Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Asus eee pc's om foto's op reis te bezien?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Asus eee pc's om foto's op reis te bezien?

    Hey heeft er iemand ervaring met de Asus eee -reeks?

    De nieuwe versie bezit +-20GB en weegt 850gram ofzoiets.
    dit zou voor mij ideaal zijn om mee te nemen op reis dan kan ik mijn foto's back-uppen en bekijken.
    Ik vrees enkel dat de pc te traag gaat zijn....

    Ervaringen zijn welkom!
    Nikon d80 & d90//sigma 18-200 OS//nikkor 70-300 mm VR//nikkor 16-85mm VR

  • #2
    Re: Asus eee pc's om foto's op reis te bezien?

    Zolang je ze niet bewerkt zal 't wel gaan, maar anders vrees ik ervoor dat het ram geheugen wat klein zal zijn ..
    www.rock-metal-punk.org

    Comment


    • #3
      Re: Asus eee pc's om foto's op reis te bezien?

      Ik dacht dat sony wel volwaardige laptops heeft in dat formaat en dat gewicht... daar zal je zeker je bewerkingen kunnen op doen, maar de prijs is er wel naar natuurlijk.

      Comment


      • #4
        Re: Asus eee pc's om foto's op reis te bezien?

        Of de dell vostro reeks..
        www.rock-metal-punk.org

        Comment


        • #5
          Re: Asus eee pc's om foto's op reis te bezien?

          Ook HP heeft nu een mini-laptop. Als backup heeft de snelheid geen belang, zolang je maar niet gaat bewerken. Ik gebruik op reis zelf een nu al voorhistorische Toshiba portégé, van 1.1 kg, en ik dacht 600 Mhz. Het leegmaken van de kaartjes (via USB 1) duurt natuurlijk wel even (4GB meer als 30 minuten) maar voor mij is het enkel als veiligheidsbackup. Bekijken gaat ook maar vlot is het niet te noemen (12 mpix foto's)...

          Comment


          • #6
            Re: Asus eee pc's om foto's op reis te bezien?

            Acer heeft ook heel leuke dingen.
            Voor 399 € heb je vb een laptop als een eeePC met Windows XP, 80 gb harde schijf en snellere processor. Nadeel: iets groter, maar toch extreem draagbaar.
            Kijk maar eens op http://www.laptopshop.be/product/551...xp-azerty.html
            Nikon D90 - Nikon D50 - Nikon F90x - Nikon AF-S DX 18-55mm f3.5~5.6 G ED - Nikon AF 28-105mm f3.5~4.5D - Sigma 28-70mm EX DG f2.8 - Nikon AF 80-200mm f2.8D - Nikon AF 50mm f1.8D - Tamron 70-300mm f4.0~5.6 - Nissin DI622 - Metz 32 CT3

            Comment


            • #7
              Re: Asus eee pc's om foto's op reis te bezien?

              wow deze portabel is echt de max



              bedankt voor de tip!
              Als je vergelijkt hoeveel beter die is dan de asus eee reeks dan vraag je je af waarom mensen die nog kopen.
              Wel heel spijtig dat deze geen tv out heeft ... anders kon je je fotos direct op de tv afspelen
              Nikon d80 & d90//sigma 18-200 OS//nikkor 70-300 mm VR//nikkor 16-85mm VR

              Comment


              • #8
                Re: Asus eee pc's om foto's op reis te bezien?

                Oorspronkelijk geplaatst door redsnapper Bekijk bericht
                Acer heeft ook heel leuke dingen.
                Voor 399 € heb je vb een laptop als een eeePC met Windows XP, 80 gb harde schijf en snellere processor. Nadeel: iets groter, maar toch extreem draagbaar.
                Kijk maar eens op http://www.laptopshop.be/product/551...xp-azerty.html
                Dat design is een rip of van de sony vaio reeks... Acer komt er hier sowiezo niet meer binnen. Nooit!

                Comment


                • #9
                  Re: Asus eee pc's om foto's op reis te bezien?

                  hmmm wat heeft een zekere meneer sony met jij uitgespoken?
                  Nikon d80 & d90//sigma 18-200 OS//nikkor 70-300 mm VR//nikkor 16-85mm VR

                  Comment


                  • #10
                    Re: Asus eee pc's om foto's op reis te bezien?

                    Je kan ook kijken naar de Asus EEEPC 901, EEEPC 1000H, MSI Wind,..

                    De verschillen zijn allemaal klein te noemen. Alle laptops hierboven zijn uitgerust met een Intel Atom N270 (1,6Ghz), dit is zeker geen snelheidsmonster maar een kleine, snelle bewerking zal hier wel op mogelijk zijn.
                    De verschillen zitten wel meestal in de grootte van de hardeschijf en de schermen.

                    De Asus EEEPC 901 heeft een SSD (Solid State Disk) - welke volledig schokbestendig is (omdat er geen losse delen meer inzitten - wat je bij een Harde schijf wel hebt). Een ander voordeel is dat de toegangstijd tot de harde schijf eigenlijk onbestaan is, je bestanden zullen dus in principe sneller laden, maar daar merk je niet zoveel van).. Het grootste nadeel is echter het stroomverbruik, een SSD verbruikt zogoed als niets en bespaard je al snel een uur batterij!

                    Het nadeel is dat ze een stuk kleiner en ook veel duurder zijn dan gewone hardeschijven (12gb- 20gb).

                    De MSI WIND en EEEPC 1000H hebben beide een 10" scherm, waar de 901 een 9" heeft. Beide hebben ook een hardeschijf, nu de MSI wind is in 2 versies te kijken: De Nederlandse versie had oorspronkelijk een 3cell batterij, de Amerikaanse versie heeft een 6cell batterij, maar de 6cell zou ook naar België komen.

                    Daarnaast zou binnekort ook een EEEPC 1000 uitkomen - deze heeft een SSD en een 10" schermpje.

                    Als ik zou kiezen zou ik voor de Asus 1000H gaan, dit omdat ze ook zojuist online storage hebben aangekondigd en het geluid en batterij duur beter zouden zijn dan de concurrentie! Lees: http://tweakers.net/nieuws/55002/asu...aanbieden.html

                    Comment


                    • #11
                      Re: Asus eee pc's om foto's op reis te bezien?

                      Oorspronkelijk geplaatst door The_cobra666 Bekijk bericht
                      Dat design is een rip of van de sony vaio reeks... Acer komt er hier sowiezo niet meer binnen. Nooit!


                      dus wel...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Asus eee pc's om foto's op reis te bezien?

                        Ik heb de EEE PC 900 meegenomen op reis, foto's bekijken ( in jpg ) is geen enkel probleem, vlot, snel en probleemloos. Ik gebruikte wel XP.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment

                        Working...
                        X