Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3 Legged Thing

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 3 Legged Thing

    De titel spreekt voor zich: Statief!
    Heb een mail ontvangen van FS aalten, ze hebben dit merk nu te koop: http://www.fotoshopaalten.com/nl/sta...g/statief.html

    Ze zien er precies wel goed uit. Ik heb wel geen ervaring met deftige statieven maar op't eerste zicht lijken ze toch niet slecht. Middenkolom heeft precies 2 delen, om nog hoger te kunnen. Er gaan er zelfs tot 2m10 hoog! Ik vind ze vrij prijzig, maar ze zijn het volgens mij wel waard. Beginnend van € 199 tot € 569.
    Kenmerken van deze statieven:
    - Compact opvouwbaar
    - Losse monopod
    - Stabiliteit
    - Voldoende draagvermogen
    - Een hoogwaardige kop
    - Fatsoenlijke statieftas
    - en..... een grote hoogte (Maximaal 2.10 meter!)

    Een review: http://www.youtube.com/watch?v=bfdbuGc4wR4

    Lijkt me toch het overwegen waard hoor.

    Meningen over deze statieven?
    Last edited by Nixonn; 11 december 2012, 11:47.
    Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
    https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

  • #2
    Re: 3 Legged Thing

    hmm. Brits & qualiteit... gaat dat samen ?
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

    Comment


    • #3
      Re: 3 Legged Thing

      Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
      hmm. Brits & qualiteit... gaat dat samen ?
      `Ja, hoor bv Linn.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: 3 Legged Thing

        Dat is vaak niet zo'n goeie combinatie idd Maar deze zien er eigenlijk toch wel degelijk uit.. In die review zegt hij ook iets van dat het Brits is
        Heb nog een paar reviews gezien, 't ziet er veelbelovend uit. Maar we zullen moeten wachten tot er 'echte' reviews op erkende sites ofzo staan. De andere reviews op Youtube dat'k gezien heb, is van 3LT zelf dusja

        Ik ben benieuwd.
        Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
        https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

        Comment


        • #5
          Re: 3 Legged Thing

          Ik had al van het merk gehoord, maar als ik even naar een paar modellen kijk zie ik wel iets wat mij niet aan staat.
          De middenzuil is ook uitschuifbaar. Aangezien middenzuilen sowieso als iets minder stabiliteit bieden als ze naar boven staan, lijkt me iets wat uitschuift nog minder stabiel.
          Nikon shooter - Samyang fan

          Comment


          • #6
            Re: 3 Legged Thing

            Ik vind ze erg lijken op de Horusbennu statieven Toen ik een aantal maanden geleden een mailtje sturen naar customer service om mij te informeren naar hun statieven en vermeldde dat hun statieven toch wel heel erg gelijkend waren op sommige Horusbennu statieven werd mij gezegd dat deze hen nageaapt hadden, maar dat de statieven inderdaad in Azië gemaakt werden. Persoonlijk heb ik de indruk dat je veel bijbetaalt voor het 'design', om die reden zou ik deze persoonlijk links laten liggen voor een serieuze set.
            70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

            Comment


            • #7
              Re: 3 Legged Thing

              Die middenzuil moet ook niet uitgeschoven worden he, dus als dat in elkaar geschoven blijft is het volgens mij toch ongeveer even stabiel? Ik weet het niet he.

              Kheb anders wel een schoon combinatie gezien: Klik

              Statief apart: € 249, Balhoofd apart: € 169.
              Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
              https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

              Comment


              • #8
                Re: 3 Legged Thing

                Oorspronkelijk geplaatst door Nixonn Bekijk bericht
                Die middenzuil moet ook niet uitgeschoven worden he, dus als dat in elkaar geschoven blijft is het volgens mij toch ongeveer even stabiel? Ik weet het niet he.

                Kheb anders wel een schoon combinatie gezien: Klik

                Statief apart: € 249, Balhoofd apart: € 169.
                Even stabiel als wat? Een statief met middenzuil is sowieso minder stabiel als één met middenzuil, ook al is deze niet uitgeschoven.

                Ik vind het vrij duur voor wat het is. Voor die prijs kan je een carbon statief kopen. Ik zou eens kijken naar Sirui. Bvb dit statief met dit balhoofd.
                70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                Comment


                • #9
                  Re: 3 Legged Thing

                  Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                  Even stabiel als wat? Een statief met middenzuil is sowieso minder stabiel als één met middenzuil, ook al is deze niet uitgeschoven.

