Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D copter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 5D copter

    Tja, bouwmarkt alu, chinese motoren en plastic props zijn natuurlijk goedkoper dan een carbon frame, duitse kwaliteitsmotoren en handgemaakte gebalanceerde CFK props. Maar tenslotte is het wel de bedoeling dat er een 5D komt onder te hangen...

    Ik gebruik EXACT dezelfde autopilot electronica, motoren, props, telemetrie, randapparatuur als de HDcopter uit DE, ik bouw hem voor minder dan 1/3 van de prijs, maar dan nog blijft het natuurlijk een redelijke investering.

    Mijn tekeningen (en CNC of SLS data) geef ik uiteraard niet vrij maar ik wil gerust met geïnteresseerden mijn kennis en ervaringen delen.
    The older i get, the better i was.

    Comment


    • #17
      Re: 5D copter

      Oorspronkelijk geplaatst door XXL66 Bekijk bericht

      Mijn tekeningen (en CNC of SLS data) geef ik uiteraard niet vrij maar ik wil gerust met geïnteresseerden mijn kennis en ervaringen delen.
      Wil je ze ook gaan verkopen? Want dan heb ik heel veel interesse. goe ff kijken hoeveel die dingen kosten, ik weet toen ik heel jong was waren dit soort spullen wel heel erg duur. Maar als investering is het wel erg interessant ( ik bedoel voor he maken van mooie beelden )

      Supe initiatief, ik wou dat ik zo handig was......maar goed

      Ik zag dit ergens staan, http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1372744

      Hoeveel gaat die van jouw kosten?
      -----------------------------------------------------

      Ik wacht nog vol interesse te wachten op je volgende post, kom op ......lol
      Last edited by aras; 7 augustus 2011, 00:25.

      Comment


      • #18
        Re: 5D copter

        kreeg vandaag deze link binnen:
        coptermotion

        duur machientjes, die copters.

        ch.
        www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

        Comment


        • #19
          Re: 5D copter

          Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
          kreeg vandaag deze link binnen:
          coptermotion

          duur machientjes, die copters.

          ch.
          die zijn belachelijk duur. Je kunt ze ook voor 5000 euro kopen of minder en als je een beetje handig bent kun je het voor stuk minder in elkaar zetten.

          Ik wacht nog op updates van 5dcopter

          Comment


          • #20
            Re: 5D copter

            Dag beste Aras,

            Sta me toe het één en ander toe te lichten.
            Onze Coptermotion UAV's worden gebouwd met enkel en alleen de beste componenten op de markt verkrijgbaar.
            Hiermee bieden wij onze klanten dan ook de garantie dat ze steunen op jarenlange R&D ervaring en know- how.
            Wij leveren onze klanten een ijzersterke garantie op het toestel.
            Onze besturingsunit, is een gepatenteerd hoogwaardige tablet die ruimte biedt aan 19 knoppen met verschillende funties.
            Iso, diafragma, shutterspeed, zoomen, record on/off..., kunnen allemaal bedient worden tijdens de vlucht.
            uiteraard zijn er bouw kits op de markt waar je voor 5000 € zelf iets kan mee bouwen maar hier is echt een wereld van verschil inzake kwaliteit mee betrokken.
            Wij leveren een volledige RTF kit en de reacties die we krijgen tijdens live demonstraties van professionals in de video industrie, zijn voor ons de beweegreden geweest ons enkel op die vakmannen te richten.
            Ieder zijn budget en persoonlijke voorkeur.
            Geen appels met peren vergelijken.

            Mvg,
            Coptermotion

            Comment


            • #21
              Re: 5D copter

              Hoe kan zo'n toestel rond zijn eigen as draaien? Draaien de motoren tegengesteld?

              Comment


              • #22
                Re: 5D copter

                De motoren draaien idd tegengesteld tov elkaar.
                Door toerentallen te verminderen/ vermeerderen wordt de draai as beweging mogelijk gemaakt.
                Last edited by Coptermotion; 6 september 2011, 11:26.

                Comment


                • #23
                  Re: 5D copter

                  Was jij toevallig ook bij Lakedance @ Eindhoven aan het filmen met dit apperaat? Waar je je hd cam op monteerde.

                  Comment


                  • #24
                    Re: 5D copter

                    chapeau coptermotion,

                    Jij komt wel heel snel om orde op zaken te stellen
                    Je hebt gelijk wat jullie bieden is natuurlijk meer dan de kopters en prijzen die ik aanhaalde. Alhoewel, ik nu de prijzen niet meer op jullie site kan zien.

                    Ik heb interesse maar heb geen haast en verwacht dat deze technologie in de komende jaar met grote vaart zal worden verbeterd.

