Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zou deze lens iets zijn voor portret fotgrafie in kleine ruimte??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zou deze lens iets zijn voor portret fotgrafie in kleine ruimte??

    Ik ga een fotostudio bouwen in een betrekkelijke kleine ruimte, 5 * 5 meter.
    Nu heb ik voor closup foto`s de Tamron 90 mm 2.8 , maar voor een totaal plaatje zal ik toch naar een kleiner brandpunt moeten inverband met de beschikbare werkruimte.
    Ik weet , de 50 mm 1.4 zou daar voor in aanmerking komen maar denk toch dat ik dan nog niet de vereiste mm heb om groepsfoto`s en/of totaal plaatjes te maken.
    Ik dacht zelf aan de , Nikkor AF-S 12-24 F/4G DX IF-ED , hoor er goede berichten over maar vind het wel jammer dat hij niet 2.8 is.
    Of is deze enkel geschikt voor landschappen en zo.
    Wat denken jullie over deze lens???????

    Gr. John
    www.sportactiefoto.nl

  • #2
    Re: Zou deze lens iets zijn voor portret fotgrafie in kleine ruimte??

    Een goed portretobjectief situeert zich in het korte telebereik. Binnen de zone 70 tot 150 mm moet je dus op zoek gaan.
    Met de groothoekobjectief dat u voorstelt ga je te veel vertekening krijgen en dat is meestal niet gewenst. Met te kleine brandpuntsafstanden ga je zeker bij vogelperspectief een te groot hoofd krijgen en bij kikvorsperspectief te lange benen.
    De ruimte is in principe ook te klein, je moet er vanuit gaan dat het model +/-2 meter voor de achtergrond staat om het model hiervan voldoende te laten los komen, dan schiet er niet al te veel meer over.

    Maar ik begrijp ook, dat je je wilt behelpen met de mogelijkheden en de middelen die je hebt.

    Succes.
    http://www.torekefoto.be

    Comment


    • #3
      Re: Zou deze lens iets zijn voor portret fotgrafie in kleine ruimte??

      Oorspronkelijk geplaatst door marbico
      Ik dacht zelf aan de , Nikkor AF-S 12-24 F/4G DX IF-ED , hoor er goede berichten over maar vind het wel jammer dat hij niet 2.8 is.
      Of is deze enkel geschikt voor landschappen en zo.
      Wat denken jullie over deze lens???????

      Gr. John
      5 meter op 5 is wel niet echt veel, je zal dus waarschijnlijk wel onder de 70 mm moeten blijven dan. De Nikkor 12-24 is niet echt een portretlens he, en 2.8 voor zo'n breedhoek ga je niet vinden, ik gebruik de Tokina equivalent wel voor groepsopname's in kleinere ruimtes zoals op verjaardagsfeestjes en zo, maar je moet er toch mee oppassen, zo'n breedhoek geeft wat vervorming op 12 mm. Als portretlens zou ik deze niet gebruiken, tenzij je graag met je neus op het onderwerp zit en zoals ik al zei, portretopnames met een 12-24 kunnen soms een raar effect geven. Ik zou dan nog eerder de Nikkor AFS 17-55 f/2.8G DX gebruiken, wat natuurlijk ook nen dure vogel is. Volgens mij ga je aan die 17 mm zeker genoeg hebben. Zelf gebruik ik de Sigma 18-50 f/2.8 voor de opnames in kleinere ruimtes.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Zou deze lens iets zijn voor portret fotgrafie in kleine ruimte??

        Mijn studio is niet veel groter dan 5 bij 5 meter en ik werk het meest met het bereik 24-70mm en ben daar redelijk tevreden mee.

        Vraagje: wat voor groepsfoto's denk je te gaan maken in 5 bij 5 meter daar passen toch niet echt hele grote groepen in?

        Comment


        • #5
          Re: Zou deze lens iets zijn voor portret fotgrafie in kleine ruimte??

          3 a 4 personen
          www.sportactiefoto.nl

          Comment


          • #6
            Re: Zou deze lens iets zijn voor portret fotgrafie in kleine ruimte??

            Oorspronkelijk geplaatst door marbico
            3 a 4 personen
            Dan kom je met een Nikkor 17-55 of een Sigma 18-50 zeker toe denk ik.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment

            Working...
            X