Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoomlens voor Sony SLT A35

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoomlens voor Sony SLT A35

    Beste forumleden

    Kunnen jullie mij helpen bij de keuze voor een zoomlens.
    Op dit moment heb ik een Sony A35 met de 18-55 kitlens. Hier zou ik graag een zoomlens bij aanschaffen.
    Deze wil ik voornamelijk gaan gebruiken voor het fotograferen van alle soorten wildlife en buitensporten.
    Ik zit te denken aan de Tamron SP 70-300 4-5.6 Di USD, maar ben nog niet zeker of ik dit de juiste keuze is.
    Enkele twijfels:
    - Is de prijs-kwaliteitsverhouding wel gunstig? Je betaalt voor de Sony variant (zonder vc) evenveel als voor de variant met vc.
    - De AF schijnt wat traag te zijn. Zijn er mensen met ervaring met deze lens voor sportfotografie?
    - Omdat ik veel wil fotograferen op reis zit ik ook nog te denken aan een reislens zodat ik niet meer hoef af te wisselen met de 18-55mm. Maar dan ben ik bang te veel te moeten in leveren op kwaliteit of veel meer geld kwijt ben.

    Graag hoor ik van jullie
    1. Jullie mening over de tamron 70-300
    2. Welke lens jullie zouden adviseren voor mijn situatie.

    Als jullie meer informatie nodig hebben hoor ik het ook graag

  • #2
    Re: Zoomlens voor Sony SLT A35

    De Minolta 75-300 AF is misschien een optie?
    Prima kwaliteit, scherp, mooie kleuren en tweedehands nog vrij makkelijk aan te geraken (vaak minder dan 100€).

    Comment


    • #3
      Re: Zoomlens voor Sony SLT A35

      De mijne staat nog steeds te koop op 2dehands en op kapaza.

      Comment


      • #4
        Re: Zoomlens voor Sony SLT A35

        De mijne ook

        Comment


        • #5
          Re: Zoomlens voor Sony SLT A35

          Eventueel eens uit kijken naar een beercan.

          Minolta AF 70-210mm F4 (beercan) A-mount lens detail page with owners reviews and reference to most useful information about the lens
          Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

          Comment


          • #6
            Re: Zoomlens voor Sony SLT A35

            De beercan is niet onaardig - maar snelle focus - dat zou ik niet durven stellen - zeker niet als ik 'm vergelijk met de 70-300G of de 80-200 f2.8 HS.
            Lees de reacties op dyxum over al die lenzen - en poog 's om te bekijken wat men op youtube filmt - nadien in de winkel gaan testen!

            Comment


            • #7
              Re: Zoomlens voor Sony SLT A35

              De prijzen van een beercan kan je waarschijnlijk ook niet vergelijken met zo'n G?
              Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

              Comment


              • #8
                Re: Zoomlens voor Sony SLT A35

                Met die beercan heb ik eventjes mogen werken en de CA was afschuwelijk. Ik zou dat niet doen.

                De 70-300 USD Tamron wordt overal goed bevonden en is vergelijkbaar met de duurdere Sony 70-300g. Je hebt ook nog de Sony 55-300 sam die optisch zelfs nog een beetje beter is dan de Tamron maar de AF zou wat trager zijn (geen SSM), dus voor sport minder geschikt.

                Ikzelf zou een 70-200/2.8 kopen voor dit werk, maar wel een goede en eentje die al scherp is volopen. De goedkoopste optie is de Sigma 70-200/2.8 volgens mij. Die is in ieder geval 1/3 goedkoper dan de Sony variant die 3000€ kost.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment

                Working...
                X