Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alternatief voor Slingshot ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alternatief voor Slingshot ?

    Hallo,

    ik denk eraan om een andere fototas te kopen. In de tas zou een D70 + 18 - 200 mm lens (aangekoppeld) + nog 1 extra lens moeten kunnen.
    Ik twijfel nog tussen een Lowepro Slingshot 100 (zou dit alles erin kunnen ?) en Lowepro Slingshot 200.
    Het gemak van een rugtas die gemakkelijk te draaien is om toestel eruit te halen vind ik een heel groot pluspunt.
    Zijn er soms nog andere merken die dit kenmerk hebben ?
    Alvast bedankt !

  • #2
    Re: Alternatief voor Slingshot ?

    Tamrack Velocity reeks. Ik gebruik deze probleemloos tijdens het wandelen en op de fiets.
    mijn foto's: www.reneheylen.be

    Comment


    • #3
      Re: Alternatief voor Slingshot ?

      Oorspronkelijk geplaatst door bennekik Bekijk bericht
      Hallo,

      ik denk eraan om een andere fototas te kopen. In de tas zou een D70 + 18 - 200 mm lens (aangekoppeld) + nog 1 extra lens moeten kunnen.
      Ik twijfel nog tussen een Lowepro Slingshot 100 (zou dit alles erin kunnen ?) en Lowepro Slingshot 200.
      Het gemak van een rugtas die gemakkelijk te draaien is om toestel eruit te halen vind ik een heel groot pluspunt.
      Zijn er soms nog andere merken die dit kenmerk hebben ?
      Alvast bedankt !
      ik zou toch gaan voor de slingslot 300 hoor kost iets meer 119 € dacht ik, daar kan je nog een paar dingen extra in opbergen denk bv aan losse belichtingsmeter extra lens
      en in grote verschilt dat ni zo erg kwa draagcomfort
      ps ik heb er zo ene en ben er zeer tevreden van
      greets
      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
      www.korandoke.be

      Comment


      • #4
        Re: Alternatief voor Slingshot ?

        Ik heb de slingshot 300, maar als deze goed volzit, vind ik deze niet zo comfortabel meer om te dragen. Daarom heb ik de fastpack 250 gekocht, en deze is een stuk comfortabeler om dragen, zelfs zwaar beladen. Met een fastpack kan je ook spullen uit je rugzak halen, zonder hem op de grond te zetten. Ik vermoed dat de slingshots goed zijn als je niet teveel spullen meeneemt.
        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

        Comment


        • #5
          Re: Alternatief voor Slingshot ?

          Ik ben begonnen met een Slingshot 200. Daar past wel een en ander in en je hebt snel toegang. Maar op lange tochten is dat niet zo comfortabel vind ik. Je voelt het toch wel aan de dragende schouder.

          Voor mijn D80+Sigma 70-200 was die ook net te klein. Sinds kort heb ik een Flipside 400. Er past veel in en is erg comfortabel voor mij. Je kan die ook rond je middel draaien en je hebt toegang tot het materiaal via de achterkant.
          Flickr page

          Comment


          • #6
            Re: Alternatief voor Slingshot ?

            Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
            Ik heb de slingshot 300, maar als deze goed volzit, vind ik deze niet zo comfortabel meer om te dragen. Daarom heb ik de fastpack 250 gekocht, en deze is een stuk comfortabeler om dragen, zelfs zwaar beladen. Met een fastpack kan je ook spullen uit je rugzak halen, zonder hem op de grond te zetten. Ik vermoed dat de slingshots goed zijn als je niet teveel spullen meeneemt.
            Ook hier een bijzonder tevreden gebruiker van de lowepro fastpack 250, omwille van het draagcomfort en de veelzijdigheid: hij heeft een extra vak voor wat kleine spullen en een zijvak voor papieren of een laptop.

            Groetjes
            K@rel
            Is this the real life? Is this just fantasy?
            Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

            Comment


            • #7
              Re: Alternatief voor Slingshot ?

              Kijk ook eens naar de Kata 3N1. Je kan deze als rugtas gebruiken , maar ook met één draagriem over zowel de linker als de rechter schouder. Ik heb mijn slingshot 300 onlangs voor de kata 3N1 30 ingeruild en ben er best tevreden mee.
              De kata 3N1 bestaat in 3 uitvoeringen.

              grtz Patrick.

              Comment


              • #8
                Re: Alternatief voor Slingshot ?

                De slingshot is het enige model waaruit niets kan gestolen worden als het op je rug hangt (behalve dan het zijzakje...). Dat was voor mij de voornaamste reden tot aankoop van deze anders wel compacte rugzak.
                Ik heb een 300 en ben daar zeer tevreden van.

