Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alternatief voor 580 EXII voor 5D zonder flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alternatief voor 580 EXII voor 5D zonder flitser

    Hallo,

    Zoals jullie weten zijn de fullframes zonder interne flits, telkens de 580 EXII meepakken is wat minder compact.

    Mijn vraag is, bestaan er alternatieven om in die flitsschoen te schuiven zodat toch iets kan geflitst worden, moet niet meteen het sterkste zijn ooit, als het maar wat werkt voor een portret s'avond.
    Misschien zijn er nog mensen met een 580 EXII en een compactere flitseenheid, iets die niet te duur is ofzo.

    Van "Trigger", "Ring Flash" ken ik niets, maar zie dat er wel soms goedkopere compacte flitsers op Ebay staan van rond de €30-€40

    Vind fantastische aanbiedingen voor 5D. Winkel met vertrouwen.


    Thanks,
    Purephotography

  • #2
    Re: Alternatief voor 580 EXII voor 5D zonder flitser

    Met die goedkope flitsers zal je alles manueel moeten instellen, de ringflitsers dienen voor macrofotografie.

    Er bestaan wel ringflitsers voor portretfotografie, maar die zijn veel groter (en ook veel duurder).

    Canon heeft een 270EX, die is compact en niet zo heel duur.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Alternatief voor 580 EXII voor 5D zonder flitser

      Denk er net aan dat ik toch wel graag wat schuin naar het plafond bounce om geen direct licht in het gezicht flitsen, heb ook zo'n flash diffuser op de 580 EX II, al is er ook zo'n klepje ingebouwd.
      Bij de 270EX kun je deze jammer genoeg niet draaien.
      Zou es moeten proberen of de 270EX met flash diffuser niet te felle flitsfotos geeft...

      Ofwel moet ik m'n 580 EXII verkopen voor een 430 en een 270, heb dan één die kan draaien en een compacte

      Is er eigenlijk een groot verschil qua belichting met wat schuin bouncen naar het plafond en recht in het gezicht met flash diffuser ?
      Heb de vergelijking eigenlijk nog nooit gemaakt, welke methode gebruiken jullie meestal?
      Last edited by PurePhotography; 11 september 2010, 11:58.

      Comment

      Working...
      X