Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Standaard B+W Circ Pol filter bevestiging gevraagd voor Lee filter houder

Hey

Ik ben van plan om me volgend filter aan te schaffen :

B+W circulair Pol MRC 77 E

Reden ik heb reeds een slim line pol filter maar daar kan ik geen (Lee) filterhouder op schroeven daar deze maar 1 thread (draad) heeft om op de lens te schroeven. Aan de buitenzijde heeft die omwille van zijn slim eigenschap geen draad. Heeft bovenvermelde B+W circulair Pol MRC 77 E wel een draad aan de buitenzijde ?

dank
    Nikon D7000 17-55/2.8 - 70-200/2.8 VR - 18-200 VR - 105 VR Micro - 12-24/4 - 18-70 ED - 50/1.8 - 85/1.4 SB - 28DX/800/900 - TC-14EII - DR6 - Feisol CT-3372LV - Cullmann MB8.5

Standaard Re: B+W Circ Pol filter bevestiging gevraagd voor Lee filter houder

De niet-slim versies hebben vooraan schroefdraad . Je kunt op de breedste instelling van je wide-angle lens(ik zie dat je een 12-24mm objectief gebruikt) wel last krijgen van donkere hoeken indien met deze polarizer werkt....zeker indien je er ook nog een extra adapter in plaatst om een filterhouder te bevestigen. Fabrikanten van lenzen houden bij het ontwerp van hun objectieven weinig rekening met het al da niet vignetteren van bijkomende filters en filterhouders.......het is gewoon een nadeel wat je er moet bijnemen. Velen kuisen achteraf de donkere hoeken in hun extreme breedhoekfoto's op via software (wegclonen of via lenscorrectie software waarmee je vignettering kan verbeteren)
    Laatst gewijzigd door RUPSELKOPKE; 31 augustus 2008 om 08:06
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Amateurken Bekijk bericht
    Hey

Ik ben van plan om me volgend filter aan te schaffen :

B+W circulair Pol MRC 77 E

Reden ik heb reeds een slim line pol filter maar daar kan ik geen (Lee) filterhouder op schroeven daar deze maar 1 thread (draad) heeft om op de lens te schroeven. Aan de buitenzijde heeft die omwille van zijn slim eigenschap geen draad. Heeft bovenvermelde B+W circulair Pol MRC 77 E wel een draad aan de buitenzijde ?

dank
    Wil jij een Lee filterhouder op je pol filter schroeven? Ik dacht altijd dat omwille van de polarisatie van het licht de pol filter altijd aan de "buitenkant" moest, dus best "het verst van de lens" in geval van meerdere filters. En als je toch het Lee filter systeem gebruikt waarom ook niet de Lee pol filter?

Hallo,

Waarom geen extra pol filter van Lee :

- iets prijziger dan een normaal circ pol filter
    - ik stel me de vraag of ik met het rechtzoekig pol filter even gemakkelijk de pol kan instellen (draaien)
    - zit niet in de starter kit http://www.leefilters.com/camera/pro...46CBFACFBD385/

en misschien belangrijkste reden, maar nog geen ervaring mee : al deze filters achter elkaar op de houder gaan meer reflecties en flares geven : er kan nog licht tussen de spleten tussen de verschillende filters. Ik vermoed dat dit niet zo goed is afhankelijk hoe dat de filters tov de lichtbron (zon) staan.

Nadeel van mij opstelling : bij groothoek < 15 mm meer vignetering door mijn opbouw

Ik ga eerst experimenteren en misschien koop ik nog een pol filter van Lee erbij. Ik ga het ook even bekijken op Photokina. Misschien geef ik nog een extra reply.

groet
    Nikon D7000 17-55/2.8 - 70-200/2.8 VR - 18-200 VR - 105 VR Micro - 12-24/4 - 18-70 ED - 50/1.8 - 85/1.4 SB - 28DX/800/900 - TC-14EII - DR6 - Feisol CT-3372LV - Cullmann MB8.5

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Amateurken Bekijk bericht
    Waarom geen polar filter van Nikon ? slimline met draad buiten en binnen en bovendien nog van heel goede kwaliteit.

Soortgelijke discussies

1. Tokina 12-24mm + pol. filter
    Door Helen in forum Objectieven
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 26 juli 2006, 21:35
  2. 77 mm circ. pol. filter
    Door rvrysen in forum Gezocht
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 15 juli 2006, 11:21
  3. lensbescherming en circulair polarisatie filter
    Door scannie in forum Accessoires
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 21 maart 2006, 21:42
  4. circ pol filter
    Door Olliebollie in forum Objectieven
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 25 juni 2005, 12:00
  5. Pol. filter coated of non-coated? Verschil?
    Door boeykenk in forum Camera's
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 6 augustus 2002, 07:14

Regels voor berichten