Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

    Oorspronkelijk geplaatst door witteplu Bekijk bericht
    Je bent 10 dagen over tijd ....
    Maar hij heeft gelijk. Vooral omdat hij over Canon-materiaal geschikt ... Moet maar eens zijn geschiedenis na gaan. Canon-materiaal ... Die Tamron-nikon gaat daar niet echt vlot op.
    Sorry, kon het niet laten want en mijn antwoord en voorgaand antwoord zijn kompleet off topic ...
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #47
      Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

      Heden ochtend de Tamron 150-600mm voor gebruik op Nikon D800 opgehaald.
      De eerste testen voldoen ruimschoots aan mijn verwachting, goede scherpe beelden ook op 600mm.
      Ook de autofocus gaat vrij snel.
      Waar witteplu hier mee bezig is is me een raadsel, misschien heeft hij een Tampon verward met een Tamron. Ik had al grote twijfels dat hij echt serieuze testen gedaan heeft met de Tamron 150-600mm, die twijfels zijn alleen maar groter nu na mijn eerste testen.

      Comment


      • #48
        Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

        Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
        Geef eens een link naar die testen die het duidelijk aantonen dat het geen hoogvlieger is.
        De testfoto's van echte testen die ik tot nu toe gezien heb(waar hier ook naar gelinkt wordt) geven een zeer goede prijs kwaliteits-verhouding weer.
        Maar daar gaat u niet op in, maar u blijft dezelfde riedel herhalen.
        Ik kom hier niet steeds in dit draadje lezen, dus ook niet gereageerd zodoende ....

        Bij Dxo Labs is deze lens uitgebreid getest waaruit blijkt dat deze zeker niet slecht is voor zijn prijs.
        Tevens wordt er vermeld dat de lens op z'n scherpst is op 150mm en in scherpte verliest naarmate er ingezoomd wordt, maar toch wel spijtig want je koopt deze lens om ook de 600mm uiteraard te kunnen gebruiken.

        Autofocus problemen met deze lens zijn blijkbaar deels verholpen na de firmware upgrade begin Mei.
        Niettegenstaande die mededeling wordt er wel het volgende door Tamron bij vermeld ;

        Thank you for choosing the Tamron 150-600 mm lens, one of the latest additions to Tamron's product line-up.

        We wish to notify you that use of the VC (Vibration Cempensation) function could potentially increase the probality of image blur when shooting fast-moving subjects, such as racing cars, with panning technique. Though the Owner's Manual states that the VC can be effective for hand-held shots under conditions including "taking panning shots of a moving subject," we would like to ask you to turn the VC switch off when shooting a moving subject to avoid blurred images.

        The above-stated behavior is specific to the SP 150-600 mm alone because of its unique VC design.
        We appreciate your understanding and wish to apologize for any inconvenience this may have caused.


        Lijkt me niet echt evident om de stabilisatie te moeten afzetten om plaatjes te maken van snel bewegende voorwerpen, of je moet steeds een statief gebruiken (maar daarvoor koop je deze lens niet volgens mij)
        Eigenlijk geven ze gewoon toe dat er iets niet helemaal goed is met hun stabilisatie systeem en dus als je geen scherpe opnames kunt krijgen is dat de reden .... tjah.

        Maar ook wat positief hoor van deze lens !
        Tussen een vergelijk met onderstaande lenzen komt ze er als 2de beste uit.

        - Sony 70-400mm F4-5.6 G SSM II
        - Sigma 150-500mm F5-6.3 DG OS HSM
        - Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM
        - Nikon AF-S Nikkor 80-400mm f/4.5-5.6G ED VR

        Enkel de Sony 70-400 wint het in scherpte van de Tamron.

        Wat me zelf opvalt bij de meeste opnames gemaakt met deze lens is het gebrek aan diepte/contrast/dynamiek.
        Maar uiteraard heb ik indertijd het vergelijk gemaakt met een lens die bijna 10x meer kost (Canon 200-400), dus eigenlijk niet te vergelijken.

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #49
          Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

          Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
          Heden ochtend de Tamron 150-600mm voor gebruik op Nikon D800 opgehaald.
          De eerste testen voldoen ruimschoots aan mijn verwachting, goede scherpe beelden ook op 600mm.
          Ook de autofocus gaat vrij snel.
          Waar witteplu hier mee bezig is is me een raadsel, misschien heeft hij een Tampon verward met een Tamron. Ik had al grote twijfels dat hij echt serieuze testen gedaan heeft met de Tamron 150-600mm, die twijfels zijn alleen maar groter nu na mijn eerste testen.

          Nu weet ik waarom U zo heftig reageerde op mij, U was al bang om verloren geld uit te geven

          Nu wachten wij op U uiteraard om je stelling te bewijzen met opnames gemaakt op 600mm ;-)

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #50
            Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Ik kom hier niet steeds in dit draadje lezen, dus ook niet gereageerd zodoende ....

