Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alles meesleuren of niet.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alles meesleuren of niet.

    Mijn rugzak "Slingshot 300 AW" wordt te klein. Ooit begonnen met een tasje enkel voor camera, dan iets groter, dan nog wat groter, ja maar... Hoe doen jullie dat? Nemen of moet ik zeggen sleuren jullie alles mee als je op fotozoektocht gaan of kies je een thema uit, dat je alleen voor dat thema materiaal meeneemt. Bijvoorbeeld vandaag macro-opgaven, morgen vogels met de tele schieten, enz...
    Last edited by SteFoto; 28 augustus 2008, 17:21.
    Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

  • #2
    Re: Alles meesleuren of niet.

    Als je niet weet wat je gaat tegenkomen, neem je alles mee. Ik toch. Maar jij hebt een hoop spul, meer dan ik. als ik jouw equipment zou hebben: geen kitlens en ik zou dikke problemen hebben met die 70-300. Die zou thuis blijven en mijn 300 IS gaat mee. Afhankelijk van hoe belangrijk je tochtje is, zou de 350D ook thuis blijven liggen. Klaar!
    ______
    www.vue.photo

    Comment


    • #3
      Re: Alles meesleuren of niet.

      neem alles mee, je weet nooit wat je op je fototocht tegen komt.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Alles meesleuren of niet.

        Ik gebruik voortaan een kinderwagen model jogger die ontdaan is van onnodige bekleding. Dat karretje moet nog wat modificaties ondergaan maar het voldoet nu al prima Ik kan immers al heel wat materiaal meenemen en mijn rug blijft gespaard

        Comment


        • #5
          Re: Alles meesleuren of niet.

          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Ik gebruik voortaan een kinderwagen model jogger die ontdaan is van onnodige bekleding. Dat karretje moet nog wat modificaties ondergaan maar het voldoet nu al prima Ik kan immers al heel wat materiaal meenemen en mijn rug blijft gespaard
          Wel een foto waard als je andere fotografen tegenkomt

          Dat is eigenlijk een probleem waar we allen een beetje mee kampen zeker ?

          Daarom ga ik soms op stap met alleen één objectief, en maak foto's in fuctie van dat objectief, dat kan soms tot verassende resultaten leiden, maar soms heb je dan wel voor dat je zegt, verdikke, had ik nu maar dit of dat bijgehad.

          Iedere keer met je ganse uitrusting erop uittrekken is ook geen optie, tenzij je een omgebouwde kinderwagen hebt natuurlijk.

          Comment


          • #6
            Re: Alles meesleuren of niet.

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Wel een foto waard als je andere fotografen tegenkomt

            Dat is eigenlijk een probleem waar we allen een beetje mee kampen zeker ?

            Daarom ga ik soms op stap met alleen één objectief, en maak foto's in fuctie van dat objectief, dat kan soms tot verassende resultaten leiden, maar soms heb je dan wel voor dat je zegt, verdikke, had ik nu maar dit of dat bijgehad.

            Iedere keer met je ganse uitrusting erop uittrekken is ook geen optie, tenzij je een omgebouwde kinderwagen hebt natuurlijk.
            Als 'm af is zal ik zeker eens foto's posten

            Comment


            • #7
              Re: Alles meesleuren of niet.

              Gezien je handtekening zou dit bij mij ALTIJD in de rugzak (of kinderwagen, of ... ) zitten :

              40D
              EF-S 17-55 f2.8 IS
              Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1
              Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS
              Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC
              Canon Speedlite 580EX II

              Die kitlens en die 70-300 zou ik zelfs verkopen want die ga je mijns inziens niet veel meer gebruiken... 350D zou ik houden als backup want daar krijg je toch niet zoveel meer voor... Weet wel niet of dat nog in je Slingshot past...

              Ik heb zelf een Slingshot AW 200 en daar steek ik volgende items tegelijk in :

              400D
              70-200 2.8
              18-50 2.8
              15 2.8 fish
              580EX
              geheugenkaartjes en 1.4x extender

              Als ik wat meer ruimte nodig heb (dus eigenlijk als ik mijne EOS 5 meeneem),
              steek ik alles in mijne Lowepro Computrekker AW...
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #8
                Re: Alles meesleuren of niet.

