Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zoomlens voor Nikon D750

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zoomlens voor Nikon D750

    Ik ben op zoek naar een zoomlens voor mijn D750. Gebruik nu de "sigma 50mm 1.4 art " maar mis toch dat zoomen.
    Moet zeker een f2,8 zijn, zoomen ongeveer 24-70. Is vooral voor portret.
    Iemand die een dergelijke lens gebruikt op zijn D750?
    Heb al eens wat opzoekingswerk gedaan en ben de Sigma 24-70 tegengekomen en ook een lens van nikon 24-70. Allebei f2,8.
    Maar dan heb je daar ook nog verschil in met allemaal die lettertjes erachter. Wat is het verschil=
    AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR
    AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED
    AF Zoom-Nikkor 24-85mm f/2.8-4D IF
    VR staat voor beeldstabilisatie maar wat betekent de rest?

  • #2
    Re: zoomlens voor Nikon D750

    wat de aanduidingen op een nikon objectief betekent kan je zelf natuurlijk ook opzoeken,
    dan kom je als het mee zit dit tegen in je zoek resultaat

    Comment


    • #3
      Re: zoomlens voor Nikon D750

      De laatste lens valt al af, want die voldoet niet aan uw eigen eis van f2.8.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: zoomlens voor Nikon D750

        Die met VR is de nieuwe (die heeft dus stabilisatie), de 2de is het oude model, zonder VR dus.
        Die 24-85 is al zeker 15 jaar oud en is geen echte 2.8 lens maar dus eentje met variable aperture.


        De nieuwe Sigma ART 24-70 F2.8 is misschien ook een mooi alternatief.
        Te krijgen voor 1300€ dacht ik, komt met VR.
        Niet zo scherp of snel als de Nikon (voor de pixelpeepers onder ons), maar de Nikon kost dan ook nog eens bijna 1000€ meer...

        Comment


        • #5
          Re: zoomlens voor Nikon D750

          Hoi,

          ik "vrees" dat beide typen Tamron 24-70 een betere partij tegen Nikon is.
          Zowel het eerste type als het laatste type, G2.
          Op veel punten zelfs beter scorend als de Nikon lenzen.

          Comment


          • #6
            Re: zoomlens voor Nikon D750

            Die 24-85 is inderdaad al een ouder type, maar wel een zalig bereik. Dat ietsje meer tele dan de zo geprezen 24-70 2.8, maakt dat die bij mij heel dikwijls mee mag. Maar de 24-70 2.8 (de mijne is de Nikkor) is natuurlijk kwalitatief heel goed maar ook heel zwaar. Best enkele lenzen proberen op jouw toestel en 'voelen' wat je best vindt.

            Comment


            • #7
              De oudere Tamron 28-75 f/2.8 is misschien ook een optie....nog steeds een zeer goede lens.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: zoomlens voor Nikon D750

                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                De oudere Tamron 28-75 f/2.8 is misschien ook een optie....nog steeds een zeer goede lens.
                Heb er zo een op mijn d7200 zitten. Ik dacht altijd dat die niet voor een full frame waren. zal ze snel eens testen op mijn D750.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door gipsi Bekijk bericht

                  Heb er zo een op mijn d7200 zitten. Ik dacht altijd dat die niet voor een full frame waren. zal ze snel eens testen op mijn D750.
                  Die zal perfect werken op een Full frame....
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: zoomlens voor Nikon D750

                    Deze staat op Nikon Rumors: https://nikonrumors.com/2017/11/17/n...x/#more-117558.
                    Net van pas denk ik...

                    Comment


                    • #11
                      Re: zoomlens voor Nikon D750

                      Ik heb de Tamron 24-70 G2 nu 2 maanden (op m’n D750) en vind ze super. Prijs-kwaliteit zeker de beste keuze op dit moment.

                      Comment

                      Working...
                      X