            Bij Dxo Labs is deze lens uitgebreid getest waaruit blijkt dat deze zeker niet slecht is voor zijn prijs.
            Tevens wordt er vermeld dat de lens op z'n scherpst is op 150mm en in scherpte verliest naarmate er ingezoomd wordt, maar toch wel spijtig want je koopt deze lens om ook de 600mm uiteraard te kunnen gebruiken.

            Autofocus problemen met deze lens zijn blijkbaar deels verholpen na de firmware upgrade begin Mei.
            Niettegenstaande die mededeling wordt er wel het volgende door Tamron bij vermeld ;

            Thank you for choosing the Tamron 150-600 mm lens, one of the latest additions to Tamron's product line-up.

            We wish to notify you that use of the VC (Vibration Cempensation) function could potentially increase the probality of image blur when shooting fast-moving subjects, such as racing cars, with panning technique. Though the Owner's Manual states that the VC can be effective for hand-held shots under conditions including "taking panning shots of a moving subject," we would like to ask you to turn the VC switch off when shooting a moving subject to avoid blurred images.

            The above-stated behavior is specific to the SP 150-600 mm alone because of its unique VC design.
            We appreciate your understanding and wish to apologize for any inconvenience this may have caused.


            Lijkt me niet echt evident om de stabilisatie te moeten afzetten om plaatjes te maken van snel bewegende voorwerpen, of je moet steeds een statief gebruiken (maar daarvoor koop je deze lens niet volgens mij)
            Eigenlijk geven ze gewoon toe dat er iets niet helemaal goed is met hun stabilisatie systeem en dus als je geen scherpe opnames kunt krijgen is dat de reden .... tjah.

            Maar ook wat positief hoor van deze lens !
            Tussen een vergelijk met onderstaande lenzen komt ze er als 2de beste uit.

            - Sony 70-400mm F4-5.6 G SSM II
            - Sigma 150-500mm F5-6.3 DG OS HSM
            - Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM
            - Nikon AF-S Nikkor 80-400mm f/4.5-5.6G ED VR

            Enkel de Sony 70-400 wint het in scherpte van de Tamron.

            Wat me zelf opvalt bij de meeste opnames gemaakt met deze lens is het gebrek aan diepte/contrast/dynamiek.
            Maar uiteraard heb ik indertijd het vergelijk gemaakt met een lens die bijna 10x meer kost (Canon 200-400), dus eigenlijk niet te vergelijken.

            grts
            Sieg
            Een bemerking. Sinds wanneer heb je VC/IS/VR nodig bij sportopnames en bij panning? Sluitertijd is daar cruciaal. VC gaat je alleen helpen met statische objecten om zodoende je eigen beweging te verminderen. Ok voor panning heb je op bepaalde lenzen een tweede IS mode zoals op mijn 70-200 IS 2.8 II.
            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

            Comment


            • #51
              Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

              Ik heb deze lens vorige week tijdens ons verlof in de Camargue/zuid Frankrijk eens kunnen gebruiken van een kennis van me die deze intussen ook enkele weken in zijn bezit heeft . Zelf had ik geen van m’n tele’s die ikzelf heb meegenomen omdat vogels fotograferen niet direct op de agenda stond maar omdat we toch behoorlijk veel flamingo’s in de verte zagen toch even gestopt om wat plaatjes te schieten met zijn lens op mijn camera ( 1D-X ).
              Mijn vaststelling, geen slechte lens voor zijn geld in het bereik tot 350 a 400mm , daarboven gaat het snel, ik durf zeggen peilsnel naar beneden… Het valt me vooral ook op dat de lens in vergelijking met mijn tele’s ( 500F4 L IS en 300F2.8L IS ) zeer “fletse” beelden geeft, niet al te best contrast. Scherpte viel best mee tot een 400mm , op 600mm in de verste verte niet meer vergelijkbaar met pakweg een 500 prime ( niet dat ik dit ook zou verwachten voor die prijs ). De combinatie van m'n 300F2.8 met 2x extender doet het toch nog beter zonder twijfel.
              Ik heb vroeger ook nog een Canon 100-400 gehad en ik moet zeggen dat die Tamron daar zeker kan aan tippen, zoniet misschien zelfs iets beter zeker qua AF ( de 100-400 vond ik optisch niet zo slecht maar de lens had soms nogal last van hunten, die Tamron doet het beter op dat vlak )
              Al bij al , wie niet het geld heeft voor een 500 of 600 lichtsterke prime zal toch veel plezier beleven aan deze zoomlens , wie echter verwacht dat hij in de buurt gaat komen van de resultaten van zo’n prime zal van een koude reis terugkeren… wonderen bestaan nu eenmaal niet.
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

              Comment


              • #52
                Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                Een bemerking. Sinds wanneer heb je VC/IS/VR nodig bij sportopnames en bij panning? Sluitertijd is daar cruciaal. VC gaat je alleen helpen met statische objecten om zodoende je eigen beweging te verminderen. Ok voor panning heb je op bepaalde lenzen een tweede IS mode zoals op mijn 70-200 IS 2.8 II.
                Waar schrijf ik ergens iets over sportopnames, eerst goed lezen a.u.b.
                U hebt duidelijk nog nooit een vogel in de vlucht proberen volgen met 600mm uit de hand, of wel ?