                Ik ga binnenkort een dagje fotograferen, met anderen fotografen, in Amsterdam en neem alleen een D300 + 17-55 2.8 mee en misschien een SB800. Het moet ook een dagje uit blijven.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Alles meesleuren of niet.

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Ik ga binnenkort een dagje fotograferen, met anderen fotografen, in Amsterdam en neem alleen een D300 + 17-55 2.8 mee en misschien een SB800. Het moet ook een dagje uit blijven.
                  als je op voorhand zo wat gepland hebt wat je gaat fotograferen kan je je rugzak daarop voorzien ja... Ik denk echter dat de TS zo een beetje naar een "standaardpakje" op zoek is voor alle situaties.
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Alles meesleuren of niet.

                    Ik neem gewoonlijk een aangepast setje mee naargelang de fotoshoot.

                    Vorig weekend was dat de 24-105 + 100-400 (Fly-In), voor concerten is dat de 50mm f1,4 + 17-55 f2,8 IS + 70-200 f2,8 L IS + 580EX (voor het publiek), voor natuurfoto's heb ik gewoonlijk de 17-55 + 150mm macro + 300mm f4 L IS + 1,4x TC bij...

                    Als ik een grotere fototas koop waar wel alles inpast, dan wordt die toch te zwaar. Nu moet ik mij beperken tot de zaken die in de tas passen, en dat is meestal wel ruim voldoende.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Alles meesleuren of niet.

                      Mijn 'dagelijkse' tas is mijn Naneu Pro Echo. Hierin zit 'standaard':

                      40D + grip
                      Tamron 17-50 f2.8
                      70-200 f4 IS
                      Canon 100mm macro
                      430EX flitser
                      Hoekzoeker

                      Met erg veel proppen krijg ik m'n 50mm f1.8 er ook nog bij in maar dat doe ik meestal niet. De 50mm f1.8 of m'n 100-400L neem ik alleen mee wanneer ik echt van plan ben om deze te gebruiken.

                      Als ik van plan ben hele lange stukken te lopen door 't bos op op de heide ofzo, dan neem ik m'n Naneu Pro Alpha tas. (die heeft 2 draagbanden, de Echo maar één)
                      www.indetailfotografie.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Alles meesleuren of niet.

                        Ik neem altijd zo weinig mogelijk mee, dat bevordert dikwijls de creativiteit.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Alles meesleuren of niet.

                          ik kies in functie van de shoot wat ik meeneem .. en probeer dat zoveel mogelijk te beperken .. mijn rug protesteerd anders teveel.

                          wat ik wel doe op sommige events, is de apparaturu in de koffer van de quad laten, en met de quad van point of intrest naar point of intrest rijden voor de shots die ik moet nemen.

                          alternatief: een student stage laten lopen, die mag dan al je gerief sleuren, en je lenzen aangeven die je vraagt. als je dan zo sympatiek bent om hem uit te leggen waarom je bepaalde keuzes maakt zodat hij ervan leert, en hem de kans geeft om zelf foto's te nemen op events .. vanop plaatsen waar hij anders niet komt, dan is het win-win

                          Comment


                          • #14
                            Re: Alles meesleuren of niet.

                            Heel simpel bij mij.
                            Ik ga op stap en neem mee:

                            Mijn 350D
                            70-200 f4 IS
                            17-40 f4
                            50 1.8
                            580EX
                            genoeg batterijtjes voor alles, geheugenkaartjes en filters.
                            Dat past allemaal mooi in mijn euh... ik weet niet eens welk merk Slingshot (degene waarvan ik het gekocht heb weet het nog wel denk ik), en dat is het. Ik hoef niet te kiezen, want ik heb precies wat ik nodig heb, en 't kan allemaal mee.

                            Dat zal nog wel veranderen in de loop van de volgende twee jaar, wanneer er zeker nog een 5D of equivalent bij komt plus nog een lange toeter.

                            Als er iemand een gratis 5D weggeeft, dan wacht ik zo lang niet natuurlijk.
                            ______
                            www.vue.photo

                            Comment


                            • #15
                              Re: Alles meesleuren of niet.

                              Hangt ervanaf.. Meestal ligt mijn tas in de auto, naast me, maar als ik iets specifiekers wil doen, dan hoeft voor mij de hele handel niet mee. Statief laat ik ook meestal thuis, of het moet echt nodig zijn.

                              Comment

                              Working...
                              X