Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

    Vandaag eindelijk eens een tamron 150-600mm kunnen testen ...

    Ik zat al enkel weken in men hoofd met de tamron 150-600mm , ik fotografeer al 5 jaar met de sigma 150-500 mm op een nikon D7100 .

    Vandaag eindelijk eens iemand tegen gekomen die deze lens in zijn bezit had , was een beginnend fotograaf .

    ik heb er enkel testjes mee gedaan ...en zag al onmiddelijk het verschil op men scherm van de kodac ...

    De tamron is scherp tot 400mm daarna gaat het echt hard bergafwaarts op 600mm heb je dit nog over ....

    [IMG][IMG][/IMG][/IMG]

    met de sigma 150-500mm

    [IMG][/IMG]
    met de tamron
    de weersomstandigheden waren niet zo best , nadien nog wat foto's genomen bij zonneschijn ...maar het resultaat was hetzelfde ..

    mijn mening :de tamron is het wachten niet waard zeker niet als je ziet dat hij maar tot 400mm scherp is ....
    Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
    http://www.google.com/profiles/dieder.plu

  • #2
    Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

    Je maakt me niet gelukkig hiermee want heb deze lens besteld. Ik hoop dat er een fout mee is want de foto is echt wel soft, ik kan dat moeilijk geloven eerlijk gezegd. Heb al foto's gezien op 600mm/F6.3 op een Canon en die waren echt wel scherp. Misschien op f8 proberen en eventueel een hogere sluitertijd?
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

      je hebt nu al zeer weinig licht , als je dan nog naar f8 moet .... voor mij is deze zaak gesloten moet hem voor geen € hebben .
      Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
      http://www.google.com/profiles/dieder.plu

      Comment


      • #4
        Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

        Ik weet niet hoe het zit met nikon maar bij canon is de lens beter op fullframe dan op crop. Ik haal met deze lens op mijn 5DIII heel goede resultaten. En dit van volopen tot f8/f11. Statische objecten zijn zeer goed met deze lens.
        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

        Comment


        • #5
          Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

          ik vond het vanaf het begin met de Canon versie verdacht dat de meeste goede resultaten met full frames (doorgaans 5D MkIII) waren gemaakt, weinig overtuigende met een 7D of 70D
          voor de vergroting konden we dan evengoed bij een crop blijven, eventueel kunnen die mannen hoger in de ISO's gaan
          deze lens heeft blijkbaar onvoldoende resolutie voor de huidige cropsensors

          draag goed zorg voor je Sigma 150-500, Dieder, dat moet een zeer goed exemplaar zijn

          Comment


          • #6
            Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

            Dit is een nietszeggende eenzijdige conclusie. Hoe werden de testen uitgevoerd. AF of MF, ISO, sluiter, statief,...? mis wat gegevens eerlijk gezegd. Getest met meerdere bodies?
            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

            Comment


            • #7
              Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

              Tis idd een ramp met die lens. Maarja wat wil je voor die prijs?

              Comment


              • #8
                Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                Zijn bovenstaande beelden uitsnedes ? Of is dit het gehele beeld ?
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                  Zijn bovenstaande beelden uitsnedes ? Of is dit het gehele beeld ?
                  Dit zijn foto's waar ik bij de Tamron een slechte focus zie en bij de sigma verscherping toegepast. Waarom exporteer je anders je foto's zonder exif?
                  Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                  Comment


                  • #10
                    Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                    Tis idd een ramp met die lens. Maarja wat wil je voor die prijs?
                    Dus je hebt ook een Tamron 150-600 aangezien je zo een gefundeerde uitleg geeft? Vraag me af waarom er zo goed als geen te verkrijgen is overal. O ja dat is omdat ze zo slecht zijn.
                    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                    Comment


                    • #11
                      Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                      Dit zijn foto's waar ik bij de Tamron een slechte focus zie en bij de sigma verscherping toegepast. Waarom exporteer je anders je foto's zonder exif?
                      Afgaande op de beelden is het evenwel moeilijk om je beweringen te staven. We kunnen enkel gissen.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                        Zonder de exif gegevens zegt deze test niets.
                        Het valt mij op dat er in de onderste foto een scherpte verloop zit naar het centrum.
                        Ik heb veel foto's gezien gemaakt met dit objectief die een aanvaarbare scherpte hebben op 600 mm, en beduidend beter dan deze foto.
                        Ik had enige jaren geleden een Sigma 120-400 mm gekocht die gaf dezelfde onscherpte als deze foto en heb hem toen dezelfde dag van aankoop terug gebracht naar de winkel.
                        Dus je weet wat je te doen staat: terug naar de winkel.
                        Last edited by Eenbes; 11 augustus 2014, 16:20.

                        Comment


                        • #13
                          Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                          ik ben niet zo goed op de hoogte van juiste scherpte of dergelijke, maar wat mij opvalt is dat de bovenste foto (dacht dat deze de tamron) en de onderste (de sigma?) hierin verschillen:
                          de bovenste foto zie je het vliegje met het spinnenweb zeer goed,
                          de onderste foto toont deze wazig en eerlijk gezegd voor mij de rest van het stokje ook.
                          alsook is de bovenste op 600mm gemaakt en de onderste maar op 500mm....

                          ps ik heb een tamron 70-300 en heb er voor mijn eigen mening betere fotos van dan van mijn Canon kitlens 18-55, niet dat ik een tamron-fan of dergelijke ben, het is het resultaat die telt en dit is mijn eigen ervaring

                          Comment


                          • #14
                            Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                            Voor wat het waard is:

                            ik heb een vouwmeter op 15 meter afstand gelegd en met de tamron 150-600 en NIKON D800 gefotografeerd vanop een statief
                            Dan in photoshop enkel wat onderdelen uitvergroot en op de foto geplakt (het is geen gezicht maar je ziet wel wat ik bedoel). De vergrotingen zijn van het midden en de randen.
                            Al bij al valt die lens dus heel goed mee.

                            -test 1: 600mm, ISO100, F/8, 1/20sec


                            -test 2: 600mm, ISO100, F/20, 1/3sec


                            Nog een paar testjes op 600mm op ISO800 met verschillend diafragma's (alles op statief): De EXIF zit erbij!

                            F22:


                            F16:


                            F8:


                            F6.3


                            Als het weer volgend weekend wat beter is zal ik ook eens wat foto's nemen van vogels in de (v)lucht.....
                            Last edited by xtiaan_moons; 12 augustus 2014, 09:20.
                            Nikon D800, Nikon 16-35 & 50 & 24-70 & 70-200mm & 300mm ; 200 mm Micro; Sigma 105 & 180 mm

                            Comment


                            • #15
                              Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                              Zonder exif is de test van de TS niet veel waard.
                              Een sluitertijd en een diafragma waarde is toch het minste. Op statief genomen of niet?

                              Op 600mm heb je bv. al een sluitertijd van 1/600 nodig op een FF.

                              Comment

                              Working...
                              X