Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

    Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
    Dit zijn foto's waar ik bij de Tamron een slechte focus zie en bij de sigma verscherping toegepast. Waarom exporteer je anders je foto's zonder exif?
    zij die mij kennen weten wel beter, de tijd zal raad brengen ...ik geef enkel maar (goede ) raad ........ hou de volgende maanden 2 de hands maar eens in het oog ..dan komen we nog wel eens terug op deze discutie ...
    Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
    http://www.google.com/profiles/dieder.plu

    Comment


    • #17
      Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

      Oorspronkelijk geplaatst door witteplu Bekijk bericht
      zij die mij kennen weten wel beter, de tijd zal raad brengen ...ik geef enkel maar (goede ) raad ........ hou de volgende maanden 2 de hands maar eens in het oog ..dan komen we nog wel eens terug op deze discutie ...
      U draait er om heen: waarom gaat u niet in op de vraag waarom u de exif date verwijderd hebt. De test van itiaan moons (#14) hier tonen zeker goede beelden van deze lens helaas ook zonder exif data.
      Toon de foto's dus met exif anders maakt het deze test totaal ongeloofwaardig.
      Last edited by Eenbes; 12 augustus 2014, 08:06.

      Comment


      • #18
        Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

        Ik dacht dat ik er nu toch ongeveer alles had opgeschreven dat je wil weten (camera, lens, diafragma, ISO, Sluitersnelheid,...) om te weten onder welke omstandigheden die foto's zij genomen.....
        Noem het dan "Manuele EXIF"...

        Voor de non-believers: de EXIF info zit nu bij de JPEG's van de schouw
        Last edited by xtiaan_moons; 12 augustus 2014, 09:19.
        Nikon D800, Nikon 16-35 & 50 & 24-70 & 70-200mm & 300mm ; 200 mm Micro; Sigma 105 & 180 mm

        Comment


        • #19
          Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

          De twijfel is in ieder geval gezaaid.................
          [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

          Comment


          • #20
            Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

            Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
            De twijfel is in ieder geval gezaaid.................
            Idd missie geslaagd voor de TS (en/of aanverwanten)
            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

            Comment


            • #21
              Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

              Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
              Vraag me af waarom er zo goed als geen te verkrijgen is overal. O ja dat is omdat ze zo slecht zijn.
              Gewoon het magische nummer: 600mm... Nummers bepalen ons aankoopgedrag helemaal en de verwachtingen zijn steeds ongelimiteerd. Hoe evenredig scherp is zo'n 600mm zoom over het hele frame en hoe is het scherpteverloop van kortste focusafstand tot oneindig? Ik ken voorlopig maar 1 heel duur objectief dat aan al deze criteria voldoet Maar dan heb je buiten het budget, spierballen en een eerder middelmatige kortste focusafstand nog bakken shooting discipline nodig om er alles uit te halen.

              Comment


              • #22
                Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                ....'nog bakken shooting discipline nodig om er alles uit te halen'....
                Geldt dit niet voor vrijwel elke lens boven de 400-500 mm ??? (zeker op crop)

                Comment


                • #23
                  Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                  deze fotograaf is er toch wel tevreden over:
                  I wanted to start a group showcasing the soon to be released Tamron Mega Tele. Post your best shots!

                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #24
                    Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                    Test is waardeloos, zo simpel is het !

                    Beoordeel beelden op een afdruk van minimaal A3+
                    en met de voorafgaande postprocessing !
                    Als het beeld dan niet scherp genoeg is, dan heb je een punt.
                    Pixelpiepen is geen maatstaf !

