Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 externe flitsers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 externe flitsers

    Ik zit met de volgende vraag,

    Ik ben in het bezit van een Sony A230 en een Sony HVL-F42AM, nu zou ik graag een 2de flitser aanschaffen maar hoe laat ik deze tegelijk afvuren?

    Is dit mogelijk met het pocket wizard systeem?

    Kan iemand me hier in wat wegwijs maken?

  • #2
    Re: 2 externe flitsers

    kijk hier eens...
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

    Comment


    • #3
      Re: 2 externe flitsers

      Opletten met zomaar eender trigger systeem.
      Sony heeft zijn merk-eigen hotshoe, je zal op zijn minst een verloopstuk moeten
      aanschaffen.
      Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

      Comment


      • #4
        Re: 2 externe flitsers

        Je moet bij het onderzoeken rekening houden met een aantal beperkingen, de Sony Hotshoe kwam al ter sprake, maar er is meer. Er zijn een aantal mogelijkheden om je tweede flits te triggeren, versta echter dat een vorm van automatische lichtmeting zoals ETTL en aanverwante meestal niet meer mogelijk is. Je gaat dus manueel werken met camera en flits zowel flits 1 als flits 2. Dat wil dus zeggen dat je zelf je licht gaat meten met een externe flitsmeter, en je de nodige beperkingen gaat ondervinden als je reportage fotografie wil bedrijven.

        Het eenvoudigste is de tweede flits te voorzien van een optische slave, en de eerste flits op de camera te laten.
        Een betere oplossing is op je camera een zender te voorzien via een aanpassing op de hotshoe, en beide flitsen off camera te gebruiken. Dan heb je nodig één zender en twee ontvangers. eventueel ook de nodige aanpassingen in de hotshoe, wat een zwakte is bij Sony & Minolta.

        Bij deze werkwijze heb je dus ook nood aan een flitsmeter, en een beetje ervaring is nooit weg, maar da komt door het te doen hé.

        MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: 2 externe flitsers

          Het inderdaad de bedoeling om de 2 flitsen off camera te gebruiken.
          Ik heb ook al gemerkt dat het bij sony nogal wat zoekwerk is...

          Comment


          • #6
            Re: 2 externe flitsers

            Uit de specs van de A230

            Draadloze flitsstand
            JA (met optionele, compatibele flitser)
            Uit de specs van de hvl-f42am
            Draadloze TTL-modus
            conclusie: als je de goede flits koopt, die ook 'Draadloze TTL-modus' ondersteunt, is er niks nodig.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: 2 externe flitsers

              Oorspronkelijk geplaatst door suavis Bekijk bericht
              Ik zit met de volgende vraag,

              Ik ben in het bezit van een Sony A230 en een Sony HVL-F42AM, nu zou ik graag een 2de flitser aanschaffen maar hoe laat ik deze tegelijk afvuren?
              je hebt daar niets extra voor nodig: als je een 2de Sony-flitser koopt zal die afgaan net zoals de HVL-F42 die je al hebt.
              Er staan trouwens 2 HVL-F36AM flitsers te koop op het forum (waaronder een van mij ) die ondersteunen dit ook.
              Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

              Comment

              Working...
              X