Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoomlensen, maar dewelke?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoomlensen, maar dewelke?

    Hallo forumleden,

    Om mijn fotografie een beetje uit te breiden ben ik op zoek naar een telelens 150-600mm dit om eventueel vogels, eekhoorens e.d. te kunnen trekken.
    Ik zie dat er op de markt twee lenzen zijn die iets of wat binnen mijn budget vallen nl. Sigma 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM Contemporary Canon en
    Tamron 150-600mm F/5-6.3 Di VC USD G2 Canon EF. Ik werk zelf met de body canon EOS 5D IV

    Graag jullie advies en bemerkingen hierover.

    Groeten.
    Last edited by Marjannie24; 15 oktober 2021, 18:05.

  • #2
    Re: Zoomlensen, maar dewelke?

    De 150-600 staan als volgt gerangschikt - mijn zienswijze -:
    Sigma 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM Sport (buiten budget)
    Tamron 150-600mm F/5-6.3 Di VC USD G2
    Sigma 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM C
    Tamron 150-600mm F/5-6.3 Di VC USD

    Je kan er ook voor kiezen om voor een weekendje de G2 en de Sigma C te huren om te ondervinden welk van de 2 het kan worden.

    Comment


    • #3
      Re: Zoomlensen, maar dewelke?

      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      De 150-600 staan als volgt gerangschikt - mijn zienswijze -:
      Sigma 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM Sport (buiten budget)
      Tamron 150-600mm F/5-6.3 Di VC USD G2
      Sigma 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM C
      Tamron 150-600mm F/5-6.3 Di VC USD

      Je kan er ook voor kiezen om voor een weekendje de G2 en de Sigma C te huren om te ondervinden welk van de 2 het kan worden.

      Heb al iemand gesproken die de Tamron G2 heeft en die daar zeer lovend over is. We zullen het nog wel zien.

      Comment


      • #4
        Re: Zoomlensen, maar dewelke?

        Ik heb een eerste generatie Tamron en die presteert zeer goed (na upgrade zelfs op mijn R6 systeemcamera). Is vanaf het begin superscherp.
        De G2 heb ik geen ervaring mee, maar een vriendin werkt met de Sigma contemporary en is er ook zeer tevreden van.
        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

        Comment


        • #5
          Re: Zoomlensen, maar dewelke?

          Ja, vandaar dat ik zo'n beetje twijfel, zal ook nog eens wat opzoek werk doen op youtube

          Alvast bedankt voor de reacties.

          Comment


          • #6
            Re: Zoomlensen, maar dewelke?

            Opzoek werk doen op youtube
            mmm de "leugen" regeert, dan wel wordt je er niet veel wijzer van.

            Heb al iemand gesproken die de Tamron G2 heeft en die daar zeer lovend over is.
            yep, dat is ook z'n statement, je moet niet afgaan op andermans woorden.

            Leg nu gewoon de voor en nadelen van die twee gekozen objecten objectief naast elkaar en maak een keuze, zoveel kan er niet fout gaan in deze.

            Comment


            • #7
              Re: Zoomlensen, maar dewelke?

              Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
              Leg nu gewoon de voor en nadelen van die twee gekozen objecten objectief naast elkaar en maak een keuze, zoveel kan er niet fout gaan in deze.
              En waar haal je die vandaan als je niet mag zoeken of vragen. De fabrikanten zullen de nadelen van een objectief net zo duidelijk aangeven als de voordelen en uiy de specs kun je ook weinig halen kwa kwaliteit, werking ed..
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Zoomlensen, maar dewelke?

                Kom, kom, niet kinderachtig doen...
                Je kunt eerst naar een degelijke fotowinkel gaan, die beide objectieven op voorraad heeft.
                Daar kun je de eerste testjes doen en je bevinden bespreken met de deskundige van de winkel.
                Daarna kun je deze lenzen een weekend gaan huren, liefst beide tegelijk.
                Dan kom je erachter, welke je het best bevalt... denk ik...

                Ik geniet reeds vanaf uitkomen (midden 2015) van mijn Sigma 150-600 C voor Nikon.
                Deze heb ik op verschillende Full Frame camera's gebruikt en gebruik 'm op mijn Nikon Z7.
                Op de Z7 heb ik ook de Nikon versie 200-500 geprobeerd..
                En heb een midweek een Sony A7R4 plus FE 200-600 gehuurd.
                Een mooie ervaring, maar voor de investering geen overstap waard.
                Míjn toekomst interesse... Nikon Z 200-600 of een overstap naar een Sony A1 met spulletjes...
                Waarschijnlijk blijft het gewoon bij het "oude"...

                Comment

                Working...
                X