Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoomring !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoomring !

    Iemand al geconfronteerd geweest met dit probleem.Bij in of uitzoomen draait de ring gewoon zot

    241155614_3648242715401249_3253737877449247948_n by levie meykens, on Flickr


    Alain,

  • #2
    Re: Zoomring !

    Is het wel de ring en niet het rubber?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Zoomring !

      Alain,

      Ik kan de link niet openen.

      Ik heb zelf met een nikon 17-55mm F2.8 al voor gehad dat het rubber loskwam, waardoor je deze onafhankelijk van de zoom ring om de lens kon ronddraaien. (Death Valley was te warm geweest denk ik)
      Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
      Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

      Comment


      • #4
        Re: Zoomring !

        Als het de rubber zou zijn dan mag je deze NIET verlijmen op je lens.
        Je neemt van die tweezijdige plakband en daar snij je reepjes van, plak die op je lens trek er de rubber overheen en haal dan één voor één de folie eraf.
        Dus NOOIT de folie aftrekken en pas dan de rubber erover trekken, dat gaat NIET.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Zoomring !

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Als het de rubber zou zijn dan mag je deze NIET verlijmen op je lens.
          Waarom mag dat niet?
          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Je neemt van die tweezijdige plakband en daar snij je reepjes van, plak die op je lens trek er de rubber overheen en haal dan één voor één de folie eraf.
          Dus NOOIT de folie aftrekken en pas dan de rubber erover trekken, dat gaat NIET.
          Ik heb 2x een Nikkor 28-70 2.8 op de volgende wijze gerepareerd: dubbelzijdige tape(foamtype) in de groef van de zoomring geplakt, folie aan de bovenzijde eraf, ring er rond leggen, dit kost wat moeite maar werkt perfect. Het rubber staat wat bol, maar dit na een maandje grotendeels voorbij. Waar 2x gedaan: ik heb 2 verschillen 28-70 gehad.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment

          Working...
          X