Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterij grip

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterij grip

    Heeft iemand ervaring met een Batterij grip voor de Canon 500D?

    Ik twijfel tussen de originele van Canon (129 euro) of een imitatie (60 euro).

  • #2
    Re: Batterij grip

    Oorspronkelijk geplaatst door canonedward Bekijk bericht
    Heeft iemand ervaring met een Batterij grip voor de Canon 500D?

    Ik twijfel tussen de originele van Canon (129 euro) of een imitatie (60 euro).
    Zeker voor de originele gaan, dan schiet er nog niets van over, er zijn hier reeds verschillende draadjes lopende over slecht werkende toestellen, door slechte contactering tussen grip en toestel, en zelfs een waarvan de statiefbevestiging van de grip is uitgekraakt waardoor het toestel op de grond is gevallen.

    Bij een originele kan je in veel gevallen nog op garantie rekenen.

    Comment


    • #3
      Re: Batterij grip

      aangezien de 500D nog niet zo'n oud toestel is, zou ik inderdaad ook eerder voor een originele gaan of toch zeker naar de gekendere imitatie-merken zoals phottix om een zekere kwaliteit te behouden
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Batterij grip

        Probleem met die imitaties is dat er goede en slechte tussen zitten.
        Ik heb er al gezien die zeker niet moeten onderdoen voor het origineel qua bouwkwaliteit en afwerking, maar heb er ook al gezien die voor mij onder de categorie "rommel" vallen.

        Een vriend van me sukkelt nu een beetje met een imitatie grip op zijn D90. Als hij die helemaal vast zet, dan werkt die gewoonweg niet meer. Dus nu heeft hij er een stukje karton tussen gestopt

        Met een origineel heb je zeker iets dat degelijk is en kan je zeker gaan klagen als het niet 100% zou voldoen. Als je 2 merken gaat combineren krijg je het kip/ei probleem en sturen ze je van het kastje naar de muur natuurlijk.

        ZIjn de centen genoeg, koop je een origineel. Wil je lekker gierig plezierig doen, informeer je dan zeker of er geen gekende problemen mee zijn met het merk/type.

        PS: zelf gebruik ik een imitatie van het merk "Meike" en ben er tevreden van.

        Belangrijke aanvulling:
        FF gevraagd aan mijn vriend wat het merk van zijn "slechte" D90 (nikon) grip is, en dat is blijkbaar ook een "Meike".
        Zo zie je maar dat een merk in die zaken niets betekend. Ik denk dat dit "merk" ook maar aankoopt wat er te vinden is en er zijn eigen label op smijt.
        Last edited by xafke; 8 mei 2011, 00:30.

        Comment


        • #5
          Re: Batterij grip

          Koop maar vlug een originele. Ik heb het ooit aangedurfd om mijn nep grip aan een Sun
          Sniper draagriem te hangen en kon mijn boeltje van straat rapen toen mijn grip het begaf.
          Better safe than sorry.

          Comment


          • #6
            Re: Batterij grip

            Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
            aangezien de 500D nog niet zo'n oud toestel is, zou ik inderdaad ook eerder voor een originele gaan of toch zeker naar de gekendere imitatie-merken zoals phottix om een zekere kwaliteit te behouden
            Zowel ik 350D als mijn dochter 550D hebben alletwee een Phottix en daar nog steeds geen problemen mee gehad. Ik heb mijn toch al 3 jaar op het toestel staan en mijn dochter een 5-tal maanden.Alles besteld bij HKS Voor de 550D prijs 68€ met 2 Phottix accus en origineel 154 €
            Ik ga me nu een 60D aanschaffen en daar komt weer een Phottix op.
            Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

            Comment

            Working...
            X