                    Met vriendelijke groeten, Jeff C.
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #25
                      Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door crispi Bekijk bericht
                      Geldt dit niet voor vrijwel elke lens boven de 400-500 mm ??? (zeker op crop)
                      Hangt van de omstandigheden af. Ik heb hier heel scherpe vluchtsshots vanuit de losse hand op D300 met 300/2.8VR en TC-20EIII op ISO400, f/8 en 1/2000s Wanneer sluitertijden langer worden neemt het belang van techniek inderdaad toe. Tegen een troebele lucht of tegen opstijgende warmte kan je weinig doen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                        Heb ik hier een tijdje geleden al geschreven hoor Dieder ;-)

                        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                          Dat je voor die prijs geen toplens moogt verwachten, dat kun je wel bedenken. Voor een hobbyist die ze zelf moet financieren is ze echter zeker interessant.
                          Als je de tele slechts nu en dan eens gebruikt en geen professionele prenten voor magazines nodig hebt, dan vind ik het zinloos om een veelvoud van de prijs uit te geven voor een beter pro-objectief.
                          Het waarom dat dit objectief zo goed in de markt ligt is zijn prijs/kwaliteit score.
                          Ongetwijfeld bestaan er betere, maar dan is de investering uiteraard veel groter.

                          Ik hoop dat de derde partij objectieven een stukje van de verkoop van de originele merken zullen inpikken, dan zullen de merken misschien eens begrijpen dat de tijd van het steeds duurder maken van objectieven voorbij aan het gaan is.
                          Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                          Comment


                          • #28
                            Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                            Ik ben helemaal niet zo'n ervaren rot als jij Dieder, ik moet dus nog heel veel leren.
                            Toch ben ik het avontuur aangegaan en heb me de Tamron aangeschaft.
                            Voordien had ik vrijwel geen tele-ervaring (1 week met een sigma 50-500 mm zonder OS gewerkt tijdens een reisje)
                            De Tamrom heb ik nog slechts 2 weken in mijn bezit dus nog een hele weg te gaan.
                            Vooraf heb ik heel veel reviews gelezen en daaruit bleek inderdaad dat het resultaat op 600 mm niet ongelooflijk is maar verder krijgt de lens toch een flinke waardering.
                            Met mijn zeer korte ervaring ben ik toch niet ontevreden en ik ga ze zeker nog niet te koop zetten ;-)
                            Als je zin hebt kan je hier mijn eerste opnamen bekijken: http://nature.focus-image.be/#!album-4
                            De meeste foto's zijn genomen op 500 en 550 mm.
                            Ik vermoed mocht jij de foto's genomen hebben zouden ze nog beter zijn, maar ooit ga ik ook kunnen ;-)
                            En ik hoop nog een hele tijd met deze Tamron.
                            Vriendelijke groet, Marc

                            Comment


                            • #29
                              Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Marman Bekijk bericht
                              Ik ben helemaal niet zo'n ervaren rot als jij Dieder, ik moet dus nog heel veel leren.
                              Toch ben ik het avontuur aangegaan en heb me de Tamron aangeschaft.
                              Voordien had ik vrijwel geen tele-ervaring (1 week met een sigma 50-500 mm zonder OS gewerkt tijdens een reisje)
                              De Tamrom heb ik nog slechts 2 weken in mijn bezit dus nog een hele weg te gaan.
                              Vooraf heb ik heel veel reviews gelezen en daaruit bleek inderdaad dat het resultaat op 600 mm niet ongelooflijk is maar verder krijgt de lens toch een flinke waardering.
                              Met mijn zeer korte ervaring ben ik toch niet ontevreden en ik ga ze zeker nog niet te koop zetten ;-)
                              Als je zin hebt kan je hier mijn eerste opnamen bekijken: http://nature.focus-image.be/#!album-4
                              De meeste foto's zijn genomen op 500 en 550 mm.
                              Ik vermoed mocht jij de foto's genomen hebben zouden ze nog beter zijn, maar ooit ga ik ook kunnen ;-)
                              En ik hoop nog een hele tijd met deze Tamron.
                              Vriendelijke groet, Marc
                              Ik vind uw voorbeelden van goede kwaliteit: dat is andere koek dan de test van TS.

                              Comment


                              • #30
                                Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                                Kijk zo wie zo eens naar de sluitertijden verschillen. sat zegt voor mij genoeg.

                                Maar wens iedereen veel.plezier met dit objectief. Misschien eens kijken of je last heb van front / back focus.

                                Vriendelijke groet, jessey

                                Comment

                                Working...
                                X