Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AA batterijtje leeggelopen in SB 600 flitser !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AA batterijtje leeggelopen in SB 600 flitser !

    Deze middag wou ik een paar foto's nemen met flits en toen ik mijn flits monteerde deed die niets meer. Bij het vervangen van de batterijen zag ik echter dat er een batterijtje er totaal de brui aan had gegeven.
    Zijn er nog mensen die dit meegemaakt hebben ? Ligt dit aan de batterijen ?

    mvg,
    Geert
    Last edited by geertvde; 18 oktober 2005, 16:04.

  • #2
    Re: A4 batterijtje leeggelopen in SB 600 flitser !

    Waarschijnlijk AA batterijen, A4 is toch papier hé ?

    Welke batterijen zaten erin? Een flitser heeft normaal gewone AA batterijen van 1.5V nodig. En geen NiMh batterijen van 1.2 volt. Nu als dat een probleem kan geven weet ik niet :s

    Comment


    • #3
      Re: A4 batterijtje leeggelopen in SB 600 flitser !

      Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
      Waarschijnlijk AA batterijen, A4 is toch papier hé ?

      Welke batterijen zaten erin? Een flitser heeft normaal gewone AA batterijen van 1.5V nodig. En geen NiMh batterijen van 1.2 volt. Nu als dat een probleem kan geven weet ik niet :s
      Het waren gewone AA batterijtjes van 1,5V.

      Geert

      Comment


      • #4
        Re: A4 batterijtje leeggelopen in SB 600 flitser !

        Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
        Waarschijnlijk AA batterijen, A4 is toch papier hé ?

        Welke batterijen zaten erin? Een flitser heeft normaal gewone AA batterijen van 1.5V nodig. En geen NiMh batterijen van 1.2 volt. Nu als dat een probleem kan geven weet ik niet :s
        Moderne flitsers voelen zich perfect gelukkig met NiMh. Wat je nooit mag doen is gewone zinkbatterijen (de goedkoopste) gebruiken. De salmiak die ze bevatten tast de contacten aan als ze uitlopen.

        Overigens: besparen op batterijen is niet verstandig. Je flitser is meer waard.
        Dus: minstens alkalibatterijen, en zeker van een beter merk.
        Fullator
        Fotostudio Candela Zone
        website: http://www.chronax.be
        website: http://www.marquisemodels.eu

        Comment


        • #5
          Re: A4 batterijtje leeggelopen in SB 600 flitser !

          Ik denk dat je twee minuten geluk hebt gehad, dat enkel je batterijen om zeep zijn.

          Ik haal altijd mijn batterijen uit de flitser !!!! Zelf als het batterijen zijn van goede kwaliteit.

          Stel dat loopt uit... Flitser om zeep, en als je camera of een dure lens net naast je flitser ligt in je tas... Kan hetzelf nog erger.

          Altijd batterijen uithalen, is mijn raad.
          Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

          Comment


          • #6
            Re: A4 batterijtje leeggelopen in SB 600 flitser !

            Oorspronkelijk geplaatst door johanvansteenkiste
            Ik denk dat je twee minuten geluk hebt gehad, dat enkel je batterijen om zeep zijn.

            Ik haal altijd mijn batterijen uit de flitser !!!! Zelf als het batterijen zijn van goede kwaliteit.

            Stel dat loopt uit... Flitser om zeep, en als je camera of een dure lens net naast je flitser ligt in je tas... Kan hetzelf nog erger.

            Altijd batterijen uithalen, is mijn raad.
            Wel, ik heb die twee minuten geluk niet gehad, want de flitser is om zeep.
            Ik wou gewoon dit eens op het forum vermelden zodat anderen gewaarschuwd zouden zijn. Normaal neem ik altijd Duracel, maar nu had ik deze niet meer in huis en dan maar een onbekend merk genomen die ik nog ergens gevonden had en ziehier...
            Dus een verwittigd man (vrouw) zijn er twee waard...

            Comment


            • #7
              Re: A4 batterijtje leeggelopen in SB 600 flitser !

              Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
              Moderne flitsers voelen zich perfect gelukkig met NiMh. Wat je nooit mag doen is gewone zinkbatterijen (de goedkoopste) gebruiken. De salmiak die ze bevatten tast de contacten aan als ze uitlopen.

              Overigens: besparen op batterijen is niet verstandig. Je flitser is meer waard.
              Dus: minstens alkalibatterijen, en zeker van een beter merk.
              idd, maar als batterijen van 1.2 volt niet volledig opgeladen zijn zal je flitser veel trager werken

              Comment


              • #8
                Re: A4 batterijtje leeggelopen in SB 600 flitser !

                als ik GP batterijen van 2300 mAh gebruik .. dan dan een duracelleke daar nog niet aan tippen .. niet aan de prestatie, niet aan de prijs per flits

                doe ik het met de oplaadbare batterijtjes van den Aldi .. dan kan Duracel er nog minder aan tippen .. en oplaadbare batterijdtjes die je wekelijks terug oplaad .. je merkt aan je lader wanneer ze defect raken, en dan vervang je ze .. lang voordat ze uitlopen .. heb nog nooit een uitgelopen oplaadbare batterij gehad .. en ik gebruik die toch al langer dan de afschrijvingstijd van mijn toestellen waar ze in moeten

                Comment


                • #9
                  Re: A(4?) batterijtje leeggelopen in SB 600 flitser !

                  Oorspronkelijk geplaatst door Visio
                  als ik GP batterijen van 2300 mAh gebruik .. dan dan een duracelleke daar nog niet aan tippen .. niet aan de prestatie, niet aan de prijs per flits

                  doe ik het met de oplaadbare batterijtjes van den Aldi .. dan kan Duracel er nog minder aan tippen .. en oplaadbare batterijdtjes die je wekelijks terug oplaad .. je merkt aan je lader wanneer ze defect raken, en dan vervang je ze .. lang voordat ze uitlopen .. heb nog nooit een uitgelopen oplaadbare batterij gehad .. en ik gebruik die toch al langer dan de afschrijvingstijd van mijn toestellen waar ze in moeten
                  Idem dito: oplaadbare van den Aldi! => No probs!

                  Gr,

                  sailor
                  Lid: BD 0249BE
                  D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

                  Comment

                  Working...
                  X