Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Witte NIKON lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Witte NIKON lenzen

    De volgende lenzen zijn in het wit(grijs) uitgegeven:
    28-70
    80-200
    24-70
    70-200

    Nu zijn ik en m'n vader elk in het bezit van zo'n witte 28-70

    Mede doordat ik nog nergens iemand anders heb gezien met één van bovenstaande lenzen vroeg ik mij af of er hier nog zitten?

    EN of iemand weet in welke oplages deze, toch wel zeldzame lenzen, gebouwd zijn.

  • #2
    Re: Witte NIKON lenzen

    Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
    De volgende lenzen zijn in het wit(grijs) uitgegeven:
    28-70
    80-200
    24-70
    70-200

    Nu zijn ik en m'n vader elk in het bezit van zo'n witte 28-70

    Mede doordat ik nog nergens iemand anders heb gezien met één van bovenstaande lenzen vroeg ik mij af of er hier nog zitten?

    EN of iemand weet in welke oplages deze, toch wel zeldzame lenzen, gebouwd zijn.
    De meeste fotografen concentreren zich op de kleuren van hun foto's

    Comment


    • #3
      Re: Witte NIKON lenzen

      Durf wedden dat er gaan zijn die het risico zullen nemen hun zwarte lens om te ruilen voor een witte.
      Ach, een hebbedingetje zeker he.

      De witte lenzen vind ik kenmerkend voor canon.. Van mij mag dat zo blijven. Een beetje
      onderscheid is nog zo leuk.
      Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

      Comment


      • #4
        Re: Witte NIKON lenzen

        content met mijne Grijze !! Nikkor 70-200
        www.loft6.be

        Comment


        • #5
          Re: Witte NIKON lenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
          De witte lenzen vind ik kenmerkend voor canon.. Van mij mag dat zo blijven. Een beetje
          onderscheid is nog zo leuk.
          En Sony, maar die zijn nog witter wit dan die van Canon.

          Ik vind dat eigenlijk maar lelijk spul en maar al te content met mijn pikzwarte Nikkors.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: Witte NIKON lenzen

            De grijze lenzen werden waarschijnlijk uitgebracht voor de grijze F55 en F65 camera want daar waren wel grijze objectieven voor en niet zeldzaam
            Last edited by koen1950; 15 november 2010, 08:10.

            Comment


            • #7
              Re: Witte NIKON lenzen

              Misschien is dat wel om mensen die met een Nikon rondlopen ook het gevoel te geven dat
              ze met deftig materiaal op stap zijn.

              Comment


              • #8
                Re: Witte NIKON lenzen

                Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                Misschien is dat wel om mensen die met een Nikon rondlopen ook het gevoel te geven dat
                ze met deftig materiaal op stap zijn.
                typisch
                Nikon D7000 en wat lenzen.
                http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                Comment


                • #9
                  Re: Witte NIKON lenzen

                  Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Misschien is dat wel om mensen die met een Nikon rondlopen ook het gevoel te geven dat
                  ze met deftig materiaal op stap zijn.
                  haha doudeke , je bent een canonier zeker , maar ja , je zegt daar wat, alhoewel vind ik dat toch niet staan witte lenzen , zie ze liever in t'zwart

                  Comment


                  • #10
                    Re: Witte NIKON lenzen

                    Witte objectieven hebben het voordeel dat ze de warmte van de zon weerkaatsen en zo een bescherming geven aan de elektronica dat daaronder gemonteerd is alsook de bevestiging van de lenzen ( met lijm ) of wat het ook moge zijn . Die hangen daar ook niet zomaar . Voel maar aan zo' n zwart telelens ,niet dat je uw vingers gaat verbranden of zo . Daar wordt ook in de tropen mee gefotografeerd . Ik zuig dit niet uit mijn duim wees gerust , k' heb het wel in een tijdschrift vernomen , een modeverschijnsel is zeker niet . met beleefde groeten .etienne
                    Nikon D 750 + D 700 + veel Nikon glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: Witte NIKON lenzen

                      Oorspronkelijk geplaatst door etienne1 Bekijk bericht
                      Witte objectieven hebben het voordeel dat ze de warmte van de zon weerkaatsen en zo een bescherming geven aan de elektronica dat daaronder gemonteerd is alsook de bevestiging van de lenzen ( met lijm ) of wat het ook moge zijn . Die hangen daar ook niet zomaar . Voel maar aan zo' n zwart telelens ,niet dat je uw vingers gaat verbranden of zo . Daar wordt ook in de tropen mee gefotografeerd . Ik zuig dit niet uit mijn duim wees gerust , k' heb het wel in een tijdschrift vernomen , een modeverschijnsel is zeker niet . met beleefde groeten .etienne
                      overhitting vermijden is idd de reden daarvoor. maar dat maakt het nog niet mooier.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #12
                        Re: Witte NIKON lenzen

                        De f/4 300mm AFS is er ook in grijs.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment


                        • #13
                          Re: Witte NIKON lenzen

                          De wit/grijze zijn iets duurder...........Ik heb de AFS 300mm.
                          [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Witte NIKON lenzen

                            Als dat voor de warmte af te leiden is waarom maken ze dan geen witte cameras daar zit nog meer electronica in denk ik

                            Comment


                            • #15
                              Re: Witte NIKON lenzen

                              Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                              Als dat voor de warmte af te leiden is waarom maken ze dan geen witte cameras daar zit nog meer electronica in denk ik
                              het zou ook niet zozeer om de electronica gaan. Laatste dat ik ervan gelezen had was dat het om de gelijmde delen ging en om de uitzetting door warmte van het metaal.
                              The Knight That Says Ni...kon

                              Comment

                              Working...
                              X