Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie gebruikt de Nikon AF-S Nikkor 35mm 1:1.8G DX en voor wat soort foto's? [OPGELOST

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie gebruikt de Nikon AF-S Nikkor 35mm 1:1.8G DX en voor wat soort foto's? [OPGELOST

    Hallo,

    ik hoor wel eens zeggen dat een lens met vaste brandpuntsafstand en hoge lichtgevoeligheid, zoals de Nikon AF-S Nikkor 35mm 1:1.8G DX voor straat- en evenementenfotografie een goede lens is. Echter, in de review waar ik naar link zijn de voorbeelden eerder statisch...

    Heeft iemand ervaring met deze lens en gebruik je die ook effectief voor dit soort beelden?

    Lieven
    Last edited by liv'em@bxl; 18 augustus 2017, 08:37. Reden: opgelost
    De ideale foto is de foto die de kijker doet voelen.

  • #2
    Re: Wie gebruikt de Nikon AF-S Nikkor 35mm 1:1.8G DX en voor wat soort foto's?

    Ik heb ondertussen beslist de sprong te wagen met een Nikkor 35mm f1.8, na onder meer het lezen van onderstaande artikels en na de bevestiging van een kennis-professionele fotograaf dat het wel degelijk een 'heel fijn lenske' is.

    En in het slechtste geval stuur ik hem na een week terug ;-)

    Voor veel fotografen is een 50mm lens hun favoriete objectief en bij mij is dat niet anders. Ik ben er ook van overtuigd dat elke fotograaf deze in z’n fototas moet hebben. Niet alleen vanwege de eigenschappen van een 50mm lens, maar ook omdat door te fotograferen met dit objectief je jouw fotografische vaardigheden


    De 50mm f/1.8 lens wordt door fotografen vaak liefkozend de 'Plastic Fantastic' of de 'Nifty Fifty' lens genoemd. De bouwkwaliteit mag dan niet briljant zijn (plastic), de lage prijs (onder de € 100) en de prestaties (lichtsterk, mooie kleuren, scherp) zorgen ervoor dat hij de benaming Fantastic meer dan waard is.


    Lieven
    De ideale foto is de foto die de kijker doet voelen.

    Comment

    Working...
    X