                  Ik vind het vrij duur voor wat het is. Voor die prijs kan je een carbon statief kopen. Ik zou eens kijken naar Sirui. Bvb dit statief met dit balhoofd.
                  Even stabiel als eentje met middenkolom die niet kan uitschuiven he. Maar dat zal dan ook niet even stabiel zijn, al lijkt dat mij wel niet veel zenne.
                  Bwa... jouw combinatie kost wel 410 euro ofzo he, das 110 verschil...
                  't is ook ni da ik weg ben van die 3LT's hoor, ze leken me vrij deftig en wou hier wat meningen horen. De Sirui's en Benro flex'en spreken mij nog altijd het meest aan.
                  Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                  https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

                  Comment


                  • #10
                    Re: 3 Legged Thing

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nixonn Bekijk bericht
                    Even stabiel als eentje met middenkolom die niet kan uitschuiven he. Maar dat zal dan ook niet even stabiel zijn, al lijkt dat mij wel niet veel zenne.
                    Bwa... jouw combinatie kost wel 410 euro ofzo he, das 110 verschil...
                    't is ook ni da ik weg ben van die 3LT's hoor, ze leken me vrij deftig en wou hier wat meningen horen. De Sirui's en Benro flex'en spreken mij nog altijd het meest aan.
                    Ah, ik had verkeerd gerekend, ik had gewoon 249+169 gerekend, en niet de prijs die in je link staat Je kan nog altijd voor de aluminium variant gaan van de Sirui T2204x he, deze dus. Persoonlijk ben ik van mening dat je beter één keer een goed statief koopt ipv om de zoveel jaar net dat stapje beter te kopen. Ik heb een jaar of drie gedaan met een oud Cullmann statief dat nog van mijn vader is geweest. Heel licht aluminium, dus niet moeilijk mee te nemen, maar erg stabiel was het niet, een Sirui K30x bijgekocht omdat het balhoofd dat erop zat op niets trok en dat viel nog redelijk mee. Nu heb ik onlangs, met de actie van Konijnenberg, een Gitzo GT3542LS besteld. Niet goedkoop, maar zijn geld waard (hoop ik alleszins).
                    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: 3 Legged Thing

                      Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                      Ah, ik had verkeerd gerekend, ik had gewoon 249+169 gerekend, en niet de prijs die in je link staat Je kan nog altijd voor de aluminium variant gaan van de Sirui T2204x he, deze dus. Persoonlijk ben ik van mening dat je beter één keer een goed statief koopt ipv om de zoveel jaar net dat stapje beter te kopen. Ik heb een jaar of drie gedaan met een oud Cullmann statief dat nog van mijn vader is geweest. Heel licht aluminium, dus niet moeilijk mee te nemen, maar erg stabiel was het niet, een Sirui K30x bijgekocht omdat het balhoofd dat erop zat op niets trok en dat viel nog redelijk mee. Nu heb ik onlangs, met de actie van Konijnenberg, een Gitzo GT3542LS besteld. Niet goedkoop, maar zijn geld waard (hoop ik alleszins).
                      Ah Ja ik weet da ik beter ni bespaar op een statief. Ik heb het niet direct nodig, maar ik wacht af tot ik de "ideale" gevonden heb.. Ik denk sowieso voor een alu te gaan, tenzij een carbon in promotie is ergens ofzo. Die sirui T2004x spreekt mij enorm aan hoor, er is echter 1 ding dat ik mis, en dat is de niet-horizontaal-plaatsbare middenkolom zoals de benro flex statieven, of manfrotto 055xprob.
                      Maar 't gaat hier dus om de 3LT's.. En ik vermoed dat hier nog niemand ervaring heeft met dat merk.
                      Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                      https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

                      Comment


                      • #12
                        Re: 3 Legged Thing

                        Ik heb een carbon nu, en ik zou toch nooit meer een alu statief nemen. Een dikke kg minder gewicht lijkt niet zoveel ... maar na een uur ... al heel wat meer.
                        Nikon shooter - Samyang fan

                        Comment


                        • #13
                          Re: 3 Legged Thing

                          Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
                          Ik heb een carbon nu, en ik zou toch nooit meer een alu statief nemen. Een dikke kg minder gewicht lijkt niet zoveel ... maar na een uur ... al heel wat meer.
                          Ja dat kan ik inderdaad wel geloven. 'T is ook nog niet voor direct, en mijn statief van 50 euro houdt het goed. Het enige probleem hiermee is dat m'n statief niet laag kan.
                          Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                          https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

                          Comment


                          • #14
                            Re: 3 Legged Thing

                            Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
                            Ik heb een carbon nu, en ik zou toch nooit meer een alu statief nemen. Een dikke kg minder gewicht lijkt niet zoveel ... maar na een uur ... al heel wat meer.
                            Ja dat kan ik inderdaad wel geloven. 'T is ook nog niet voor direct, en mijn statief van 50 euro houdt het goed. Het enige probleem hiermee is dat m'n statief niet laag kan.
                            Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                            https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

                            Comment


                            • #15
                              Re: 3 Legged Thing

                              Op Youtube kwam ik dit filmpje tegen. Kort is die niet ruim 30min

                              3 Legged Thing: Ultimate Tripod Technology (wel veel marketing verhaal)
                              Join 3 Legged Thing's CEO, Danny Lenihan, and Creative Director, Jessica Boothroyd, as they demonstrate what makes their products so unique, how to get the b...

                              Comment

                              Working...
                              X