                    Succes

                    Comment


                    • #25
                      Re: 5D copter

                      Veel motion overal tegenwoordig.

                      Allemaal mooi en wel maar met alle respect toch enkele bedenkingen ... een X4 in coax configuratie is nu niet bepaald het meest stabiele platform en voor professionele video lijkt me dat wel essentieel. Verder is voor professionele video een volledig onafhankelijke remotehead een must, tenslotte heeft een piloot al genoeg om handen, en al zeker als er 19 knoppen op z'n bediening staan. Iemand als Rudy Schneeberger die al 40 jaar vliegervaring zal misschien alleen video kunnen schieten, maar de gemiddelde bestuurder zeker niet (en zeker niet na 1 uur opleiding die in de prijs is inbegrepen).

                      Uw coaxale propellor opstelling is sowieso ook minder efficient. Uiteindelijk zie ik dat jullie ook maar gewoon gebruik maken van de standaard op de markt verkrijgbare frames, gimbals en modelbouw motoren, met het verschil dat de stickers er niet (meer) op staan. Welke autopilot gebruiken jullie ?

                      Overigens schrijven jullie op de site dat je zelfs tegen een boom mag vliegen, lijkt me onwaarschijnlijk. Als één (1) arm de boom raakt is de kans dat er 2 propellors stuk zijn bijzonder groot, de kans dat dit van dezelfde arm is, nog groter. Met of zelfs zonder payload flipt ie dan bijgevolg ogenblikkelijk om, hij zal dan nog wel vliegen, maar slechts heel even, richting bodem...


                      Professionals die in 2010 een Cinema award ontvingen (cinema...), vliegen met een eenvoudige mikrokopter en zelfs een uit berkentriplex vervaardigde remotehead (bediening door 2 personen).

                      Op 2de hands staat al maanden een Microdrone te koop, kostenplaatje 50.000 € nieuw (nu in de aanbieding 35.000€). Ik denk niet dat een hobbiest dat koopt. Ik weet toevallig dat die te koop staat omdat ie ook al eens naar beneden gedonderd is. Kostelijke grap, zeker als er nog een een dure camera aanhangt. Deze professionals zijn nu bijgevolg maar terug overgestapt naar de gewone 'hobby' mikrokopters.

                      Verder huiver ik ook bij het zien van beelden waar m'n boven mensenmassa's vliegt. Het is niet de vraag of maar wanneer er eens een ernstig ongeval zich voordoet.
                      The older i get, the better i was.

                      Comment


                      • #26
                        Re: 5D copter

                        @XXL66

                        Allereerst mooi design van jouw multirotors,


                        "Allemaal mooi en wel maar met alle respect toch enkele bedenkingen ... een X4 in coax configuratie is nu niet bepaald het meest stabiele platform en voor professionele video lijkt me dat wel essentieel. Verder is voor professionele video een volledig onafhankelijke remotehead een must, tenslotte heeft een piloot al genoeg om handen, en al zeker als er 19 knoppen op z'n bediening staan. Iemand als Rudy Schneeberger die al 40 jaar vliegervaring zal misschien alleen video kunnen schieten, maar de gemiddelde bestuurder zeker niet (en zeker niet na 1 uur opleiding die in de prijs is inbegrepen)."

                        Is Mega stabiel, geloof me en kan beter tegen windturbulentie dan flat line rotors
                        19 knoppen waarmee je iso-/+, diafragma, shutterspeed, record on/off, still picture nemen, enz...zijn geen overbodige zaken die je als piloot kan bedienen terwijl je toestel in de lucht hangt maar een luxe.
                        Wij bieden ook als optie een 360° moviekit aan met tweede base station voor camera operator die naast piloot staat.


                        "Uw coaxale propellor opstelling is sowieso ook minder efficient. Uiteindelijk zie ik dat jullie ook maar gewoon gebruik maken van de standaard op de markt verkrijgbare frames, gimbals en modelbouw motoren, met het verschil dat de stickers er niet (meer) op staan. Welke autopilot gebruiken jullie ? "


                        Alles wordt custom inhouse gemaakt, behalve de cameramount, onze eigen mount zit nog in R&D en is binnenkort beschikbaar.Over efficiëntie spreekt de een zich positief uit en de andere niet.Wij kozen ervoor om onze airframe en nutsbelasting optimaal te kunnen garanderen.

