
                    Alhoewel een lichtgewicht EF prime samen met een overgangsstuk wel het overwegen waard is natuurlijk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Batterij LPE6n

                      Ik wil nog 1 EF lens aankopen en dat is de 85mm 1.4F, aangezien die portret lens in RF versie zo duur is, is het geen optie, en heb al eens op youtube gekeken dat het toch goed samen gaat met een R6.

                      Tnx alvast.

                      Comment

                      Working...
                      X