Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

4K televise 55 inch voor fotobewerking een goed idee?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 4K televise 55 inch voor fotobewerking een goed idee?

    Of niet doen...

  • #2
    Re: 4K televise 55 inch voor fotobewerking een goed idee?

    je kan hem als het tegenvalt nog altijd als televisie gebruiken hé.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: 4K televise 55 inch voor fotobewerking een goed idee?

      TV's rommelen ontzettend veel aan het beeld(scherpte, contrast ed). Thuis bekijk ik zo'n ding op 3,5m.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: 4K televise 55 inch voor fotobewerking een goed idee?

        55 inch .... zo slechtziende misschien ?

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: 4K televise 55 inch voor fotobewerking een goed idee?

          Neen maar game af en toe ook en op zo'n scherm echt wel leuk. Heb nu als test een 42 inch full HD eraan hangen en dat lijkt eigenlijk ook niet zo slecht voor fotobewerking zoals altijd wordt beweerd. Heeft niemand ervaring met een grote 4K TV ????

          Comment


          • #6
            Re: 4K televise 55 inch voor fotobewerking een goed idee?

            Ervaring mee wel, maar niet als monitor voor fotobewerking... Zoals hierboven al aangegeven: het beeld dat de TV je toont zal niet noodzakelijk zijn wat je printer gaat afdrukken. De TV bevat logica voor beeldbewerking, dus je krijgt niet je originele fotobestanden te zien.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: 4K televise 55 inch voor fotobewerking een goed idee?

              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Ervaring mee wel, maar niet als monitor voor fotobewerking... Zoals hierboven al aangegeven: het beeld dat de TV je toont zal niet noodzakelijk zijn wat je printer gaat afdrukken. De TV bevat logica voor beeldbewerking, dus je krijgt niet je originele fotobestanden te zien.
              Dit begrijp ik niet echt goed. Wat bedoel je daar mee?
              Ik gebruik sinds enkele jaren een 48 inch 4K tv scherm die aangestuurd wordt via de computer waar nog 2 andere kleinere schermen aan hangen.
              Alle 3 de schermen zijn gekalibreerd en geven identiek dezelfde kleuren dus. Waarom zou dit dan problemen geven met printen?

              Het 4K scherm gebruik ik vooral om 4K filmbeelden te monteren en als er tijd is tv te kijken via internet, soms fotobewerking.
              De 2 kleinere schermen zijn een 2K en de kleinste een full HD.

              Besluit : een 4K scherm kan je wel degelijk gebruiken voor fotobewerking zonder problemen als je het aanstuurt via een computer
              en het scherm kalibreert.

              Groetjes,

              Dirk

              Comment


              • #8
                Re: 4K televise 55 inch voor fotobewerking een goed idee?

                Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                Besluit : een 4K scherm kan je wel degelijk gebruiken voor fotobewerking zonder problemen als je het aanstuurt via een computer
                en het scherm kalibreert.

                Groetjes,

                Dirk
                Hey Dirk,

                Zelf heb ik de 4K monitor de deur uitgedaan en terug een gewoon scherm gekocht (beide EIZO)
                Alles véél te klein als je het in native resolutie bekijkt, alé dat was mijn ervaring toch

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: 4K televise 55 inch voor fotobewerking een goed idee?

                  Dat icoontjes en zo veel kleiner te zien zijn klopt. Maar op een 55 inch scherm zijn ze wel een stuk groter dan op een standaard, pakweg 27 inch monitor veronderstel ik...

                  Comment


                  • #10
                    Re: 4K televise 55 inch voor fotobewerking een goed idee?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Hey Dirk,

                    Zelf heb ik de 4K monitor de deur uitgedaan en terug een gewoon scherm gekocht (beide EIZO)
                    Alles véél te klein als je het in native resolutie bekijkt, alé dat was mijn ervaring toch

                    grts
                    Sieg
                    Ik heb een LG 31MU97, dat is 4K op een 31" scherm. Photoshop is niet te doen. Net zoals hierboven: alles is véél te klein. Het scherm is ook te breed. Je moet je hoofd van links naar rechts bewegen om alles goed te zien. Ik kocht hem een paar jaar geleden bij Kamera Express in Eindhoven voor 999 €. Zelden gebruikt, hooguit 50 uur aangestaan. Wie mij 500 € geeft, mag hem hebben. Met originele verpakking.
                    https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

                    Comment

                    Working...
                    X