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #53
                  Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Waar schrijf ik ergens iets over sportopnames, eerst goed lezen a.u.b.
                  U hebt duidelijk nog nooit een vogel in de vlucht proberen volgen met 600mm uit de hand, of wel ?

                  grts
                  Sieg
                  Toch wel want heb de lens ook maar een vogel in de vlucht met stabilisatie? Ga je niet veel aan hebben.
                  Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                  Comment


                  • #54
                    Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Nu weet ik waarom U zo heftig reageerde op mij, U was al bang om verloren geld uit te geven

                    Nu wachten wij op U uiteraard om je stelling te bewijzen met opnames gemaakt op 600mm ;-)

                    grts
                    Sieg
                    Wat zijn dat voor baarlijke nonsens waar u mee komt. Ik heb helemaal die lens niet besteld of vooraf betaalt (dat doe ik, namelijk nooit) maar omdat die fotozaak wist dat ik er belangstelling voor had hebben ze vanmorgen gebeld dat ze er een binnen gekregen hadden. Ik heb toen na een korte test pas besloten om hem te kopen.
                    Wat moet ik aan u bewijzen, ik hoef aan lieden met een dergelijk cynisme en zonder enig kennis van zaken niets te bewijzen.

                    Comment


                    • #55
                      Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                      Toch wel want heb de lens ook maar een vogel in de vlucht met stabilisatie? Ga je niet veel aan hebben.
                      OK

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #56
                        Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                        Wat zijn dat voor baarlijke nonsens waar u mee komt. Ik heb helemaal die lens niet besteld of vooraf betaalt (dat doe ik, namelijk nooit) maar omdat die fotozaak wist dat ik er belangstelling voor had hebben ze vanmorgen gebeld dat ze er een binnen gekregen hadden. Ik heb toen na een korte test pas besloten om hem te kopen.
                        Wat moet ik aan u bewijzen, ik hoef aan lieden met een dergelijk cynisme en zonder enig kennis van zaken niets te bewijzen.
                        OK

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #57
                          Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                          Ik kan niet oordelen over deze lens. Kunnen we geloven in super zooms tot 600 die, vooral voor deze prijs, de absolute topkwaliteit leveren. Is dat wel realistisch? De link die Bouk post tonen echter mooie beelden. De beste tests zijn volgens mij gewoon foto's die genomen worden in verschillende omstandigheden van verschillende onderwerpen.
                          Dit gezegd zijnde...zelf kies ik voor een Nikon 300mm f4 met een 1,4 TC. Mijn ervaring is die vlijmscherp. Op een DX camera geeft dat al 600 mm (ja ik weet het, het is niet echt 600mm het is maar een uitsnede), de Tamron geeft 900 mm dus die wint. Maar met de camera's van nu, 24 miljoen pixels op een D7100, kan je best wat inkroppen zonder kwaliteitsverlies. Of zie ik dat nu totaal verkeerd?

                          Comment


                          • #58
                            Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                            Deze test geeft toch duidelijk aan dat de Tamron 150-600 duidelijk scherper is dan de Sigma 150-500, 600mm F8 tov 500mm F8. Doet het zelfs beter dan een canon 600mm op F4. Dus zo slecht zal die wel niet zijn denk ik zo.
                            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                            Mijn bird foto's en urbex foto's

                            Comment


                            • #59
                              Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                              Deze test geeft toch duidelijk aan dat de Tamron 150-600 duidelijk scherper is dan de Sigma 150-500, 600mm F8 tov 500mm F8. Doet het zelfs beter dan een canon 600mm op F4. Dus zo slecht zal die wel niet zijn denk ik zo.
                              De vraag is hoeveel je hebt aan een 600 F8 lens... in Belgie maar heel weinig , althans dat is toch mijn ervaring na een jaartje of 7-8 500mm gebruik. Mijn prime gebruik ik toch meestal vol open of maximaal één stopje dicht... ( en meestal eigenlijk met een 1.4x vol open, op 5.6 dus )
                              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                              Comment


                              • #60
                                Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                                Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                                De vraag is hoeveel je hebt aan een 600 F8 lens... in Belgie maar heel weinig , althans dat is toch mijn ervaring na een jaartje of 7-8 500mm gebruik. Mijn prime gebruik ik toch meestal vol open of maximaal één stopje dicht... ( en meestal eigenlijk met een 1.4x vol open, op 5.6 dus )
                                Dan heeft u in die 8 jaar ervaring niet veel geleerd.

                                Comment

                                Working...
                                X