Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterij Canon eos 10D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • batterij Canon eos 10D

    Beste,

    na aankoop van een niet Canon batterij, geeft mijn canon eos 10D een foutmelding Err99. Ik vermoed dat het aan de batterij ligt. Weet iemand waar ik nog zo'n originele canon batterij kan kopen? Of heeft iemand toevallig eentje in goed staat te koop?

    Kavancr

  • #2
    Re: batterij Canon eos 10D

    Oorspronkelijk geplaatst door kavancra Bekijk bericht
    Beste,

    na aankoop van een niet Canon batterij, geeft mijn canon eos 10D een foutmelding Err99. Ik vermoed dat het aan de batterij ligt. Weet iemand waar ik nog zo'n originele canon batterij kan kopen? Of heeft iemand toevallig eentje in goed staat te koop?

    Kavancr
    Een nieuwe alternatieve batterij zou genoeg spanning moeten geven.

    ERR99 is een algemene foutboodschap die te maken heeft met contacten.
    Heb je al de lenscontacten gereinigd, een andere lens of geheugenkaart geplaatst ?
    Slechte batterijcontacten heb ik nog niet meegemaakt, maar die kan je misschien ook eens reinigen.

    Het is een zeer oud toestel, doe er geen kosten aan, voor weinig geld (€100-200) vind je veeeeel betere Canon crop bodies.

    Comment


    • #3
      Re: batterij Canon eos 10D

      Als de camera een "Error 99" geeft, dan is dat een teken dat de accu in ieder geval stroom levert aan de camera, anders krijg je helemaal geen foutmelding.

      Meer info over de error 99: https://improvephotography.com/10372...ra-fix-repair/
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: batterij Canon eos 10D

        Fout 99 is een soort catch all errors not defined.
        Het toestel doet zeer veel interne controles over de werking van het toestel.
        Maar als daar een storing in zit die niet opgevangen kan worden door het systeem dan krijg je fout 99 als melding.

        Veel voorkomend zijn slechte contacten aan de lensvatting. Maar wat ook wel af en toe voorkomt is een storing in de lens zelf.
        Probeer eens met een andere lens.

        Comment

        Working...
        X