Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterij haakjes grip MB-D200 kapot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • batterij haakjes grip MB-D200 kapot

    De beide haakjes die de batterijen op hun plaats houden zijn afgebroken.

    Heeft iemand dit al laten repareren? Kan het? Kost?

    Bedankt.

    j
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

  • #2
    Re: batterij haakjes grip MB-D200 kapot

    Dat is een bekend probleem met die grip. Repareren kan natuurlijk, wat het kost geen idee. Waarschijnlijk meer dan genoeg. 50-100 euro ofzo.
    mijn website

    Comment


    • #3
      Re: batterij haakjes grip MB-D200 kapot

      Waarom zou je daar überhaupt iets laten aan doen. Werkt perfect zonder, alleen wat opletten. Bovendien, zoals eerder gepost zou de herstelling wel eens meer kunnen kosten dan de grip waard is.
      Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

      BD1614BE

      Comment


      • #4
        Re: batterij haakjes grip MB-D200 kapot

        klik

        mss handig
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: batterij haakjes grip MB-D200 kapot

          Dat het deksel dicht blijft zonder die haakjes heb ik ook gezien.
          Het slotje daarvan grijpt echt ook alleen maar achter een plastieken lipje.
          De vraag is dus wanneer dat het gaat begeven. en als dat gebeurd, worden de batterijen eruit gekatapulteerd, om vervolgens ergens te belanden waar ik het liever niet heb.

          Vandaar mijn vraag, of er al iemand ervaring heeft met reparatie ervan.
          Ideetjes heb ik ook.

          Toch bedankt voor de suggesties.

          Jo.
          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
          Nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: batterij haakjes grip MB-D200 kapot

            Blijkbaar lost alles bij Nikon, eerst de rubber op body en op de lens, nu ook de haakjes op de Batterygrip. Misschien toch de overstap naar Canon overwegen ?

            MVG, Jeff c.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: batterij haakjes grip MB-D200 kapot

              Een strookje duck-tape werkt perfect bij mij !
              Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
              ----------------------------------------------
              Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

              Comment


              • #8
                Re: batterij haakjes grip MB-D200 kapot

                Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                Blijkbaar lost alles bij Nikon, eerst de rubber op body en op de lens, nu ook de haakjes op de Batterygrip. Misschien toch de overstap naar Canon overwegen ?

                MVG, Jeff c.
                Bwa daar scheelt dan weer iets anders he

                Comment


                • #9
                  Re: batterij haakjes grip MB-D200 kapot

                  ik heb zo bijna twee jaar gewerkt met mijn grip zonder de haakjes
                  en ik gebruik mijn toestel (en grip) nogal veel
                  om dat te laten repareren reken maar om minimum 80€
                  ik zou er de moeite niet voor doen om dat te laten maken.
                  ofwel zo verder werken ofwel een tweedehands grip kopen of een third party grip

                  Comment


                  • #10
                    Re: batterij haakjes grip MB-D200 kapot

                    Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                    Blijkbaar lost alles bij Nikon, eerst de rubber op body en op de lens, nu ook de haakjes op de Batterygrip. Misschien toch de overstap naar Canon overwegen .
                    err 99 vergeten ?
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: batterij haakjes grip MB-D200 kapot

                      Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                      ik heb zo bijna twee jaar gewerkt met mijn grip zonder de haakjes
                      en ik gebruik mijn toestel (en grip) nogal veel
                      om dat te laten repareren reken maar om minimum 80€
                      ik zou er de moeite niet voor doen om dat te laten maken.
                      ofwel zo verder werken ofwel een tweedehands grip kopen of een third party grip
                      Hier heb ik wat aan. Ik zal het dan maar proberen volhouden tot de opvolger van de d300s er is. Die zal dan wsl tochr een andere grip vergen.

                      j.
                      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                      Nikon stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: batterij haakjes grip MB-D200 kapot

                        Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                        De beide haakjes die de batterijen op hun plaats houden zijn afgebroken.

                        Heeft iemand dit al laten repareren? Kan het? Kost?

                        Bedankt.

                        j
                        Ditto hier, vandaag ook afgebroken, naar procirep gemaild

                        "
                        Dit kan inderdaad vervangen worden.
                        De herstelprijs ligt rond de 100 à 129euro excl BTW.
                        Voor de correcte prijs moet u deze binenbrengen met vraag tot bestek
                        (bestekkosten 30euro).
                        "

                        geschift gewoon, voor iets dat klaar en duidelijk, gezien de grote problemen hiermee
                        elders op het net zoek maar eens MB-D200 clip broken in google.

                        Ik bel morgen naar nikon zelf er zouden verbeteringen aangebracht zijn bij latere versies. Eens kijken wat testaankoop hiervan vindt...

                        Comment


                        • #13
                          Re: batterij haakjes grip MB-D200 kapot

                          Lijkt idd buiten proporties.
                          Tot nu toe houdt de grip het uit zonder.

                          j.
                          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                          Nikon stuff

                          Comment


                          • #14
                            Re: batterij haakjes grip MB-D200 kapot

                            Oorspronkelijk geplaatst door flippor Bekijk bericht
                            Ditto hier, vandaag ook afgebroken, naar procirep gemaild

                            "
                            Dit kan inderdaad vervangen worden.
                            De herstelprijs ligt rond de 100 à 129euro excl BTW.
                            Voor de correcte prijs moet u deze binenbrengen met vraag tot bestek
                            (bestekkosten 30euro).
                            "

                            geschift gewoon, voor iets dat klaar en duidelijk, gezien de grote problemen hiermee
                            elders op het net zoek maar eens MB-D200 clip broken in google.

                            Ik bel morgen naar nikon zelf er zouden verbeteringen aangebracht zijn bij latere versies. Eens kijken wat testaankoop hiervan vindt...
                            mailtje gestuurd naar nikon ik ben benieuwd ....

                            Phil

                            Comment


                            • #15
                              Re: batterij haakjes grip MB-D200 kapot

                              Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                              De beide haakjes die de batterijen op hun plaats houden zijn afgebroken.

                              Heeft iemand dit al laten repareren? Kan het? Kost?

                              Bedankt.

                              j
                              Ik heb indertijd zelf haakjes besteld bij een onderdelenleverancier en de grip gedemonteerd en hersteld. Bij mij was het maar 1 haakje, heb vermoedelijk het andere nog liggen, geen idee of het links of rechts was. Dat heeft me in totaal een 15 euro of zo gekost. Besteld via http://www.bocaphoto.com/products/ne...nikonparts.htm

                              Bij Nikon was het ook 80 of 100 euro excl. BTW...

                              Comment

                              Working...
                              X