                G
                fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                Comment


                • #9
                  Re: Alternatief voor Slingshot ?

                  thx voor de reacties !
                  Momenteel heb ik een Lowepro Minitrekker, dus daar kan alles in. Ik wou nu graag een iets kleinere opbergtas voor het geval ik maar enkel mijn toestel + eventueel nog 1 extra lens wil meenemen.
                  Ik zal de genoemde alternatieven eens opzoeken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Alternatief voor Slingshot ?

                    ik heb een slingshot 300, heel goede tas, maar heb het moeten opgeven en een fastpak kopen omdat de verdeling over het lichaam niet zo goed was, de slingshot "trok" teveel op de borstspieren, waardoor ik heel veel pijn had....
                    met mijn fastpak, heb ik helemaal dat probleem niet meer....
                    groetjes aline
                    groetjes aline

                    Comment


                    • #11
                      Re: Alternatief voor Slingshot ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door bennekik Bekijk bericht
                      thx voor de reacties !
                      Momenteel heb ik een Lowepro Minitrekker, dus daar kan alles in. Ik wou nu graag een iets kleinere opbergtas voor het geval ik maar enkel mijn toestel + eventueel nog 1 extra lens wil meenemen.
                      Ik zal de genoemde alternatieven eens opzoeken.
                      Het is misschien een totaal ander type tas, maar heb je al eens aan de Off Trail 1 of 2 van Lowepro gedacht ?
                      Ik heb er wat opzoekingswerk rond gedaan en ga over anderhalve week eens het een en ander inspecteren in de fotozaak.
                      Afhankelijk van de grootte van je extra lens, kan je er eventueel ook een Lenscase 3 of 4 bijkopen om eraan vast te hangen. Ik ken trouwens iemand die zweert bij een dergelijke combinatie voor eender welke wandeltocht.
                      Mvg,David
                      [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

                      Comment


                      • #12
                        Re: Alternatief voor Slingshot ?

                        ik vind het 'verdacht' dat je echt héél vaak de slingshot tweedehands aangeboden ziet. heel veel mensen die hem wegdoen dus.

                        zoals iemand hier al zei, allicht vooral handig voor weinig materiaal. en niet voor mensen met een gevoelige rug...

                        ik heb de kata 3n1 besteld, die kan je als slingshot én gewone rugtas dragen. en je kunt dan nog van kant wisselen ook en hij is niet zo lelijk als de slingshot!
                        Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Alternatief voor Slingshot ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                          ik vind het 'verdacht' dat je echt héél vaak de slingshot tweedehands aangeboden ziet. heel veel mensen die hem wegdoen dus.

                          zoals iemand hier al zei, allicht vooral handig voor weinig materiaal. en niet voor mensen met een gevoelige rug...

                          ik heb de kata 3n1 besteld, die kan je als slingshot én gewone rugtas dragen. en je kunt dan nog van kant wisselen ook en hij is niet zo lelijk als de slingshot!
                          Ik vind hem vrij discreet, die 300... en zelfs een beetje mooi, dat eenvoudig design.
                          In de mijne passen tesamen (!):
                          - 1 body met 28-80 f2.8 lens
                          - 50mm 1.4 lens
                          - 17-35mm f2.8 lens
                          - 70-210mm f4.5 lens
                          - 3 x SB25/26 flitsen + receivers erop gemonteerd
                          - nog een hoop prullen als extra batterijen, flitstrigger, filters, kaartjes, korte snoot, en nog zo'n dingen...

                          kort samengevat: 1 body, 4 lenzen, 3 flitsers + extra's. Niet enkel geschikt voor weinig materiaal dus!
                          Als ik meer materiaal (?) of op reis ben met de 4x5", dan gebruik ik mijn grote phototrekker wel.

                          Een fototas koop je met een doel, niet omdat ze mooi is.

                          Het enige nadeel aan de slingshot is dat de klep niet openblijft om materiaal uit te halen.

                          G
                          fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                          Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Alternatief voor Slingshot ?

                            Zoals al eerder aangehaald, de Lowepro Fastpack is een heel degelijke rugzak met 2 riemen ipv 1, en kan ook zijwaarts gedraaid worden om je toestel er snel uit te halen (wel even rechterriem lost doen daarvoor)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Alternatief voor Slingshot ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                              ik vind het 'verdacht' dat je echt héél vaak de slingshot tweedehands aangeboden ziet. heel veel mensen die hem wegdoen dus.

                              zoals iemand hier al zei, allicht vooral handig voor weinig materiaal. en niet voor mensen met een gevoelige rug...
                              Dit is ook de reden dat ik de mijne een tijdje geleden heb weggedaan. Ik heb een probleem met mijn onderrug, en voor een lange wandeling (3-5 uren of hele dag) was de tas gewoonweg niet geschikt, ik merkte heel goed dat je hele rug lichtjes moet compenseren naar 1 kant toe. De heupgordel helpt wel enigszins.

                              Ik vond het wel spijtig, want de grote was inderdaad net goed en het was wel praktisch dat je ze gewoon kon doordraaien naar voren.

                              Als je zowiezo al wat rugproblemen hebt IMHO geen aanrader dus.
                              Last edited by Photoclix; 18 februari 2009, 05:40. Reden: Quote werkte niet, [ toegevoegd
                              Mvg,David
                              [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

                              Comment

                              Working...
                              X