Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afstandsbediening Nikon Z7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afstandsbediening Nikon Z7

    Omdat mijn huidige afstandsbediening (Pixel Pawn) zijne geest gegeven heeft ben ik op zoek voor een simpele afstandsbediening voor mijn Nikon Z7. Ik weet dat er van Nikon de WR-R11b + WR-T10 bestaat maar omdat ik veel met een L-bracket werk en portretstand hangt dus die reciever in de weg. Of zou men dit kunnen oplossen om eer haakse USB koppelstuk in de USB poort te steken? Om mijn flitsers aan te sturen heb ik de Nissin air10 maar die kan ik niet gebruiken voor een afstandsbediening. Bij de NIKON MC-DC2 draadontspanner staat dan weer niet vermeld dat hij geschikt is voor de Z7. Heeft iemand een gelijkaardig probleem gehad en wat is de (goodkoopste) oplossing. Bedank alvast voor jullie reactie.

  • #2
    Re: Afstandsbediening Nikon Z7

    Waarom niet gewoon een Nikon MC-DC2 draadontspanner?

    Comment


    • #3
      Re: Afstandsbediening Nikon Z7

      Zoals ik al zei is staat bij de Nikon MC-DC2 de Z7 niet bij de compatibele camera's daarom denk ik dat de aansluiting misschien niet past. Of gebruikt er iemand die combinatie en werkt het wel?

      Comment


      • #4
        Re: Afstandsbediening Nikon Z7

        Ik weet niet waar jij zit te kijlken... de Nikon MC-DC2 is de draadontspanner voor de Z7

        Comment


        • #5
          Re: Afstandsbediening Nikon Z7

          Bij Kamera Express staat die er niet bij https://www.kamera-express.be/nikon-...caAihuEALw_wcB

          Bij CameraNu ook niet https://www.cameranu.be/nl/p11871/ni...tandsbediening
          de Z7II wel maar de Z7 niet

          Comment


          • #6
            Re: Afstandsbediening Nikon Z7

            zucht z7 en z7 II hebben wat dat betreft eender gelijke poort

            Comment


            • #7
              Re: Afstandsbediening Nikon Z7

              Bedankt voor de info, ga er volgende week om.

              Comment


              • #8
                Re: Afstandsbediening Nikon Z7

                Oorspronkelijk geplaatst door paep Bekijk bericht
                Bij Kamera Express staat die er niet bij https://www.kamera-express.be/nikon-...caAihuEALw_wcB
                Nooit bij winkel kijken voor specs, zij typen ook maar gewoon over(en soms niet goed) altijd bij de maker.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Afstandsbediening Nikon Z7

                  Ga eens in de vakhandel kijken.
                  Last edited by Binnenuit; 26 september 2022, 09:45.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Afstandsbediening Nikon Z7

                    Ik geef de voorkeur aan één zonder batterij, die zijn altijd leeg als je hem echt nodig hebt op zaterdag na sluitertijd.....
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Afstandsbediening Nikon Z7

                      Bij accessoires die ik niet veel gebruik, doe ik altijd de batterijen eruit na gebruik. Met een 'rekkerke' er aan vastmaken....Heb die raad eens gekregen bij Grobet, toen ik een flitser binnen bracht die 'niet meer werkte'....bleek oxidatie te zijn op de contactpunten van de batterijen, die uitgelopen waren. Even reinigen en het was opgelost. Maar vanaf dan dus: batterijen eruit....spaart trouwens de batterijen ook...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Afstandsbediening Nikon Z7

                        Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                        Bij accessoires die ik niet veel gebruik
                        Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                        doe ik altijd de batterijen eruit na gebruik spaart trouwens de batterijen ook...
                        Helpt niks, battrijen ontladen ook gewoon buiten een apparaat. Ik heb ooit eens een dubbele set gekocht en toen de ontspanner het na een aantal maanden of jaar het niet meer deed was de set die net uit de verpakking kwam ook goed voor nog één ontspanning. Oxidatie aan de kontaktunten ligt eerder aan de kwaliteit van de batterijen dan aan de tijd in een apparaat.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Afstandsbediening Nikon Z7

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Helpt niks, battrijen ontladen ook gewoon buiten een apparaat. Ik heb ooit eens een dubbele set gekocht en toen de ontspanner het na een aantal maanden of jaar het niet meer deed was de set die net uit de verpakking kwam ook goed voor nog één ontspanning. Oxidatie aan de kontaktunten ligt eerder aan de kwaliteit van de batterijen dan aan de tijd in een apparaat.
                          Er zijn ook (oplaadbare) batterijen die weinig aan zelfontlading doen en na een jaar nog voor 80% geladen zijn: die gebruik ik al meer dan tien jaar.
                          Accu's moeten regelmatig geladen en ontladen worden, daar zijn ze ook op gemaakt. Wanneer je een apparaat langdurig niet gebruikt blijft het raadzaam de batterijen er uit te halen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Afstandsbediening Nikon Z7

                            Vandaag de Nikon MC-DC2 gaan halen voor mijne Z7 en die werkt prima.
                            Vraagje: bestaan er een hoek USB om er in te pluggen zodat ik in portretstand met mijn Small Rigg L-bracket ook kan werken met afstandsbediening.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Afstandsbediening Nikon Z7

                              Dat mag je dan even uitleggen, dan wel is de Small Rigg L-bracket niet voor de Z7 bedoelt
                              of je hebt de L-bracket niet op de juiste manier op de body staan.
                              Last edited by in2lapland; 3 oktober 2022, 17:45.

                              Comment

                              Working...
                              X