                        "Overigens schrijven jullie op de site dat je zelfs tegen een boom mag vliegen, lijkt me onwaarschijnlijk. Als één (1) arm de boom raakt is de kans dat er 2 propellors stuk zijn bijzonder groot, de kans dat dit van dezelfde arm is, nog groter. Met of zelfs zonder payload flipt ie dan bijgevolg ogenblikkelijk om, hij zal dan nog wel vliegen, maar slechts heel even, richting bodem..."[/I]

                        Als tot 2 propellors stuk zouden zijn, kunnen we nog gecontroleerd en veilig landen


                        "Verder huiver ik ook bij het zien van beelden waar m'n boven mensenmassa's vliegt. Het is niet de vraag of maar wanneer er eens een ernstig ongeval zich voordoet."


                        hier volg ik jou 100% in, veiligheid en gezond verstand boven alles.
                        Met vriendelijke groet,

                        Coptermotion

                        Comment


                        • #27
                          Re: 5D copter

                          Uw heli ziet er ook knap uit hoor, maar je komt ze redelijk veel tegen in zelfbouw kringen...



                          Links uw heli, rechts een foto van het net geplukt. Zelfde motor AXI2214/20 of 22. Uw motorhouders zijn nog de oude alu uitvoering, nu levert men deze in ABS.

                          Miranda (NZ) Remote control multi-rotor airframe with camera gimble, Western Viaduct While we were on the Auckland waterfront (Western...

                          Nog een foto van een heli van een fotograaf uit Nieuw Zeeland. Toch wel erg toevallig dat die kap ook dezelfde vorm heeft, mat afgewerkte buizen, zelfde motorophanging... Enige verschil is het landingsgestel, dat heeft u goed gezien, dat is indd een gekend zwak punt bij deze frames. Uw kap is zwart gemaakt (wellicht zodat de flightcontroller niet zichtbaar is ?) Overigens is een zwarte kap op een zonnige dag niet echt een goed idee.

                          Als er 2 props stuk zijn op VERSCHILLENDE armen, misschien. 2 props stuk op DEZELFDE arm, ONMOGELIJK om dan gecontroleerd te landen, dan flipt ie gewoon over.

                          Alle sensoren die u aangeeft op uw site zitten (tevens) in een Mikrokopter autopiloot.
                          The older i get, the better i was.

                          Comment


                          • #28
                            Re: 5D copter

                            Onze motoren zijn Axi, idd.
                            Deze behoren naast Plettenberg tot de top van kwaliteit.
                            Wij laten ze custom maken bij Axi, de behuizing die is dezelfde als de vergelijking met jouw foto.
                            De zwarte kap heeft geen nadelig effect op onze elektronica, we hebben voldoende koeling erin zitten.
                            Uiteraard mogen er geen 2 motoren op dezelfde armen stukgaan, daar heb je gelijk in
                            als je de vergelijking maakt qua sensoren met één of ander navigatie systeem, vindt je uiteraard een heleboel dezelfde componenten of sensoren.
                            Iedere multirotor is uitgerust met het één of het ander.
                            Ieder zijn smaak volgens keuze en budget.

                            Comment


                            • #29
                              Re: 5D copter

                              Welke flightcontroller, GPS, navi etc gebruiken jullie dan ?
                              The older i get, the better i was.

                              Comment


                              • #30
                                Re: 5D copter

                                Er zit nu al redelijk wat elektronica in die dingen.
                                Het kan toch niet zo moeilijk zijn om, zodra het toestel, bijvoorbeeld meer dan 20 graden overhelt tov horizontaal, het vermogen van de onbeschadigde rotors tegenovergesteld van de defecte arm te veranderen, zodat het toestel gestabiliseerd word, ipv dat het richting grond gaat omdat het onbestuurbaar is.

                                Als je evenwijdig met de overstaande armen één elektronische waterpas plaatst, die onafhankelijk van het gevraagde vermogen, het vermogen veranderd afhankelijk van de hellingsgraad, is dit probleem toch opgelost? Bijvoorbeeld, als je per graad 1 watt meer/minder nodig zou hebben, laat je de waterpas 0.5 watt meer/minder naar de juiste rotor sturen, zo word het probleem verminderd zonder dat de copter ongecontroleerd begint rond te draaien.

                                De copter zal dan nog steeds overhellen, want als je de rotor die stuk is volledig wilt opheffen, zal de copter beginnen ronddraaien. Maar die aanpassing kan genoeg zijn om het toestel iet of wat gecontroleerd te laten landen ipv crashen, en de apparatuur die eraan hangt te redden.
                                Met wat rekenwerk kunnen de andere rotors eventueel ook ingeschakeld worden om het draaien tegen te gaan zodat het toestel misschien toch terug horizontaal kan landen.

                                Als jullie dit willen implementeren stuur ik mijn rekeningnummer wel door voor een gepaste vergoeding
                                Last edited by CIB; 21 september 2011, 16:14.
                                Nikon D5100 + 18-105mm VR
                                Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

                                Comment

                                Working...
                                X