Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zaterdag D-day !!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zaterdag D-day !!!

    Hoi,

    Zaterdag is het zover. Dan ga ik bij Konijnenberg mijn langverhoopte camera halen.

    Hetvolgende staat al vast :

    Het wordt een D90 omdat ik reeds ervaring heb met Nikon en dat ie ruimschoots voldoet aan mijn noden.

    Er komt een Metz 48 AF-1 op!

    Lang getwijfeld aan een Nikkor 50mm 1.4, maar uiteindelijk toch gekozen voor een 35mm 1.8 vanwege het DX formaat (FF is in de nabije toekomst toch niet aan de orde)

    Een 18-70mm kit-lens had ik al (niks mis mee, al zou ik liever de Nik 24-70mm 2.8 hebben ... maja, men kan niet alles hebben)

    Maar aan men 70-200mm twijfel ik nog. Het wordt ofwel de sigma ofwel de tamron. Nu zou de AF van Sigma zware gebreken vertonen, maar buiten de hoeken redelijk scherp zijn. Kan iemand dit bevestigen? De nieuwe OS van Sigma is mij dan weer net te duur. De Tamron zou dan weer heel traag focussen, en overall superscherp zijn... Het prijsverschil is te verwaarlozen, dus wie kan mij van dit dilemma verlossen?

    Alvast bedankt
    D80 + 18-70, Sigma 10-20, sb 600

  • #2
    Re: Zaterdag D-day !!!

    Zowel de sigma en de Tamron 70-200 F2.8 hebben pro en contra

    Sigma
    pro:
    - goede bouwkwaliteit
    - snelle Af
    contra:
    - maar (optimaal) scherp vanaf F4 (bruikbaar op F2.8, maar toch ideaal vanaf F4)

    Tamron:
    pro:
    - scherpe lens
    contra:
    - trage Af

    Dus afhankelijk van je behoeften (sport opnames of niet - waar je snelle af nodig hebt) kan je kiezen voor sigma of tamron
    Sigma : beter geschikt voor sport
    Tamron: beter geschikt voor de rest

    Ik weet niet of je deze lichtsterke lens ook nodig hebt, maar een nikon 70-300 VR is ook een mooi scherp objectief. Deze is natuurlijk niet zo lichtsterk.

    Wat zijn nog mogelijkheden:
    - een nikon Af-S 70-200 F2.8 VR 2dehands (al vanaf 1200euro te vinden)
    - een nikon Af-D 80-200 F2.8 2dehands (schuifzoom vanaf 350-400euro of draaizoom vanaf 600-650euro)

    Succes met je zoektocht

    Met je de D90 zal je wel een goede aankoop doen
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Zaterdag D-day !!!

      Bedankt voor je advies,

      Ik ga toch gaan voor de snelle AF. Ik heb gelezen dat de sigma op 2.8 nogal "soft" is in de hoeken, maar op DX-formaat worden die toch "weggecropped". Of heb ik het mis?
      D80 + 18-70, Sigma 10-20, sb 600

      Comment


      • #4
        Re: Zaterdag D-day !!!

        ... en nu is het wachten op de eerste foto's
        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

        Comment


        • #5
          Re: Zaterdag D-day !!!

          Oorspronkelijk geplaatst door zammer Bekijk bericht
          Hoi,

          Zaterdag is het zover. Dan ga ik bij Konijnenberg mijn langverhoopte camera halen.
          Of topic, maar nu zaterdag is 1mei. Feestdag van de arbeid: werken ze dan bij Konijn?
          Comfortably numb with my Pentax

          Comment


          • #6
            Re: Zaterdag D-day !!!

            Oorspronkelijk geplaatst door zammer Bekijk bericht
            Bedankt voor je advies,

            Ik ga toch gaan voor de snelle AF. Ik heb gelezen dat de sigma op 2.8 nogal "soft" is in de hoeken, maar op DX-formaat worden die toch "weggecropped". Of heb ik het mis?
            De Sigma lens is nogal soft zowel center als hoeken op F2.8 (maar wel bruikbaar)
            Vanaf F4 perfect
            Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
            Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

            Comment


            • #7
              Re: Zaterdag D-day !!!

              Oorspronkelijk geplaatst door Pink Floyd fan Bekijk bericht
              Of topic, maar nu zaterdag is 1mei. Feestdag van de arbeid: werken ze dan bij Konijn?
              Inderdaad, je hebt gelijk

              Wellicht te enthousiast ...
              D80 + 18-70, Sigma 10-20, sb 600

              Comment


              • #8
                Re: Zaterdag D-day !!!

                Misschien ook nog even over die Metz nadenken. De Flitsers van Nikon zelf zijn bijzonder goed.

                Comment

                Working...
                X